!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: dumpvalve
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2014, 10:38:15 »
Citaat van: Coen op  8 november 2014, 16:40:09
Citaat van: Coen op  8 november 2014, 16:40:09
Op een Multi-air motor heeft een dumpvalve totaal geen zin.Een Multi-air heeft namelijk geen gasklep.Hij wordt er dus eerder trager van dan sneller.

?? hoe noem jij dit dan?
https://www.modernperformance.com/product/MPx_Ported_Throttle_Body_Dart/dart-14l-turbo-engine

Sorry maar even weer terug naar het merk waar ik meer van weet. Blok is identiek aan de Ma.

http://www.youtube.com/watch?v=_gWTHe4qjdU

Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: dumpvalve
« Reactie #16 Gepost op: 9 november 2014, 13:18:35 »
Ja,dat is een dumpvalve,maar dat die er op zit is volkomen nutteloos en zit er alleen op voor het geluid.

Wat je ziet is een gasklephuis voor een Tjet motor.De Multi-air motor heeft geen gasklep.
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: dumpvalve
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2014, 19:45:10 »
Hij zit trouwens op elke ma standaard en wordt via de comp bediend.
Zal nog ff een foto maken voor iedereen die wil weten waar hij zit, het wijkt wat af van wat je verwacht, denkt.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK