!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Mitchell20
51

• Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Verlaging eibach , h&r of novitec
« Gepost op: 21 november 2024, 23:09:28 »
Hallo, ik ben sinds kort eigenaar van een Giulietta my2016. Nu staat de Giulietta standaard vrij hoog op ze wielen. Ik zou graag de auto willen verlagen met alleen sportveren op de originele dempers. Heeft iemand goede ervaringen met bv eibach prokit, h&r of novitec? Foto’s zijn van harte welkom 🫶🏽

Mvg Mitchell
Voorheen: Alfa Romeo 159 sportwagen
Nu: Alfa Romeo Giulietta my2016
Re: Verlaging eibach , h&r of novitec
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2024, 00:28:11 »
Ik heb goede ervaringen met Novitec verlagingsveren. Ik heb ze onder mijn 2.0 jtdm én QV gehad.

hosting gratis unlimited

Op de laatste 2 foto's kan je het verschil goed zien na verlaging.
*

jt
503

• Type Alfa: Giulietta/GTV
    - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2024, 09:04:58 »
Ik wilde een iets subtielere verlaging dus ben voor eibach gegaan, welliswaar icm bilstein b6 dempers.
Dit is na het verlagen:

Dit was voor het verlagen(dit was met complete standaard veren en schokdempers, dus niet af fabriek verlaagd)

Ik ben tot op heden super content mee, rijdt subliem. Geen last bij drempels en gaat als een jeko door bochten.
Mijn alfa's: Giulietta 1.4 MA TCT 2011, GTV 3.0 24v 2001
*

Niels G60
533

• Type Alfa: Alfa 155/147
    - Super Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2024, 18:42:29 »
Ik zou voor de Novitec stradale set gaat, erg goede ervaringen mee.

En anders een goede set met dempers.

Veren op standaard dempers zou ik niet aanraden. Ik vindt dat echt niet fijn, en die dempers zijn er ook helemaal niet op gemaakt... Eibach veren gaat prima, maar dan wel op bijv Koni of Bilstein, anders is het puur voor de looks.
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Milan.M
2.001

• Type Alfa: Giulia Veloce
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.Veloce
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2024, 20:28:32 »
Veren op standaard dempers zou ik niet aanraden. Ik vindt dat echt niet fijn, en die dempers zijn er ook helemaal niet op gemaakt... Eibach veren gaat prima, maar dan wel op bijv Koni of Bilstein, anders is het puur voor de looks.

Hier sluit ik mij bij aan, daarnaast zou ik afhankelijk van de leeftijd van de dempers overwegen om de deze ook mee te laten vervangen.
Dan wordt de upgrade wel een tandje duurder, maar daar krijg je een veel fijner onderstel voor terug.

Gevalletje "Als je dan toch bezig bent" 😉
Giulia Veloce Nero Vulcano

Meer info: De Giulia Veloce van Milan

Instagram: Juul.Veloce
*

Mitchell20
51

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2024, 20:54:11 »
Ik heb goede ervaringen met Novitec verlagingsveren. Ik heb ze onder mijn 2.0 jtdm én QV gehad.

hosting gratis unlimited

Op de laatste 2 foto's kan je het verschil goed zien na verlaging.

Bedankt voor je antwoord, hij staat er mooi bij! Novitec op de originele dempers? Lijkt wel of jou giul al van zichzelf al laag is, op de tweede foto. Geen last met drempels?
*

Mitchell20
51

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2024, 20:56:27 »
Ik wilde een iets subtielere verlaging dus ben voor eibach gegaan, welliswaar icm bilstein b6 dempers.
Dit is na het verlagen:

Dit was voor het verlagen(dit was met complete standaard veren en schokdempers, dus niet af fabriek verlaagd)

Ik ben tot op heden super content mee, rijdt subliem. Geen last bij drempels en gaat als een jeko door bochten.

Bedankt! Eibach ziet er idd suptiel uit, achter iets hoger dan voor? Of misschien is dat gezichtsbedrog?
*

Mitchell20
51

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 22 november 2024, 20:59:45 »

Bedankt voor je advies, mijn giul heeft pas 15.000 gelopen, vind het misschien nog beetje zonde om de dempers nu al te vervangen. En in de toekomst dan nog een keer uit te breiden met sport dempers.
*

jt
503

• Type Alfa: Giulietta/GTV
    - Super Alfist
« Reactie #8 Gepost op: 22 november 2024, 21:00:12 »

Bedankt! Eibach ziet er idd suptiel uit, achter iets hoger dan voor? Of misschien is dat gezichtsbedrog?

Klopt, achter staat ie iets hoger. Op vakantie met de nodige spullen in de kofferbak heeft ie een perfecte stance. Zorgt er wel voor dat ie dan niet te laag in de kont ligt met belading en dat ie dan nog steeds zeer comfortabel is op de autobahn:).
Mijn alfa's: Giulietta 1.4 MA TCT 2011, GTV 3.0 24v 2001
*

Giulietta QV
428

• Type Alfa: QV Launch edition Squadra
    - Senior Alfist
    • https://www.instagram.com/qv_launchedition_opaco/
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2024, 22:19:05 »
Novitec Stradale
33
147GTA
156SW Savali
Mito 1.6
166 JTDm Squadra

https://www.instagram.com/qv_launchedition_opaco/
*

bekkie
3.090

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
« Reactie #10 Gepost op: 23 november 2024, 09:51:13 »
@Niels G60 : wat is dan het zwakke punt bij het sportonderstel van de 170 pk MA MY2016?
Want wat mij opvalt zijn de best wel stugge dempers in combinatie met relatief zachte veren.
Op golvende wegdekken begint de Giulietta best wel te deinen, zeker met volle belasting, terwijl ie bij korte richels erg stoterig blijft.
Het lijkt alsof er geen optimale balans is tussen vering en demping.
Is dat dan een kwestie van enkel nieuwe veren? Of een kwestie van veren én dempers vervangen?
Ik wil geen kart, maar wel een comfortabele reisauto die toch strak op de weg ligt.

Ik vind wat dat betreft de Giulietta zónder sportonderstel beter in balans.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

Niels G60
533

- Super Alfist
« Reactie #11 Gepost op: 24 november 2024, 20:26:07 »

Bedankt voor je advies, mijn giul heeft pas 15.000 gelopen, vind het misschien nog beetje zonde om de dempers nu al te vervangen. En in de toekomst dan nog een keer uit te breiden met sport dempers.

Dat is idd wel heel weinig, maar het feit blijft wel dat de standaard demper niet is gemaakt om zijn werk te doen icm een verlagingsveer...
www.vandoornentop.nl

*

Niels G60
533

- Super Alfist
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2024, 20:34:15 »
@Niels G60 : wat is dan het zwakke punt bij het sportonderstel van de 170 pk MA MY2016?
Want wat mij opvalt zijn de best wel stugge dempers in combinatie met relatief zachte veren.
Op golvende wegdekken begint de Giulietta best wel te deinen, zeker met volle belasting, terwijl ie bij korte richels erg stoterig blijft.
Het lijkt alsof er geen optimale balans is tussen vering en demping.
Is dat dan een kwestie van enkel nieuwe veren? Of een kwestie van veren én dempers vervangen?
Ik wil geen kart, maar wel een comfortabele reisauto die toch strak op de weg ligt.

Ik vind wat dat betreft de Giulietta zónder sportonderstel beter in balans.

De Guiletta met sport onderstel heeft een iets andere veer/demper dan de gewone. Daar zit ook het verschil in hoogte in. De combinatie van beide maakt dus ook het verschil... Als je een sport veer of een verlagingsveer op een standaard demper gaat zetten, gaat de demper daar anders op reageren, en vaak gaan de  dempers daarop niet lang mee of worden steeds slechter.

Ik zelf ben niet perse een fan van Bilstein dempers, en dan niet omdat het niet goed/of slecht is, maar die zijn wel een tikje aan de hardere kan. Ik heb hele goede ervaringen met Novitec Stradale schroefsets op de Guilietta's. Lekker sportief als het moet/nodig is, maar toch nog gewoon comfortabel ook. Niet speciaal op de Guiletta, maar andere types Alfa en Fiat heb ik ook goed ervaringen met de schroefsets van AP. Deze maken net als Novitec gebruikt van KW dempers.

Op mijn eigen Abarth rijdt ik ook naar volle tevredenheid met een Novitec Stradele+ setje, en op mijn daily GP Sport heb ik een AP set, en dat rijdt ook gewoon echt super.  Los dat de veer/demper bij deze set's voor elkaar gemaakt zijn, kan je ook de hoogte zelf nog instellen. Win -> WIn.

Maarja, een onderstel kan/is soms net zo persoonlijk als banden, of een kleur van een auto...
www.vandoornentop.nl

« Reactie #13 Gepost op: 24 november 2024, 21:23:21 »
Hier onderweg,
Novitec Corse Schroefset!
Denk eind aankomende week binnen.