!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Gd90
8

  • Type Alfa: Guiletta 1.6 jtdm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verschil Dynamic stand
« Reactie #15 Gepost op: 24 juni 2020, 18:08:15 »
Laten we daarop hopen! Ik startte m'n giulietta gisteren en de druk van m'n koppelingspedaal was plotseling weg. De dag ervoor nergens last van gehad. Blijkt de koppelongscilinder lek te zijn in de bak, 's nachts leeg gelopen. Dat grapje kost 1165 euro. Arbeidskosten a 7 uur + uitlijnen + nieuwe koppelingsset + nieuwe cilinder met olie + btw. De set vervangen is optioneel maarja als de versnellingsbak toch al uit elkaar moet, zetten we er maar meteen een nieuwe set in. En ja, ik rij (bijna) altijd in Dynamic dus misschien heb je wel gelijk

Oeh! Dat tikt aan. Doe mij even na.... Rij lkkr op N stand 😜
*

peetmultiair
581

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verschil Dynamic stand
« Reactie #16 Gepost op: 24 juni 2020, 22:42:26 »
Laten we daarop hopen! Ik startte m'n giulietta gisteren en de druk van m'n koppelingspedaal was plotseling weg. De dag ervoor nergens last van gehad. Blijkt de koppelongscilinder lek te zijn in de bak, 's nachts leeg gelopen. Dat grapje kost 1165 euro. Arbeidskosten a 7 uur + uitlijnen + nieuwe koppelingsset + nieuwe cilinder met olie + btw. De set vervangen is optioneel maarja als de versnellingsbak toch al uit elkaar moet, zetten we er maar meteen een nieuwe set in. En ja, ik rij (bijna) altijd in Dynamic dus misschien heb je wel gelijk

Heb praktisch hetzelfde gehad, nieuwe koppelingsset en nieuwe cylinder erin, alles weer ingebouwd.... ontlucht...... en direct weer pedaal helemaal op de vloer! Wat bleek na nieuwe demontage, de speling op het dubbelmassa vliegwiel bleek teveel, daardoor moet de cylinder een te grote slag maken en raakt weer lek.
En dat vliegwiel is erg prijzig, 300/350 eu. Dus zal niet bij jouw prijs inzitten zo te zien, check het vliegwiel dus goed, want het is een slijtage onderdeel.

@Gd90 Het heeft niets met de N, D of A stand te maken, probeer ns lekker die D stand.  :dance:
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

GlennO
7

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verschil Dynamic stand
« Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2020, 22:46:55 »
Laten we daarop hopen! Ik startte m'n giulietta gisteren en de druk van m'n koppelingspedaal was plotseling weg. De dag ervoor nergens last van gehad. Blijkt de koppelongscilinder lek te zijn in de bak, 's nachts leeg gelopen. Dat grapje kost 1165 euro. Arbeidskosten a 7 uur + uitlijnen + nieuwe koppelingsset + nieuwe cilinder met olie + btw. De set vervangen is optioneel maarja als de versnellingsbak toch al uit elkaar moet, zetten we er maar meteen een nieuwe set in. En ja, ik rij (bijna) altijd in Dynamic dus misschien heb je wel gelijk

Heb praktisch hetzelfde gehad, nieuwe koppelingsset en nieuwe cylinder erin, alles weer ingebouwd.... ontlucht...... en direct weer pedaal helemaal op de vloer! Wat bleek na nieuwe demontage, de speling op het dubbelmassa vliegwiel bleek teveel, daardoor moet de cylinder een te grote slag maken en raakt weer lek.
En dat vliegwiel is erg prijzig, 300/350 eu. Dus zal niet bij jouw prijs inzitten zo te zien, check het vliegwiel dus goed, want het is een slijtage onderdeel.

Ik zal het doorgeven aan de garage, bedankt voor het melden!

(Sorry voor het kapen van de topic!)