!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Robert69
1.311

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Vragen over verschillende mods 1.4 MA
« Gepost op: 3 december 2020, 09:58:53 »
Goedemorgen mede-Alfisti,

Nu eindelijk het probleem met inhoudende motor na chiptuning opgelost is/lijkt te zijn denk ik erover om nog een paar kleine dingen aan mijn Juul te doen. Daar heb ik een paar vragen over.

1. Ik heb nu alleen een duplex uitlaat van Ulter met demper eronder zitten. Hoewel het geluid wel lekker bromt voor een 1.4 motor mag het van mij iets sportiever en denk ik erover om de middendemper te verwijderen en er een stuk tussen te laten lassen. Of is het toch beter/verstandiger om een volledige demperloze middenpijp te monteren?

2. Omdat de Juul best hoog op d'r pootjes staat denk ik ook aan verlagingsveren en evt. spoorverbreders. Gaat dat ten koste van het camber en dus bandenslijtage? Heeft verlagen/verbreden nog gevolgen voor (snellere) slijtage van draagarmen en andere delen van het onderstel?

Alvast dank voor de antwoorden!
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Vragen over verschillende mods 1.4 MA
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2020, 11:06:43 »
Wat betreft je 2e vraag, ik heb naar volle tevredenheid de Novitec Stradale set met 16mm Eibach spacers onder mijn Giulietta gehad. Ik heb geen noemenswaardige extra bandenslijtage gezien.

Na een jaar of 2 wel 1 keer licht lekkende ashoezen gehad, maar goed, kleinigheidje.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

DanielH92
1.952

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Vragen over verschillende mods 1.4 MA
« Reactie #2 Gepost op: 3 december 2020, 11:56:00 »
Mbt je 1e vraag. Ik heb zelf de 1.4MA met Ulter einddemper en rechte middenpijp. Helemaal perfect! Een lekker rauwe koude start en ook bij optrekken een fijne roffel, maar helemaal niet storend op constante snelheid.

Heb zelf deze gemonteerd
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sportuitlaten/Ragazzon-RVS-middenpijp-zonder-demper::4792.html

Maar ook H&S biedt 'm voor een mooie prijs aan.
*

Robert69
1.311

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Vragen over verschillende mods 1.4 MA
« Reactie #3 Gepost op: 4 december 2020, 09:08:52 »
Dank voor jullie antwoorden, gents!

@DanielH92 : Heb inderdaad naar de Ragazzon gekeken. Nu kwam mijn vaste monteur met het idee om alleen de demper te verwijderen uit de bestaande middendemper en daar een stuk tussen te lassen. Zou dat hetzelfde effect geven als een demperloze middenpijp?

En is het noodzakelijk om ook andere dempers te monteren icm verlaging? Heb een Juul met Sportpack, dus sportonderstel.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce