!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Winterbanden en velgen
« Reactie #255 Gepost op: 17 november 2012, 14:33:24 »

Allemachtig dat ziet er goed uit zeg, poeder is lang niet altijd zo mooi glad als dit, super!!!!

Zie ik trouwens dat jij met een klein nummerplaatje rijdt Roxxi?  Veel besproken onderwerp
natuurlijk, maar geen gezeik ermee?
QV SAVALI
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Winterbanden en velgen
« Reactie #256 Gepost op: 18 november 2012, 00:39:15 »

Allemachtig dat ziet er goed uit zeg, poeder is lang niet altijd zo mooi glad als dit, super!!!!

Zie ik trouwens dat jij met een klein nummerplaatje rijdt Roxxi?  Veel besproken onderwerp
natuurlijk, maar geen gezeik ermee?
Ja klopt van dat mooie kleine precies passende nummerplaatje.
Ik rij niet zoveel, dus mijn pakkans is kleiner, al ben ik bang nu ik dit schrijf, dat ik er binnenkort aanhang  ;)
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
Re: Winterbanden en velgen
« Reactie #257 Gepost op: 4 december 2012, 10:56:52 »
Aloha,
onlangs heb ik winterbanden laten zetten op de Juul, op de standaard 16" velgjes. Wat bleek: de normale / goedkope balansgewichtjes passen net niet tussen de velg en de remklauw, waardoor ze aanliepen.
Er blijken voor deze set-up extra platte balansgewichtjes gebruikt te moeten worden, maar die hadden ze niet bij de Kwikshit; daar hebben ze  de gewichten uiteindelijk wat meer naar het midden van de velg verplaatst, maar dat is niet de plek waar ze eigenlijk horen te zitten.
Iets om in de gaten te houden dus als je zelf opnieuw (winter)banden laat plaatsen op de 16" velgen  :o
*

Filippo
32

  • *
    - Startende Alfist
Re: Winterbanden en velgen
« Reactie #258 Gepost op: 8 december 2012, 13:03:00 »
Voor wie nog geen keus gemaakt heeft:
ik rij nu een maandje op Pirelli Sottozero's op 16" lichtmetaal en ben er zeer tevreden over. Stuurprecisie is goed, comfort zelfs een graadje beter dan de 17" P7's waar ik in de zomer op rij. Grip op sneeuw nog niet kunnen testen maar de grip in natte troep is goed.
Giulietta JTDM 2.0 TCT Squadra Nero Etna 17" SuperSportiva's