!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

AB
13

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #30 Gepost op: 28 oktober 2019, 22:41:09 »
Vandaag gebeld door de importeur. De uitkomst was teleurstellend. De dealer had al een grote korting gegeven. Daar moest ik maar tevreden mee zijn. De lekkage was exemplarisch, want anders was er wel een terugroepactie geweest. Dat ik naar de diverse Alfa owners sites heb verwezen waar het probleem wel gemeld wordt is niet geluisterd. Jammer dat je als consument weer aan het kortste eind trekt. Dat iets exemplarisch zou zijn wil niet zeggen dat daarmee de consument het zelf maar moet betalen. Het had allemaal geen nut om het te vertellen. Zeer frustrerend. € 548 en een illusie armer voor reparatie van twee lekkende deuren. (die 548 euro is volgens de dealer 1/3 deel van de oorspronkelijke rekening, ic 1650 euri) Dus weet wat je doet als je het probleem door een garage op laat lossen.

En nu? Nou niks. Ik kan natuurlijk schelden, roepen dat het geen wonder is dat Alfa de afgelopen maand slechts een paar auto’s heeft verkocht, dat dit logisch is met zo’n onbetrouwbaar apparaat erachter, maar het heeft geen zin. Het helpt niets. Andere merken hebben ook van alles zei de dealer nog. Boeien! Het is normaal dat deuren na 3,5 jaar gaan lekken. Dat is het geval bij iedere auto. Genoeg gezeurd; morgen weer met 241 pk en twee dichte achterdeuren de straat op.....

Bij de foto’s hieronder links is linksachter en rechts is rechtsachter. Links stond de wind op, dus meer lekkage en overloop in de auto

*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #31 Gepost op: 29 oktober 2019, 07:42:52 »
Fijn dat het nu opgelost is, maar wel erg jammer dat het zo vervelend is gelopen. En wat betreft het karakter van de Italianen... Alle auto's gaan stuk. Uiteindelijk. ;)
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

BennyGiulietta
8

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 2014
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #32 Gepost op: 31 oktober 2019, 19:52:45 »
Dit probleem heb ik destijds ook gehad met mijn Seat Leon van het eerste type. Daar werd het echter een aquarium binnen in de auto na flinke regenval en speelde het bij de voordeuren.
Dit heb ik toen opgelost door een stukje ductape op te rollen en dat (dunne) rolletje weer vastgeplakt met ductape onderaan de deur waar het tegen het rubber aan kwam als je de deur sluit.

Probleem opgelost omdat je zo een ienieminie kiertje kreeg in het rubber bij dichte deur waar het water langs weg kon.
Misschien niet de meest chique oplossing maar effectief en niet zichtbaar zolang je niet op de grond ging liggen
*

AB
13

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #33 Gepost op: 31 oktober 2019, 22:55:30 »
Creatief. Bij mijn auto lijkt het nu opgelost voor een prijs die 1000 keer hoger ligt dan de oplossing met ductape. Blijft natuurlijk dat we als Nederlanders al heel veel geld naar Italië hebben gebracht tijdens de crisis en dat we daarvoor inferieure karren terug hebben gekregen. Eerst de treinen en nu aquariums. Maar wel een mooi en goed rijdend aquarium, dat dan wel weer. Iedere morgen genieten van het inlaatgeluid van de QV. Dan weet je het weer, hiervoor heb je die kar gekocht
*

martijnD
75

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #34 Gepost op: 1 november 2019, 09:52:11 »
Dit probleem heb ik destijds ook gehad met mijn Seat Leon van het eerste type. Daar werd het echter een aquarium binnen in de auto na flinke regenval en speelde het bij de voordeuren.
Dit heb ik toen opgelost door een stukje ductape op te rollen en dat (dunne) rolletje weer vastgeplakt met ductape onderaan de deur waar het tegen het rubber aan kwam als je de deur sluit.

Probleem opgelost omdat je zo een ienieminie kiertje kreeg in het rubber bij dichte deur waar het water langs weg kon.
Misschien niet de meest chique oplossing maar effectief en niet zichtbaar zolang je niet op de grond ging liggen


Ik heb dit destijds ook met mijn 1e type Leon gehad. Dat was een kwaaltje van de Leon.
De lijm/kitlaag was niet goed tussen de deur en de metalen plaat.
Het treed ook nog wel eens op als er een ruit vervangen is en de plaat losgehaald word.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #35 Gepost op: 1 november 2019, 11:19:48 »
Citaat van: martijnD op  1 november 2019, 09:52:11
Citaat van: martijnD op  1 november 2019, 09:52:11
Dit probleem heb ik destijds ook gehad met mijn Seat Leon van het eerste type. Daar werd het echter een aquarium binnen in de auto na flinke regenval en speelde het bij de voordeuren.
Dit heb ik toen opgelost door een stukje ductape op te rollen en dat (dunne) rolletje weer vastgeplakt met ductape onderaan de deur waar het tegen het rubber aan kwam als je de deur sluit.

Probleem opgelost omdat je zo een ienieminie kiertje kreeg in het rubber bij dichte deur waar het water langs weg kon.
Misschien niet de meest chique oplossing maar effectief en niet zichtbaar zolang je niet op de grond ging liggen


Ik heb dit destijds ook met mijn 1e type Leon gehad. Dat was een kwaaltje van de Leon.
De lijm/kitlaag was niet goed tussen de deur en de metalen plaat.
Het treed ook nog wel eens op als er een ruit vervangen is en de plaat losgehaald word.

Die plek (tussen deur en metalen plaat) is volgens mij wel de meest voorkomende oorzaak en komt inderdaad ook bij andere merken wel voor.
Zo ook bij mij, zie enkele posts terug waar ik die rand gekit heb :)

Mijn vorige Golf 4 had trouwens ook op een ochtend de bekleding nat. Die 'degelijke' duiters kunnen er dus ook wel wat van.
Daar zat de lekkage in een kabeldoorvoer in de ruitenwisserwateropvangbak.
*

Armeo
27

  • Type Alfa: Lexus
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #36 Gepost op: 1 november 2019, 18:04:56 »
Ik was al van plan om het zelf te doen maar nu helemaal.
*

Trompke
72

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
  • Giulietta QV - stage 1
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #37 Gepost op: 1 november 2019, 18:23:53 »
Wil hier ook zelf naar kijken maar is er ook ergens een foto van het daadwerkelijke probleem?
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #38 Gepost op: 2 november 2019, 00:52:35 »
Citaat van: Trompke op  1 november 2019, 18:23:53
Citaat van: Trompke op  1 november 2019, 18:23:53
Wil hier ook zelf naar kijken maar is er ook ergens een foto van het daadwerkelijke probleem?

Ja, de eerste foto in dit bericht
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/waterlekkage-in-auto-bij-zware-regenval/msg113668/#msg113668

In de hoek linksonder is de rubber afdichting tussen deur en metalen plaat niet meer goed, en laat het water door.
*

Trompke
72

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
  • Giulietta QV - stage 1
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #39 Gepost op: 2 november 2019, 09:13:25 »
Ik doelde meer op het probleem wat bij AB was geconstateerd.
*

AB
13

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #40 Gepost op: 2 november 2019, 11:04:23 »
Nee, er is geen foto van. Het probleem is omschreven. Dit probleem zou het bij alle auto’s kunnen zijn. Misschien lekt het alleen als de afsluiting tussen deur en bekleding niet dicht is. Als dat goed afsluit lekt het water wellicht niet naar binnen en wordt afgevoerd via de lekopeningen in de deur. Maar dat is mijn theorie. Als je het laat repareren zou ik de garage de bovenstaande berichten laten lezen en vragen om een reactie en een prijsopgave. Want 1650 euri aftikken voor het herstellen van wat volgens mij een ontwerpfout is, is belachelijk.
*

alfa-quo
38

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #41 Gepost op: 3 november 2019, 19:08:04 »
Mijn Giulietta is van 2015 en tot op heden nog geen waterlek…. (nergens)  kan dus ook...

Wacht nu al 84000 km op een probleem, dat iedereen met zekerheid voorspelde..... :(
Zelfs start -stop doet het nog...
*

Hylke
75

  • Type Alfa: Ja
  • **
    - Junior Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #42 Gepost op: 5 november 2019, 15:40:04 »
Duit in het zakje van de positieve ervaringen dan maar?
Mijn 2011 Giulietta is ook gewoon kurkdroog
*

Deltadick
2

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #43 Gepost op: 22 november 2019, 22:30:44 »
Ik heb er ook last van, rechts achter wat meer dan links, maar hierboven al wat suggesties gezien om het op te lossen.
En inderdaad, het hoort niet te lekken, nog nooit eerder meegemaakt met een andere italiaan.