!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Trompke
72

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
  • Giulietta QV - stage 1
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2019, 13:13:52 »
Ik las op de Engelse Fbpagina dat ze een klein sneetje in het deurrubber maken. Dit omdat het water bovenop het rubber blijft staan en kan dus niet wegkomen. Ik heb (nog) geen lekkage maar wel wanneer ik de portier open na een regenbui dat er een plasje water naar beneden komt. Dat is dus het water wat boven het rubber blijft staan.
*

AB
13

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2019, 21:00:38 »
Vandaag gechat met AR nederland via de site. Netjes behandeld. Even later werd ik al gebeld door iemand van Autopalace. Die bood aan de auto te onderzoeken. Dit bracht wel kosten met zich mee, maar men zou dan om coulance vragen bij AR. Er is geen terugroepactie, dus is het een “normaal” defect. Tja, zo lus ik er nog wel één. We waren het er wel over eens dat het geen nut had het te bekijken. Dat had mijn eigen Alfa dealer al gedaan. Straks moet ik alle dealers in Nederland bezoeken. Overigens zou dat met mijn Alfa geen straf zijn. Ik heb wederom contact met Alfa Nederland via de chat gehad en mede uit naam van Autopalace gevraagd de chats door te sturen naar de importeur. Dat zou men doen. Ik wacht af. Wordt vervolgd
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2019, 13:46:20 »
Ik las op de Engelse Fbpagina dat ze een klein sneetje in het deurrubber maken. Dit omdat het water bovenop het rubber blijft staan en kan dus niet wegkomen. Ik heb (nog) geen lekkage maar wel wanneer ik de portier open na een regenbui dat er een plasje water naar beneden komt. Dat is dus het water wat boven het rubber blijft staan.

Net nog even de deurrubbers van de achterportieren gecheckt. Valt me op dat rechts water op het rubber blijft staan, maar links is kurkdroog. Water op het deurrubber is dus sowieso al foute boel, ze zouden droog moeten blijven zoals het links ook kan.
*

Armeo
27

  • Type Alfa: Lexus
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2019, 17:37:22 »
Ik heb hier ook last van, zowel links als rechtsachter. Wil dit ook graag opgelost hebben.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #19 Gepost op: 13 oktober 2019, 15:34:55 »
Lekkage is gedetecteerd. Toch echt de afdichting binnen in de deur

De rubber afdichting is hier als een spons




Schoonmaken en afkitten dus:



*

Armeo
27

  • Type Alfa: Lexus
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #20 Gepost op: 13 oktober 2019, 16:45:21 »
Zijn die panelen makkelijk los te trekken of zitten ze ook vast geschroefd?
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2019, 16:56:54 »
De panelen zitten met 3 inbusbouten vast



Die loshalen en dan langs de randen het paneel lostrekken met kunststof spatels.
Daarna stekkertjes en deurhendel loshalen en je tilt het paneel omhoog van de deur af





*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #22 Gepost op: 14 oktober 2019, 10:43:40 »
Afwatering blijft wel een dingetje in de Giulietta, ik heb tot 3 keer toe een (aftermarket) speaker t.w.v. 290 euro kunnen weggooien door waterschade. Gelukkig onder garantie en uiteindelijk opgelost door een "dakje" boven de speakers te maken, maar dat zou uiteindelijk natuurlijk niet nodig moeten zijn.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #23 Gepost op: 14 oktober 2019, 15:13:00 »
Ik heb hetzelfde probleem als ik de achterdeuren open doe na een regenbui, wie weet een oplossing?
*

Armeo
27

  • Type Alfa: Lexus
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #24 Gepost op: 14 oktober 2019, 17:38:24 »
Zie boven. Ik vraag me alleen af waar het water heen loopt als je die rand dicht kit.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #25 Gepost op: 14 oktober 2019, 17:56:07 »
Zie boven. Ik vraag me alleen af waar het water heen loopt als je die rand dicht kit.

Naar de afwateringsgaten die er voor bedoeld zijn👍🏻

*

AB
13

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #26 Gepost op: 15 oktober 2019, 18:45:23 »
Vandaag ben ik benaderd door de importeur van AR. Zit blijkbaar in Brussel, althans volgens mijn mobiel. Er is een dossiernummer aangemaakt en ik ben geïnterviewd mbt het probleem. Om de technische details te verkrijgen nemen ze contact op met de dealer. Ik vond het wel zo netjes de dealer in te lichten, maar deze schrok. Of ik niet tevreden was. Wel over de reparatie aan het koelsysteem, maar niet over de opmerking van de dealer dat de lekkage een producteigenschap zou zijn. Men had mij verkeerd begrepen. Nou dat zal wel, maar ik het gehad over behoorlijke lekkage en niet over een paar drupjes die van het dak vallen tijdens het openen van de deur. Tot nu toe goede opvolging door Alfa Romeo. Wordt vervolgd.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #27 Gepost op: 15 oktober 2019, 20:22:07 »
Wat een gedoe allemaal, zo ingewikkeld is het toch niet. Water lekt vanuit deur naar binnen, punt.

Mijn oplossing werkt vooralsnog uitstekend, geen druppel meer op de dorpels of rubbers gezien terwijl het toch aardig geregend heeft de laatste dagen. 3 uurtjes werk en het is mooi gefixt 👍🏻😉
*

AB
13

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2019, 21:46:42 »
Ik neem je tip mee naar de dealer. Ik ben niet zo handig met demonteren van auto’s. Alhoewel, slopen gaat denk ik nog wel...
*

AB
13

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: waterlekkage in auto bij zware regenval
« Reactie #29 Gepost op: 25 oktober 2019, 17:44:26 »
Gisteren is de auto bij de Alfa dealer gerepareerd. Men dacht in eerste instantie ook aan een lek via de rubberen afdichting, maar na kitten bleek het nog steeds te lekken. Het bleek via de raamgeleiders via de schroefdraad van een bevestigingsbout te lekken, vervolgens aan de binnenzijde deur op het rubber en op het moment dat het wat teveel werd de auto in te lopen.

Tja, dan is er de vraag wie gaat het betalen? De rekening loog er niet om. Er zat veel zoektijd in. De garage had de factuur al behoorlijk naar beneden bijgesteld. Op zich een prima gebaar. Maar ja, ik vind het een productiefout. Zojuist heb ik de importeur gebeld. Het is dus nog even afwachten hoe het verder gaat.

Bij mijn garage had men dit probleem nog niet eerder  gezien. Op deze site zijn toch meer meldingen. Blijkbaar wordt niet alles gemeld of wordt het door de rijders zelf opgelost. Dat laatste zou kunnen, omdat het probleem zich pas na de garantieperiode van 24 maanden lijkt te manifesteren.