!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Frederik Verbeke
2

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Water lekt onder Giulietta
« Gepost op: 26 juli 2020, 22:26:37 »
Hallo,

Ik heb het forum doorzocht maar mijn probleem werd hier nog niet eerder vermeld. Ik heb sinds enkele dagen water die lekt onder de auto. Het lekt is centraal onder de auto en ongeveer onder de plaats waar het dashboard zich bevindt. Iemand die dit ook al heeft gehad of weet wat het kan zijn? Vreemde plek in ieder geval voor een waterlek. Airco en waterpomp lijken me al uitgesloten. Betreft een Giulietta 1.6 diesel uit 2018, 56k km.

Alvast bedankt!
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Water lekt onder Giulietta
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2020, 22:41:07 »
Lekt het constant?
En zijn de punten die je hierboven noemt daadwerkelijk uitgesloten, of denk je dat dat het niet is?

Het “water” kan natuurlijk van alles zijn, denk aan: Condens (van de airco) of koelvloeistof.

Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Water lekt onder Giulietta
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2020, 22:51:30 »

Zakt het niveau van het kvs reservoir?
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Frederik Verbeke
2

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Water lekt onder Giulietta
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2020, 23:03:15 »
Ik heb het niveau van de koelvloeistof nog niet nagezien. Ga ik morgen toch eens doen.

@Milan.M
Heb deze namiddag t lekkende water opgevangen en dat lijkt me echt gewoon helder water te zijn. Vandaar dat ik koelvloeistof uitsloot. Het lekt het meest na het rijden maar lekt urenlang door, wel trager na een tijdje. Na 2 uur zat er iets van 15 ml water in het reservoir waarmee ik het opving.
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Water lekt onder Giulietta
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2020, 00:09:23 »
Helder water moet condens van de airco zijn. Er zit namelijk nergens anders helder water in de auto.
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Water lekt onder Giulietta
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2020, 09:38:48 »
Helder water moet condens van de airco zijn. Er zit namelijk nergens anders helder water in de auto.

Precies mijn gedachten.

Gister na de meeting een uur naar huis gereden met de airco aan. Bij het tankstation merkte ik een plasje water op: condens van de airco.

@Frederik Verbeke Het lijkt mij niets om zorgen om te maken, geur- en kleurloze vloeistof is hoogstwaarschijnlijk condenswater van de airco.

Mocht je een vermoeden hebben dat het tóch koelvloeistof is dan uiteraard aan de bel trekken en naar de garage voor een inspectie.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Nick Moerland
3

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Water lekt onder Giulietta
« Reactie #6 Gepost op: 8 augustus 2020, 00:13:01 »
Met dezelfde gedachte heb ik ook al een paar dagen een streep onder mijn auto. Ik dacht condenswater vd. airco, net nog eens goed gekeken en het lijkt dat er wat er weglekt van het koelvloeistoftankje. Die maar eens vervangen. Heeft iemand tips/tricks om dat te doen zonder je hele koelsysteem af te moeten tappen?