!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Trompke, Armeo, Matthijs1973 en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Trompke
61

• Leeftijd: 27
  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
  • Giulietta QV - stage 1
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2019, 13:13:52 »
Ik las op de Engelse Fbpagina dat ze een klein sneetje in het deurrubber maken. Dit omdat het water bovenop het rubber blijft staan en kan dus niet wegkomen. Ik heb (nog) geen lekkage maar wel wanneer ik de portier open na een regenbui dat er een plasje water naar beneden komt. Dat is dus het water wat boven het rubber blijft staan.
*

AB
5

• Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2019, 21:00:38 »
Vandaag gechat met AR nederland via de site. Netjes behandeld. Even later werd ik al gebeld door iemand van Autopalace. Die bood aan de auto te onderzoeken. Dit bracht wel kosten met zich mee, maar men zou dan om coulance vragen bij AR. Er is geen terugroepactie, dus is het een “normaal” defect. Tja, zo lus ik er nog wel één. We waren het er wel over eens dat het geen nut had het te bekijken. Dat had mijn eigen Alfa dealer al gedaan. Straks moet ik alle dealers in Nederland bezoeken. Overigens zou dat met mijn Alfa geen straf zijn. Ik heb wederom contact met Alfa Nederland via de chat gehad en mede uit naam van Autopalace gevraagd de chats door te sturen naar de importeur. Dat zou men doen. Ik wacht af. Wordt vervolgd
*

DanielH92
264

• Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
    Amico del club - Senior Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2019, 13:46:20 »
Ik las op de Engelse Fbpagina dat ze een klein sneetje in het deurrubber maken. Dit omdat het water bovenop het rubber blijft staan en kan dus niet wegkomen. Ik heb (nog) geen lekkage maar wel wanneer ik de portier open na een regenbui dat er een plasje water naar beneden komt. Dat is dus het water wat boven het rubber blijft staan.

Net nog even de deurrubbers van de achterportieren gecheckt. Valt me op dat rechts water op het rubber blijft staan, maar links is kurkdroog. Water op het deurrubber is dus sowieso al foute boel, ze zouden droog moeten blijven zoals het links ook kan.
Alfa Romeo Giulietta 1.4MA - Eibach Prokit - Ulter Exhaust - Veloce Diffuser - Stage 1 Tuning 209PK/311Nm - BiscioneRacing veerpootbrug - Xenon
*

Armeo
9

• Leeftijd: 31
  • Type Alfa: Giulietta
    Amico del club - Startende Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2019, 17:37:22 »
Ik heb hier ook last van, zowel links als rechtsachter. Wil dit ook graag opgelost hebben.
*

DanielH92
264

« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 15:34:55 »
Lekkage is gedetecteerd. Toch echt de afdichting binnen in de deur

De rubber afdichting is hier als een spons

Schoonmaken en afkitten dus:

Alfa Romeo Giulietta 1.4MA - Eibach Prokit - Ulter Exhaust - Veloce Diffuser - Stage 1 Tuning 209PK/311Nm - BiscioneRacing veerpootbrug - Xenon
*

Armeo
9

« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 16:45:21 »
Zijn die panelen makkelijk los te trekken of zitten ze ook vast geschroefd?
*

DanielH92
264

« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 16:56:54 »
De panelen zitten met 3 inbusbouten vast

Die loshalen en dan langs de randen het paneel lostrekken met kunststof spatels.
Daarna stekkertjes en deurhendel loshalen en je tilt het paneel omhoog van de deur af

*

TimW
2.056

• Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Tijdelijk geen
    - Super Alfist
« Reactie #22 Gepost op: Vandaag om 10:43:40 »
Afwatering blijft wel een dingetje in de Giulietta, ik heb tot 3 keer toe een (aftermarket) speaker t.w.v. 290 euro kunnen weggooien door waterschade. Gelukkig onder garantie en uiteindelijk opgelost door een "dakje" boven de speakers te maken, maar dat zou uiteindelijk natuurlijk niet nodig moeten zijn.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  -> Seat Leon Cupra 280.
*

CS
5

• Leeftijd: 59
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #23 Gepost op: Vandaag om 15:13:00 »
Ik heb hetzelfde probleem als ik de achterdeuren open doe na een regenbui, wie weet een oplossing?
*

Armeo
9

« Reactie #24 Gepost op: Vandaag om 17:38:24 »
Zie boven. Ik vraag me alleen af waar het water heen loopt als je die rand dicht kit.
*

DanielH92
264

« Reactie #25 Gepost op: Vandaag om 17:56:07 »
Zie boven. Ik vraag me alleen af waar het water heen loopt als je die rand dicht kit.

Naar de afwateringsgaten die er voor bedoeld zijn👍🏻

Qverde Italian parts Detailer JTD-Performance