!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bredabounce
191

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Verbruik
« Reactie #30 Gepost op: 12 juli 2022, 14:50:12 »
De QV TCT (ook Euro 6) zou volgens Alfa 1:14,3 verbruiken. Als je met het verkeer mee rijdt en het niet te bont maakt is ruim 1:12 goed haalbaar. Bij de QV valt de afwijking dus juist wel mee. Mijn record is 1:12,4 en dan rijd ik echt niet als een opa.

Correctie hierop: laatste tank 1:14,2 over 734 km! :o Ik heb overal gewoon met het verkeer meegereden (105 à 110 op de CC) en verder vrij rustig aan gedaan. Wellicht heeft Super98 van de AVIA verborgen superkrachten. ;D
Dit haal ik bij normaal gebruik van mijn 2.0JTD ;-)
1 op 19 a 20 is wel haalbaar op lange ritten...

-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verbruik
« Reactie #31 Gepost op: 21 juli 2022, 19:32:08 »
1 op 25 die de fabriek opgeeft gaan ze meestal niet halen.
Maar met een 1.6jtdm moet 1 op 20 toch gewoon haalbaar zijn.
De 2.0jtdm zal ongeveer ook wel zo 1 op 18 moeten kunnen halen op de snelweg.
Maar 1 op 15.x vind ik persoonlijk wel heel matig.
Dan kan je net zo goed benzine gaan rijden met de huidige brandstof prijzen.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verbruik
« Reactie #32 Gepost op: 19 augustus 2022, 08:45:26 »
mijne is sinds ik geswitcht ben van michelin 225/40/18 naar nexen 235/40/18 ook een klein tikkeltje minder zuinig, maar jij hebt zowieso die zware 19 inch velgen en dat ook nog icm 235 band, daar moet die lichte motor dan flink aan trekken, de keren dat je moet stoppen bij bv stoplicht gaan je dan het meeste diesel kosten, als je je verbruik omlaag wilt halen moet je goed anticiperen en zorgen dat je niet stil komt te staan Maar dus  de wielen draaiend houd zodat je dat niet die extra brandstof kost.

ik rij dagelijks dezelfde route en ken de stoplichten uit m'n duimpje, als ik van veraf dat een stoplicht op groen staat, dan weet ik dat ik dat toch niet meer ga halen en laat de auto uitrollen in de versnelling, en zo heb ik vaker dat als ik bijna bij t stoplicht ben, dat ik zo kan doorrijden en dus niet hoef te stoppen:)
soms moet ik wat gas bij geven zodat ik niet hoef te stoppen, maar dat ik zelfs zuiniger dan stoppen.
als bv mn verbruik op 21.2 staat en laat de auto uitrollen 150/200 meter voor het stoplicht dan zal t verbruik omlaag gaan naar  21.5 of 21.6 tot bij t stoplicht, als ik dan door kan rijden dan heb ik dat gewonnen, en als je dat bij elk stoplicht zo doet win je veel, maar als moet ik stoppen dan zal t verbruik weer naar 21.2 gaan als ik moet optrekken:)
ik rij zo woon werk verkeer en iedere dag is dat rond de 100km, rij ik mn vrije tijd heb ik dus nog genoeg over om het pedaal in te drukken en hou ik mn verbruik zo toch laag.
maar
maar als je dus zo kan rijden dan
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.