!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke zomerbanden heb jij en wat zijn je ervaringen ?
« Reactie #45 Gepost op: 28 april 2011, 13:18:28 »
Citaat van: Zoef;8170
ik heb nu Dunlop Sport Maxx in 19" (225-35). Rijden goed, qua grip ok, maar qua geluid een tegenvaller. Wat een pokke herrie in de auto zeg.

Meen je dat?
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Welke zomerbanden heb jij en wat zijn je ervaringen ?
« Reactie #46 Gepost op: 28 april 2011, 14:45:42 »
Citaat van: Crips;8260
Meen je dat?

ja, waarom niet? de motor hoor je niet, alleen banden
Wie later remt, rijdt langer hard
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Welke zomerbanden heb jij en wat zijn je ervaringen ?
« Reactie #47 Gepost op: 28 april 2011, 22:05:10 »
Citaat van: Zoef;8264
ja, waarom niet? de motor hoor je niet, alleen banden

Inruilen zou ik zeggen !
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Welke zomerbanden heb jij en wat zijn je ervaringen ?
« Reactie #48 Gepost op: 2 mei 2011, 11:09:41 »
Citaat van: GiuliettaFan;6769
Ik heb de Pirelli P7 banden op mijn wagen zitten. En ik ben er enorm tevreden mee. Ze zijn stil, jaja zelf op de Belgische wegen. Op de nederlandse wegen (A2) hoor ik er echt niets van! en ze grijpen zich vast in het asvalt. Mij hoor je niet klagen :cool:

idem bij mijn Giulietta.. erg goede grip :rolleyes:
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Welke zomerbanden heb jij en wat zijn je ervaringen ?
« Reactie #49 Gepost op: 2 mei 2011, 11:12:32 »
Citaat van: Ma0tt;3990
Zonet eens men bandenspanning gecheckt, stond blijkbaar van de dealer uit voor & achter op 3bar. Dit terwijl ik zelden geladen ben.
Nu eens aangepast aan de waarden aangeraden in het instructieboekje (2,5 voor en 2,3 achter) en dat scheelt wel wat in comfort moet ik zeggen :)
(als je ook niet alles zelf doet hé)

heb ik hetzelfde! dealer heeft ze veel strakker gezet dan het boekje aangeeft..
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Welke zomerbanden heb jij en wat zijn je ervaringen ?
« Reactie #50 Gepost op: 2 mei 2011, 11:18:47 »
Citaat van: nick;2272
[..]
En een overzichtje van de verzamelde tests:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Tests/#summer

Ik ben benieuwd naar jullie reacties !
ik was benieuwd naar de tests van de P7 aangezien ik er daarstraks nog een rare "centaur"-achtige toevoeging op de band had zien staan.. en nu lees ik in de review (zie onderstaand) dat dit inderdaad bij de P7 hoort:
 
Citaat
2010 Auto Bild Eco Tyre Test

With fuel prices sky high, "Eco Tyres" (or ultra low rolling resistance tyres) are a hot topic. Traditionally eco tyres have been just like normal tyres only with a harder rubber compound. While this is an effective way to save fuel, the harder the tyres compound the less grip it produces meaning people were having to consider whether the risk of low grip tyres was worth the savings in fuel.
This month Autobild have tested 5 of the latest eco tyres to see if the new breed of fuel saving tyres were any better. Unfortunately their conclusion isn't good, summarising with "the greater the fuel saving, the worse the wet weather performance."
To rate the tyres Autobild looked at the tyres wet grip, dry grip and potential fuel savings over 35,000kms. To confirm the "the more fuel saved the worse the wet grip is" rule the Michelin Energy Saver offered the highest fuel savings (217euros) but the worst wet grip. The only tyre to buck the trend was the Pirelli Cinturato P7 which managed to balance grip and economy, winning the test overall.
Here are the full results:
1st: Pirelli CINTURATO P7
Total: 9 / Dry: 5 / Wet: 4
Positive: Impressive all-rounder with satisfactory savings. Harmonious driving characteristics with stable cornering and short braking distances on wet and dry roads. Good ride comfort and a low rolling noise.
Negative: None mentioned.



leuk om te weten! bedankt voor het uitzoekwerk!