!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Thanks. Ik ben geen totale leek als het om autotechniek gaat, maar ook zeker geen expert. Maar vind het wel erg leuk om precies te weten hoe iets werkt. Kan misshcien ook handig zijn mochten er ooit nog eens problemen ontstaan met de auto (niet dat ik daar van uit ga). Ik heb nog wat meer zitten zoeken wat die overboost in detail nu precies is, en heb het principe nu wel door.
Wat bedoel je precies met “rare” geluiden?Er gebeurd zoveel als je gas geeft, dit kan natuurlijk van alles zijn 😅
Is het een piep, kraak, fluit of slepend geluid?En gebeurd het alleen als je in de D stand zit of ook in de N of A stand?
(Krakende) geluiden zijn nooit "normaal". Ik zie alleen geen reden waarom de D-stand wél een geluid veroorzaakt en de N-stand niet.. Ik zou 'm een keer goed doortrekken in de N-stand en kijken of je het krakend geluid ook hoort bij een hoog toerental. Ook in de N-stand zal de turbo voor wat koppel zorgen, misschien dus toch iets met de ophanging/vering tijdens het sportief wegrijden.Trouwens, dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand vaker in de N-stand rijdt dan de D. Maar pas op, als je gewend raakt aan de D ga je niet meer terug naar de N (zolang je moeder niet naast je zit tenminste)