!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #30 Gepost op: 17 augustus 2011, 07:20:17 »
215 kan ook natuurlijk, dit geeft enkel de breedte aan van de band. Denk dat deze wel iets duurder zullen zijn dan de 205 versie.

(Ervan uitgaande dat je dan ook stalen velgen hebt met een breedte van 215)
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

PedroJtdm
106

  • ***
    - Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #31 Gepost op: 17 augustus 2011, 09:53:29 »
De 215 band zal ook een grotere rol omtrek hebben. De hoogte maat (55) is een verhouding van de breedte.

T.o.v. 225-45-17
= 205-55-16 1mm kleiner in diameter  
= 215-55-16 8mm groter in diameter
= 235-35-19 13mm groter in diameter
Giulietta Alfa rosso 1.6 JTDm sport pack (06/2011)
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #32 Gepost op: 17 augustus 2011, 10:38:46 »
Dank voor de verduidelijking :)
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #33 Gepost op: 17 augustus 2011, 22:21:10 »
Freek alu is veel mooier en als je zoekt niet veel duurder ! Kijk eens op de sit van dezent !
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #34 Gepost op: 17 augustus 2011, 22:42:43 »
Citaat van: Herman;12110
Als ik 16" stalen velgen wil, welke maat winterbanden moet ik dan aanhouden?
 
205/55/16 of kan 215/55/16 ook?
 
ik heb nu 225/35/19.
215/55/16 heeft dezelfde afrolstraal (1960 mm) als 225/35/19
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #35 Gepost op: 18 augustus 2011, 07:32:57 »
Citaat van: suomy;12153
Freek alu is veel mooier en als je zoekt niet veel duurder ! Kijk eens op de sit van dezent !


Oh... Maar ik ben niet op zoek naar velgen voor mijn winterbanden :) Ik heb de 17" Sport Plus velgen en de winterbanden komen daar gewoon op te liggen!
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

Zwizzle
54

  • **
    - Junior Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #36 Gepost op: 18 augustus 2011, 11:14:21 »
Heb een afspraak gemaakt voor mijn Juul met 18" velgen. Ik mag van de leasemaatschappij kiezen uit Continental, Dunlop, Vredestein en Goodyear. Mijn voorkeur gaat dan in principe uit naar de Conti's TS830 (ook nav posts hier). Nu werd ik echter gebeld door mijn bandenboer die mij aanraadde om er een nieuw model Dunlop's onder te zetten, de 4D. Die zijn nieuw en leverbaar per september. Het zijn sportievere banden.

Iemand een idee wat hier wijsheid is? De Conti's of de Dunlops? Wat zijn ervaringen met Dunlops?
*

valentijn
35

  • *
    - Startende Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #37 Gepost op: 18 augustus 2011, 13:30:44 »
Citaat van: corsa54;12006
Ligt aan de leasemaatschappij. Ik had de voorkeur voor Conti's, maar moest kiezen tussen Michelin, GoodYear of Bridgstone. Heb dus voor de Michelin Alpins gekozen. Heb er in december in Hamburg door 30 cm sneeuw heen geploegd en geen enkel probleem. Ook met de wintersport in Zwitserland (met de dure Maggi Traxx kettingen in de kofferbak...:D) geen helling te veel. Tractie volop!!

Loop nog even te dubben maar wordt iig 17 inch winter merk nnb maar wel premium. Ik moet voor de wintersport naast banden ook kettingen hebben hoewel ik deze in Ze zijn nogal kostbaar tov regulierehet Zillertal in de 25 jaar wintersport slechts 1 keer nodig heb gehad. Iemand wellicht bereid Maggi Tracks uit te lenen vanaf 25-2-2011 tot 5-3-2011. Evt tegen vergoeding. De maggi's zijn nogal kostbaar tov reguliere kettingen.
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #38 Gepost op: 18 augustus 2011, 22:41:50 »
Citaat van: valentijn;12183
Loop nog even te dubben maar wordt iig 17 inch winter merk nnb maar wel premium. Ik moet voor de wintersport naast banden ook kettingen hebben hoewel ik deze in Ze zijn nogal kostbaar tov regulierehet Zillertal in de 25 jaar wintersport slechts 1 keer nodig heb gehad. Iemand wellicht bereid Maggi Tracks uit te lenen vanaf 25-2-2011 tot 5-3-2011. Evt tegen vergoeding. De maggi's zijn nogal kostbaar tov reguliere kettingen.
Alleen naar Hochfügen heb je een (kleine) kans kettingen nodig te hebben. Wij slaan dit keer de wintersport (voor het eerst in 36 jaar) eens over, i.v.m. een maandje Australië. Voor een kratje Grolsch of een fles Ketel 1 mag je mijn Maggi's een week in je kofferbak leggen. Stuur maar een PM om af te stemmen.
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #39 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:43:03 »
Citaat van: Zwizzle;12175
Heb een afspraak gemaakt voor mijn Juul met 18" velgen. Ik mag van de leasemaatschappij kiezen uit Continental, Dunlop, Vredestein en Goodyear. Mijn voorkeur gaat dan in principe uit naar de Conti's TS830 (ook nav posts hier). Nu werd ik echter gebeld door mijn bandenboer die mij aanraadde om er een nieuw model Dunlop's onder te zetten, de 4D. Die zijn nieuw en leverbaar per september. Het zijn sportievere banden.

Iemand een idee wat hier wijsheid is? De Conti's of de Dunlops? Wat zijn ervaringen met Dunlops?
Uiteraard geen ervaring met deze (nieuwe) Dunlops. Maar steeds goede ervaring gehad met de Conti's. Zij waren de eerste (in 1982 of zo), die met de lamellen band kwamen ( tot dan toe waren winterbanden een soort van rampzalige traktorbanden). Een prima band, die niet alleen in de sneeuw, maar ook op droog en nat wegdek (Nederlandse winter....) uitstekend presteert. De afgelopen jaren zaten ze steeds in de top drie bij bandentests. Elke winterband is in de winter altijd 100% beter dan een zomerband (vooral goed in je spiegels kijken als je moet remmen!!..:)) Ik heb sinds 1983 winterbanden gebruikt van Conti, Michelin, Dunlop, allemaal prima en zelfs Toyo (helemààl niet verkeerd!). Geen enkele band is 100% perfect. Ze hebben elk op bepaalde punten hun sterkten en zwakten. Check eens de winterbandentests van de afgelopen jaren (via de ANWB, Autovisie, Auto Motor und Sport sites of via Gooogle). De banden verbeteren elk jaar, maar er zit per merk wel een bepaalde trend in. Dus als je de winter in zuid Frankrijk doorbrengt, met alleen een week wintersport in de Alpen (droog, maar ook sneeuwperformance), of voornamelijk in Nederland (nat, aquaplaning!), met een uitstapje naar Duitsland en de Alpenlanden (sneeuwperformance), of op safari gaat in Lapland (sneeuwtractie), kun je via deze bandentests voor jouw situatie een keuze maken.
*

Zwizzle
54

  • **
    - Junior Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #40 Gepost op: 19 augustus 2011, 12:21:10 »
Heb eea nog eens nader onderzocht, en heb toch besloten de Dunlop 4D's een kans te geven. Ze zijn goed in sneeuw en bij nat, en ze zijn sportief, dus dat past volgens mij én bij een Alfa én bij de omstandigheden waarin ik ze ga gebruiken (nat in Nederland, sneeuwweggetjes in Oostenrijk).

We gaan het meemaken. Dank voor de adviezen mensen :)
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #41 Gepost op: 19 augustus 2011, 22:19:43 »
Citaat van: corsa54;12219
Uiteraard geen ervaring met deze (nieuwe) Dunlops. Maar steeds goede ervaring gehad met de Conti's. Zij waren de eerste (in 1982 of zo), die met de lamellen band kwamen ( tot dan toe waren winterbanden een soort van rampzalige traktorbanden). Een prima band, die niet alleen in de sneeuw, maar ook op droog en nat wegdek (Nederlandse winter....) uitstekend presteert. De afgelopen jaren zaten ze steeds in de top drie bij bandentests. Elke winterband is in de winter altijd 100% beter dan een zomerband (vooral goed in je spiegels kijken als je moet remmen!!..:)) Ik heb sinds 1983 winterbanden gebruikt van Conti, Michelin, Dunlop, allemaal prima en zelfs Toyo (helemààl niet verkeerd!). Geen enkele band is 100% perfect. Ze hebben elk op bepaalde punten hun sterkten en zwakten. Check eens de winterbandentests van de afgelopen jaren (via de ANWB, Autovisie, Auto Motor und Sport sites of via Gooogle). De banden verbeteren elk jaar, maar er zit per merk wel een bepaalde trend in. Dus als je de winter in zuid Frankrijk doorbrengt, met alleen een week wintersport in de Alpen (droog, maar ook sneeuwperformance), of voornamelijk in Nederland (nat, aquaplaning!), met een uitstapje naar Duitsland en de Alpenlanden (sneeuwperformance), of op safari gaat in Lapland (sneeuwtractie), kun je via deze bandentests voor jouw situatie een keuze maken.

Hallo corsa ! FF voor de duidelijkheid , een winterband is in de winter niet !!! altijd beter als een "zomerband"
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #42 Gepost op: 19 augustus 2011, 23:02:02 »
OK. misschien met onze Nederlandse nepwinters misschien niet, maar beneden de 7 °C wint ook op droog wegdek een goeie winterband het van een (goeie) zomerband. Om maar te zwijgen bij regen, hagel, ijzel of sneeuw.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #43 Gepost op: 20 augustus 2011, 00:13:11 »
Citaat van: Zwizzle;12230
Heb eea nog eens nader onderzocht, en heb toch besloten de Dunlop 4D's een kans te geven. Ze zijn goed in sneeuw en bij nat, en ze zijn sportief, dus dat past volgens mij én bij een Alfa én bij de omstandigheden waarin ik ze ga gebruiken (nat in Nederland, sneeuwweggetjes in Oostenrijk).

We gaan het meemaken. Dank voor de adviezen mensen :)

Wat kost deze set ongeveer ?? (heb namelijk ook Turbina's en daar moeten ook nog winterbanden omheen)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Winterbanden en velgen
« Reactie #44 Gepost op: 20 augustus 2011, 21:54:40 »
Citaat van: corsa54;12257
OK. misschien met onze Nederlandse nepwinters misschien niet, maar beneden de 7 °C wint ook op droog wegdek een goeie winterband het van een (goeie) zomerband. Om maar te zwijgen bij regen, hagel, ijzel of sneeuw.

Het is alleen  bij sneeuw en ijzel ! Regen absoluut niet ! ook niet onder de 7 grd ! Dan heeft een zomer band (normale band) nog steeds meer grip zeker bij remmen !