Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: valentijn op 25 juli 2011, 11:19:39
-
Het is nog zomer, hoewel het gisteren meer herfst leek. EE mooi moment om alvast na te denken over winterbanden en velgen.
Heb van mijn vorige auto geweldige ervaringen met winterbanden en ben ook warm voorstander. Zeker in de sneeu een wereld van verschil icm met de voorwielaandrijving.
Ik heb nu 18 inch onder de 1.4 MA en loop te dubben:
-16 inch winterbanden welke de betere rijkwaliteiten bieden in de sneeuw
-17 inch winterbanden welke nog het beste smoelen onder de alfa.
Ik zie aanbiedingen op internet voor rond de 1000€ velgen 16 inch icm Michelin alpin 4 een goede winterband. 17 inch velgen icm winterbanden aanbieding nog niet tegengekomen maar set zal met premium merk ca 1200€ doen.
Hier nog mensen met suggesties
Grt
Ruud
-
heb je de grote remklauwen eronder zitten?
indien dit het geval is zal 16" niet lukken vermits in de catalogus vermeld staat dat de remmen enkel kunnen vanaf 17"
-
Voor het uiterlijk heb ik ook maar 18" wintervelgen met winterbanden besteld. Geen Alfa OEM wielen, maar toch wel een beetje italiaans ontwerp gezocht.
Het gaat voornamelijk toch om de verbeterde waterafvoer in de winter. Die paar dagen nederlandse sneeuw gaan ook prima met die (brede) 18" wielen. Ik ben eens dat smallere winterbanden nog beter werken voor de grip, maar die zijn in NL niet echt nodig imo. Voor wintersport zou ik het wel begrijpen.
Banden zijn de Vredestein Nextremes, en een paar weken terug besteld. Nu kun je nog een aardige deal maken, wat je half oktober niet meer lukt.
complete set was 1.500.
-
Ik heb zelf voor de winter 17" sport ! Met Michelin pilot alpin ! Bevallen zeer goed ! Normaal rij ik met 18" 8c en pilot sport 3 !
-
Ik ben ook al aan het kijken voor winterbanden. Rij nu met 19inch 225/35/19.
Ik zit te denken om 17inch stalen velgen te kopen, maar welke bandenmaat moet ik dan hebben. 215/45/17 ofzo?
-
Ik ben ook al aan het kijken voor winterbanden. Rij nu met 19inch 225/35/19.
Ik zit te denken om 17inch stalen velgen te kopen, maar welke bandenmaat moet ik dan hebben. 215/45/17 ofzo?
Herman geen stalen velgen onder je Juul ! Het oog wil ook wat :p ! Bandenmaat is correct !
-
bandenmaat is 225 - 45 - 17
-
^+1
-
iemand idee voor goede winterbanden die op de Turbina's passen ?
-
Met de 156 ben ik ooit gaan wisselen met verschillende merken, uiteindelijk toch weer (na een hoop ergernis) weer uitgekomen bij Michelin.
Kost wel wat maar de PA3 is een fijne winterband in NL
-
Vredestein Wintrac Xtreme bevallen me ook altijd goed. Houden goede rijeigenschappen, ook in veel regen en kou. Wanneer het echt heel hard sneeuwt zijn er betere banden, maar dat ligt er voornamelijk aan dat ik dezelfde grootte een breedte aanhoudt, als wat ik in zomerband heb.
Ik heb voor komend seizoen de nieuwe versie genomen, die heet 'Nextreme'. Die zal ook wel prima zijn, maar kan ik nu nog niets over zeggen.
-
Waar kopen jullie die winterbanden met velgen dan?
Ik kan niet echt iets vinden.
Het liefst wil ik graag 17 of 18 inch Giulietta velgen, mag ook imitatie zijn, met winterbanden.
-
ik loop altijd even binnen bij de plaatselijke Profile.
-
Ik ben er nog niet helemaal uit maar ga voor komende winter op de originele 17 inch velgen winterbanden leggen.
Voor volgende zomer wil ik dan 18 inch turbina velgen kopen. (origineel nieuw nog geen €800,00!)
Voor banden ga ik altijd naar de lokale bandenboer, goede service en qua prijs net zo duur als bv de online shop prijzen + montage bij een partner.
-
Net een mooi setje gezien bij Prowheels.
225/40/18
Prijs € 1400.
Wat vinden jullie?
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/alfa-romeo-onderdelen/467272295-18-nieuwe-velgen-alfa-romeo-guiletta-qv-design-5x110-159.html#
-
Ben best wel een origineel freak, voor dat geld koop je ook de turbina's.
Wel een mooie velg maar ik zou eerst het merk willen weten.
Chineese imitatie zou ik zeker laten liggen!
-
Heb deze week internet afgestruind, voor winterbanden zie ik wel dat prijzen van premium die echt beter zijn dan de "onbekende"merken torenhoog zijn. Al gauw 180-200 € voor 17 inch dunlop, michelin of conti. Zomerbanden zij veel goedkoper momenteel
Voor velgen eens rond lopen neuzen en heb een set gezien Rial Lugano ook wel aangeboden onder de merknaam Wolfrace Lugano. Set komt bij online velgen op ca 1300€ incl banden. Nou kom ik ook commentaar tegen dat wolfrace kwalitatief uitermate teleurstellend is, Chinese rommel. Rial is een bekende Duitse fabriek, zouden dit ook chinese import zijn "designed" in Germany.
Moet bij dealer nog vragen wat 17 inch standaard kost per maar ik verwacht dat dit zeker niet onder 800 € komt.
Op Marktplaats nog niet veel beschikbaar voor de Juul.
Kortom twijfelen en nog even wachten.
Wordt iig 17 inch met een premium merk ivm wintersport.
Ook gekeken in Duitsland en Belgie maar prijsverschillen zoals een paar jaar geleden zijn er nauwelijks meer.
-
volgens mij vind je de goedkoopste sets in NL . Vals of niet, doet er niet veel toe,(uit ervaring) lichtmetaal velg is gewoon niet duurzaam genoeg.
-
Vanwege de kronkel van de leasemaatschappij heb ik zomer- en winterbanden op dezelfde (18" Turbina Titanio's) velgen. Zomer Bridgestone Potenza RE050, winter Michelin Alpin's. Allebei helemaal niks mis mee!
Zelf zou ik stalen 17" velgen voor de winterbanden hebben genomen ( 16" is geen optie met de QV remmen maatje pizza...). Officieel zou je op de 18" geen sneeuwkettingen kunnen monteren, maar de Maggi Traxx Sport werken zonder een enkel probleem (als je de prijs tenminste geen probleem vindt...;-))
http://www.youtube.com/watch?v=o0ue-pYD2DA
-
Is volgens mij redelijk standaard dat op lease-auto's geen aparte velgen voor winterbanden worden geleverd. Zou ook liever 17 inch stalen velgen hebben dan dat elke keer de band erop en eraf wordt gehaald. Als het een beetje 'meezit' wordt de mijne op winterbanden afgeleverd...
-
ik rijd op dit momen ook op 19"dunlop sport maxx banden. Voor de winter heb ik mijn turbina's continental wintercontact TS 830 225-40-18. Komen over het algemeen zeer goed uit de testen. Verder ben ik het wel eens met Scudetto. Voor de winter in NL zal dit gewoon goed voldoen. Ook op die paar sneeuwachtige dagen in ons land. Het is wat anders als je echt op wintersport zou gaan met die banden. Dan zou ik opteren voor 17" wielen. Ik heb namelijk ook de rode remklauwen en dan kan er volgens mij niet kleiner onder dan 17".
Ik weet niet hoe het bij jou zit...
-
ik kreeg alweer een oproep van de leasemaatschappij om niet te lang te wachten met het maken van een afspraak voor de winterbandenwissel.......tis verdomme hartje zomer!! (toch?)
-
Op de QV zitten standaard de maat pizza schijven met de (rode) Brembo klauwen vóór. 16" is dus inderdaad geen optie.
Maar zoals ik al zei, hebben de Euromasters en Profiles de meeste leasemaatschappijen wijsgemaakt, dat je twee keer per jaar banden moet wisselen (en balanceren) op de zelfde velg....In mijn geval dus de 18" Turbina's.
-
ik kreeg alweer een oproep van de leasemaatschappij om niet te lang te wachten met het maken van een afspraak voor de winterbandenwissel.......tis verdomme hartje zomer!! (toch?)
Ik weet niet waar jij zit, maar hier is het al een week of zes herfst...:D
-
Exact, ik begin zo onderhand ook al weer aan winterbanden te denken...:)
-
Heeft er iemand ervaring met Pirelli winterbanden 17". Ze moeten passen op de rode remklauwen.
-
Ook ik heb te maken met een leasemaatschappij die wil dat ik winterbanden laat leggen om mijn bestaande 18" turbina's - hoewel geen QV, wel met grote rode remklauwen daaronder.
Wat zijn aan te raden banden hiervoor? (dus voor maatje 225/40/18)
-
Met de grote remklauwen heb je minimaal 17" wielen nodig.
Ik heb goede ervaring met Vredestein Wintrac Xtreme. Voor komend seizoen heb ik de opvolger daarvan gekozen: Wintrac Nextreme. Of ze bevallen hoor je wanneer de eerste sneeuw is gevallen ;)
-
Ook ik heb te maken met een leasemaatschappij die wil dat ik winterbanden laat leggen om mijn bestaande 18" turbina's - hoewel geen QV, wel met grote rode remklauwen daaronder.
Wat zijn aan te raden banden hiervoor? (dus voor maatje 225/40/18)
Ligt aan de leasemaatschappij. Ik had de voorkeur voor Conti's, maar moest kiezen tussen Michelin, GoodYear of Bridgstone. Heb dus voor de Michelin Alpins gekozen. Heb er in december in Hamburg door 30 cm sneeuw heen geploegd en geen enkel probleem. Ook met de wintersport in Zwitserland (met de dure Maggi Traxx kettingen in de kofferbak...:D) geen helling te veel. Tractie volop!!
-
Als ik 16" stalen velgen wil, welke maat winterbanden moet ik dan aanhouden?
205/55/16 of kan 215/55/16 ook?
ik heb nu 225/35/19.
-
215 kan ook natuurlijk, dit geeft enkel de breedte aan van de band. Denk dat deze wel iets duurder zullen zijn dan de 205 versie.
(Ervan uitgaande dat je dan ook stalen velgen hebt met een breedte van 215)
-
De 215 band zal ook een grotere rol omtrek hebben. De hoogte maat (55) is een verhouding van de breedte.
T.o.v. 225-45-17
= 205-55-16 1mm kleiner in diameter
= 215-55-16 8mm groter in diameter
= 235-35-19 13mm groter in diameter
-
Dank voor de verduidelijking :)
-
Freek alu is veel mooier en als je zoekt niet veel duurder ! Kijk eens op de sit van dezent !
-
Als ik 16" stalen velgen wil, welke maat winterbanden moet ik dan aanhouden?
205/55/16 of kan 215/55/16 ook?
ik heb nu 225/35/19.
215/55/16 heeft dezelfde afrolstraal (1960 mm) als 225/35/19
-
Freek alu is veel mooier en als je zoekt niet veel duurder ! Kijk eens op de sit van dezent !
Oh... Maar ik ben niet op zoek naar velgen voor mijn winterbanden :) Ik heb de 17" Sport Plus velgen en de winterbanden komen daar gewoon op te liggen!
-
Heb een afspraak gemaakt voor mijn Juul met 18" velgen. Ik mag van de leasemaatschappij kiezen uit Continental, Dunlop, Vredestein en Goodyear. Mijn voorkeur gaat dan in principe uit naar de Conti's TS830 (ook nav posts hier). Nu werd ik echter gebeld door mijn bandenboer die mij aanraadde om er een nieuw model Dunlop's onder te zetten, de 4D. Die zijn nieuw en leverbaar per september. Het zijn sportievere banden.
Iemand een idee wat hier wijsheid is? De Conti's of de Dunlops? Wat zijn ervaringen met Dunlops?
-
Ligt aan de leasemaatschappij. Ik had de voorkeur voor Conti's, maar moest kiezen tussen Michelin, GoodYear of Bridgstone. Heb dus voor de Michelin Alpins gekozen. Heb er in december in Hamburg door 30 cm sneeuw heen geploegd en geen enkel probleem. Ook met de wintersport in Zwitserland (met de dure Maggi Traxx kettingen in de kofferbak...:D) geen helling te veel. Tractie volop!!
Loop nog even te dubben maar wordt iig 17 inch winter merk nnb maar wel premium. Ik moet voor de wintersport naast banden ook kettingen hebben hoewel ik deze in Ze zijn nogal kostbaar tov regulierehet Zillertal in de 25 jaar wintersport slechts 1 keer nodig heb gehad. Iemand wellicht bereid Maggi Tracks uit te lenen vanaf 25-2-2011 tot 5-3-2011. Evt tegen vergoeding. De maggi's zijn nogal kostbaar tov reguliere kettingen.
-
Loop nog even te dubben maar wordt iig 17 inch winter merk nnb maar wel premium. Ik moet voor de wintersport naast banden ook kettingen hebben hoewel ik deze in Ze zijn nogal kostbaar tov regulierehet Zillertal in de 25 jaar wintersport slechts 1 keer nodig heb gehad. Iemand wellicht bereid Maggi Tracks uit te lenen vanaf 25-2-2011 tot 5-3-2011. Evt tegen vergoeding. De maggi's zijn nogal kostbaar tov reguliere kettingen.
Alleen naar Hochfügen heb je een (kleine) kans kettingen nodig te hebben. Wij slaan dit keer de wintersport (voor het eerst in 36 jaar) eens over, i.v.m. een maandje Australië. Voor een kratje Grolsch of een fles Ketel 1 mag je mijn Maggi's een week in je kofferbak leggen. Stuur maar een PM om af te stemmen.
-
Heb een afspraak gemaakt voor mijn Juul met 18" velgen. Ik mag van de leasemaatschappij kiezen uit Continental, Dunlop, Vredestein en Goodyear. Mijn voorkeur gaat dan in principe uit naar de Conti's TS830 (ook nav posts hier). Nu werd ik echter gebeld door mijn bandenboer die mij aanraadde om er een nieuw model Dunlop's onder te zetten, de 4D. Die zijn nieuw en leverbaar per september. Het zijn sportievere banden.
Iemand een idee wat hier wijsheid is? De Conti's of de Dunlops? Wat zijn ervaringen met Dunlops?
Uiteraard geen ervaring met deze (nieuwe) Dunlops. Maar steeds goede ervaring gehad met de Conti's. Zij waren de eerste (in 1982 of zo), die met de lamellen band kwamen ( tot dan toe waren winterbanden een soort van rampzalige traktorbanden). Een prima band, die niet alleen in de sneeuw, maar ook op droog en nat wegdek (Nederlandse winter....) uitstekend presteert. De afgelopen jaren zaten ze steeds in de top drie bij bandentests. Elke winterband is in de winter altijd 100% beter dan een zomerband (vooral goed in je spiegels kijken als je moet remmen!!..:)) Ik heb sinds 1983 winterbanden gebruikt van Conti, Michelin, Dunlop, allemaal prima en zelfs Toyo (helemààl niet verkeerd!). Geen enkele band is 100% perfect. Ze hebben elk op bepaalde punten hun sterkten en zwakten. Check eens de winterbandentests van de afgelopen jaren (via de ANWB, Autovisie, Auto Motor und Sport sites of via Gooogle). De banden verbeteren elk jaar, maar er zit per merk wel een bepaalde trend in. Dus als je de winter in zuid Frankrijk doorbrengt, met alleen een week wintersport in de Alpen (droog, maar ook sneeuwperformance), of voornamelijk in Nederland (nat, aquaplaning!), met een uitstapje naar Duitsland en de Alpenlanden (sneeuwperformance), of op safari gaat in Lapland (sneeuwtractie), kun je via deze bandentests voor jouw situatie een keuze maken.
-
Heb eea nog eens nader onderzocht, en heb toch besloten de Dunlop 4D's een kans te geven. Ze zijn goed in sneeuw en bij nat, en ze zijn sportief, dus dat past volgens mij én bij een Alfa én bij de omstandigheden waarin ik ze ga gebruiken (nat in Nederland, sneeuwweggetjes in Oostenrijk).
We gaan het meemaken. Dank voor de adviezen mensen :)
-
Uiteraard geen ervaring met deze (nieuwe) Dunlops. Maar steeds goede ervaring gehad met de Conti's. Zij waren de eerste (in 1982 of zo), die met de lamellen band kwamen ( tot dan toe waren winterbanden een soort van rampzalige traktorbanden). Een prima band, die niet alleen in de sneeuw, maar ook op droog en nat wegdek (Nederlandse winter....) uitstekend presteert. De afgelopen jaren zaten ze steeds in de top drie bij bandentests. Elke winterband is in de winter altijd 100% beter dan een zomerband (vooral goed in je spiegels kijken als je moet remmen!!..:)) Ik heb sinds 1983 winterbanden gebruikt van Conti, Michelin, Dunlop, allemaal prima en zelfs Toyo (helemààl niet verkeerd!). Geen enkele band is 100% perfect. Ze hebben elk op bepaalde punten hun sterkten en zwakten. Check eens de winterbandentests van de afgelopen jaren (via de ANWB, Autovisie, Auto Motor und Sport sites of via Gooogle). De banden verbeteren elk jaar, maar er zit per merk wel een bepaalde trend in. Dus als je de winter in zuid Frankrijk doorbrengt, met alleen een week wintersport in de Alpen (droog, maar ook sneeuwperformance), of voornamelijk in Nederland (nat, aquaplaning!), met een uitstapje naar Duitsland en de Alpenlanden (sneeuwperformance), of op safari gaat in Lapland (sneeuwtractie), kun je via deze bandentests voor jouw situatie een keuze maken.
Hallo corsa ! FF voor de duidelijkheid , een winterband is in de winter niet !!! altijd beter als een "zomerband"
-
OK. misschien met onze Nederlandse nepwinters misschien niet, maar beneden de 7 °C wint ook op droog wegdek een goeie winterband het van een (goeie) zomerband. Om maar te zwijgen bij regen, hagel, ijzel of sneeuw.
-
Heb eea nog eens nader onderzocht, en heb toch besloten de Dunlop 4D's een kans te geven. Ze zijn goed in sneeuw en bij nat, en ze zijn sportief, dus dat past volgens mij én bij een Alfa én bij de omstandigheden waarin ik ze ga gebruiken (nat in Nederland, sneeuwweggetjes in Oostenrijk).
We gaan het meemaken. Dank voor de adviezen mensen :)
Wat kost deze set ongeveer ?? (heb namelijk ook Turbina's en daar moeten ook nog winterbanden omheen)
-
OK. misschien met onze Nederlandse nepwinters misschien niet, maar beneden de 7 °C wint ook op droog wegdek een goeie winterband het van een (goeie) zomerband. Om maar te zwijgen bij regen, hagel, ijzel of sneeuw.
Het is alleen bij sneeuw en ijzel ! Regen absoluut niet ! ook niet onder de 7 grd ! Dan heeft een zomer band (normale band) nog steeds meer grip zeker bij remmen !
-
Ga ik toch nog 'ns nakijken in de diverse bandentests, maar hardere compound en slechtere waterafvoer, tegen wellicht iets meer rubber op de weg.....kan het me niet echt voorstellen :p
-
Het is alleen bij sneeuw en ijzel ! Regen absoluut niet ! ook niet onder de 7 grd ! Dan heeft een zomer band (normale band) nog steeds meer grip zeker bij remmen !
Dit klopt ook echt niet... suomy, met alle respect! Maar de winterbanden zijn van een veel zachter rubber gemaakt en tevens hebben ze lamellen die erop ontworpen zijn om water op een veel betere manier af te voeren. Winterbanden slijten ook veel sneller dan reguliere zomerbanden/all season banden. Ik zou het liefst het hele jaar door rijden met winterbanden, maar de leasemij vind dat niet zo fijn, omdat ze sneller slijten!
Het is een gegeven feit dat winterbanden met name bij temperaturen onder de 7 graden meer grip bieden. Nog voor ik een leaseauto had, dacht ik ook van... HET ZAL WEL! Maar hoe vaak ik niet door gegleden ben op een gladde bevroren weg, of een kletskliedertje natte weg met zomerbanden in die auto! Dat had niets met de auto, noch met mijn rijstijl te maken. Des te meer met de banden... Sinds ik een lease auto heb, zijn winterbanden door de zaak verplicht, ook mede door de ritjes die ik naar Duitsland maak. Geloof me, die taferelen als met de zomerbanden zijn echt verleden tijd. Het scheelt echt zeker 30-40% qua grip!
Maar daarbij moet je niet zomaar een bandje kiezen, de keuze voor een goed merk is hierbij wel van belang! (Continental, Dunlop of Michelin)
-
Het is alleen bij sneeuw en ijzel ! Regen absoluut niet ! ook niet onder de 7 grd ! Dan heeft een zomer band (normale band) nog steeds meer grip zeker bij remmen !
Ben er ook zeker van dat mijn Michelin winter banden beter presteren in de herfst met nat weer en temperaturen boven de 10 graden.
De PA3 kwam destijds als beste winterband op nat uit de bus, in de sneeuw scoorde o.a. conti wel beter.
Dus voor Nederland is Michelin een aanrader.
-
Ik ben er nog niet helemaal uit maar ga voor komende winter op de originele 17 inch velgen winterbanden leggen.
Voor volgende zomer wil ik dan 18 inch turbina velgen kopen. (origineel nieuw nog geen €800,00!)
Voor banden ga ik altijd naar de lokale bandenboer, goede service en qua prijs net zo duur als bv de online shop prijzen + montage bij een partner.
Waar koop jij 4 originele turbina velgen voor € 800
-
Bij Tuynder, dat was de prijs die ze hebben gegeven voor de Turbina velgen.
-
Wat kost deze set ongeveer ?? (heb namelijk ook Turbina's en daar moeten ook nog winterbanden omheen)
Bij Profile staan ze voor 283 euro in de boeken
-
Wat betekent BSW wat bij veel winterbanden staat vermeld.
Bijv. 205/55 R16 91H BSW
M+S (modder en sneeuw) ken ik wel.
En welke kun je beter hebben BSW of M+S?
-
Black Sidewall van de band :)
Zie: http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/symboolindex.htm
-
Maar wat heb je daaraan?
-
Aan BSW dan!
-
Geen idee, vrij weinig als je het mij vraagt!
-
Aan BSW dan!
Niets. Je weet alleen zeker dat je band dus zwart is :)
Er zijn nog wel banden te krijgen met witte zijvlakken, maar dat is erg zeldzaam.
-
[..] Het scheelt echt zeker 30-40% qua grip!
[..]
bij de slipcursus zeiden ze er nog wel bij.. 30% meer grip bij geen grip is nog steeds geen grip :cool:..
-
bij de slipcursus zeiden ze er nog wel bij.. 30% meer grip bij geen grip is nog steeds geen grip :cool:..
Dat is waar haha! Maar dan moet je je misschien afvragen of je uberhaupt wel achter het stuur hoort te zitten (op de openbare weg).
-
afgelopen winter lagen er van die ijsplaten onder de sneeuw op de snelweg.. die zie je niet aankomen, maar zijn wel funest voor je grip.. (op zich viel het toen wel mee, aangezien ik er met zomerbanden over heen gereden ben -met aangepaste snelheid natuurlijk!- )
-
Het was een prachtige winter!! :D
-
vanwege werkzaamheden wil ik dit jaar een minder mooie -witte- winter.. :o
Overigens weer even on-topic:
ik moet op de 16" velgen (Distinctive) winterbanden laten leggen in winter.. weet niet of ik er keuze in krijg, maar welke zou ik dan moeten voorstellen / kiezen?
-
Yvesart,
Ik kan je de premium merken aanbevelen, het is echt een wereld van verschil. Goedkopere banden willen bij nat weer wel eens grip problemen geven.
Wel heb ik altijd meer herrie (afrolgeluid) gehad met de winterbanden maar wil ze in de sneeuw geen moment missen. De maat op 16 inch zal 205/55/16 zijn.
Bij overzetten op bestaande velgen zit je wel met zaken zoals opnieuw balanceren en weer een keer bij wisselen naar zomderbanden, evt beschadigen velgen door bandenboer etc.
Ik moet zelf kopen en ga dus voor extra velgen met banden zodat wisselen eenvoudig zelf te doen is. Uiteindelijk haal je een stukje van de meerkosten weer terug omdat je langer met je zomerbanden doet, hoewel, de winterbanden zijn ca 40 a 50% duurder dan een vergelijkbare zomerband van zelfde merk.
Grt
Ruud Valentijn
-
Hier ook een linkje met een test uit 2010 van de ANWB:
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,/winterbanden/Test-winterbanden-2010.html
-
@Valentijn:
schade etc. bij wisselen is voor mij heel simpel: bij leasemij melden en laten repareren..
Ik snap ook niet waarom ze niet een extra setje velgen erbij laten leveren.. mm.. zal ik eens even nakijken, misschien willen ze wel dat ik met van die stalen velgen ga rijden :mad: ..
Ik ga in ieder geval voor een goed merk als ik de keuze krijg.. heb geen zin in gezwabber etc. .. ben iemand die voor kwaliteit gaat (zie ook mijn keuze voor een G ;) ) .. Ik zal de link van Freek eens bekijken om een type/merk te selecteren..
-
Mijn Juul wordt eind oktober geleverd, dus waarschijnlijk zitten er dan al winterbanden onder... Zal mij benieuwen welk merk/type ik zal krijgen!
-
Mijn Juul wordt eind oktober geleverd, dus waarschijnlijk zitten er dan al winterbanden onder... Zal mij benieuwen welk merk/type ik zal krijgen!
Ik zou het toch maar even checken, want leasemaatschappijhersens vertonen soms vreemde kronkels.
Ik had een lease-Alfa, die in mei aan het einde contract zat. Toen ik in november ervoor de winterbanden liet monteren, waren de zomerbanden op. In maart (de normale wisselmaand) nam ik kontakt op met de leasemij om te vragen of het goed was om tot einde-contract door te rijden met de winterbanden. Antwoord was: OK, maar de auto moet worden ingeleverd met zomerbanden. Dus de dag van inleveren naar Euromaster, waar geconstateerd werd, dat de zomerbanden op waren. Telefoontje naar de leasemij: Ik mocht er de 3 km naar de dealer met de versleten zomerbanden niet meer mee afleggen. Er werden dus vier splinternieuwe zomerbanden omgelegd, die bij de dealer (met de "draadjes" er nog op) werden neergezet.
Off the record...: Omdat de auto toch "naar de handel" ging, heeft mijn dealer waarschijnlijk de splinternieuwe banden verwisseld met een paar andrere exemplaren :)
-
Ik heb even de consumentenbond er op nageslagen. Dit zijn volgens hun de best geteste winterbanden. Michelin Alpin A4, Goodyear Ultragrip, Continental Wintercontact.
Je kan overigens ook hier kijken voor een winterbanden test (http://www.bandenconcurrent.nl/winterbanden-test) van BandenConcurrent. Overigens, kan ik je BandenConcurrent (http://www.bandenconcurrent.nl) van harte aanbevelen, het bespaart je giga veel geld. Bij mij ca. eur. 100 tov Kwikfit voor 2 bandjes. Maar ja, als je een lease auto hebt, maakt dat natuurlijk niet zoveel uit :).
(http://www.bandenconcurrent.nl/winterbanden-test)
-
De Continental Wintercontact heb ik 4 jaar onder de Astra gehad. Moet zeggen dat dit hele fijne bandjes zijn :) Heb nooit het gevoel gehad dat ik geen controle had over de wagen. Doch als er 10cm sneeuw ligt is het een ander verhaal natuurlijk, maar daar zullen alleen Spikes of Sneeuwkettingen uitkomst bieden!
-
Heb zelf de Fulda Kristall 225/45 R17 op super sport velgen, de test vind ik goed kloppen op sneeuw echt super reed zonder problemen en helling op terwijl een vriend met uniroyal de helling niet op kwam. Ook op ijs vind ik ze prima eigenschappen hebben. Vind zo ook nog eens aardig stil qua rolgeluid voor een winterband.
-
De eerste test voor winterbanden voor komend seizoen is er ook alweer :)
(http://plaatjesdump.nl/upload/b8a9e6e3d06bb0d0b54cbec0a1f645be.jpg)
-
miljaar ik versta geen Duits hé...
-
En ik geen vlaams :p
-
miljaar ik versta geen Duits hé...
gelukkig hoef je het hier alleen maar te lezen.. ;)
-
Voor degenen die ze zelf moeten betalen: kijk eens op reifen.com
Een vriend van me is er erg enthousiast over. Scheelt aanzienlijk, snelle levering tegen zeer redelijke verzendkosten. Samenwerking met partijen in NL waar je vervolgens de banden kunt laten monteren of je koopt ze incl staal
-
Zijn wel meer sites net als reifen.com. Autobandenmarkt.nl bijvoorbeeld. Werkt volgens hetzelfde principe prijzen zijn ook vergelijkbaar.
-
Vredestein banden besteld via de Alfa dealer. Erg lastig om goede winterbanden te krijgen met de afmetingen 225*40*18 of je moet flink in de buidel tasten. Laat de banden nu om mijn huidige velgen leggen. Het omleggen en opslaan van de zomerbanden en de nieuwe banden ben ik 1.200 euro armer. Gelukkig las ik dat het weer een flinke winter wordt...doe ik het toch niet voor niets...
-
Behoorlijk aan de prijs, voor dat geld had je net zo goed een complete set met velgen en banden kunnen hebben. Hadden ze bij sites als www.autobandenmarkt.nl (http://www.autobandenmarkt.nl) of www.reifen.com (http://www.reifen.com) ook niks?
-
Eens kijken op http://www.camskill.co.uk/ koop mijn banden normaal daar alleen een beetje volgen qua prijs(wisselkoers) & voorraad.
-
Misschien kan de administrator eens een topic openen waarin deze,zeker nuttige links allemaal op een plaats te vinden zouden zijn, Alvast bedankt!
-
Goed idee! De sticky's mis ik hier inderdaad wel een beetje.
-
Eens kijken op http://www.camskill.co.uk/ koop mijn banden normaal daar alleen een beetje volgen qua prijs(wisselkoers) & voorraad.
Wij bestellen onze toyo R888's daar, stukken goedkoper dan in NL. Tip: vraag naar de kortingscode scheelt volgens mij zo'n 10 tot 15%, ik weet het niet meer precies maar het scheelt een slok op een borrel.
-
Hellow,
Even vraagje. Ik heb een Juul met 8C velgen erop 225/40 R18 (92w) 7.5J x18 en ET41. Nu voor de winter wou ik een kleiner setjes velgen aanschaffen.
Vermits ik in het belgenland woon en er toch wel veel putten in het wegdek zijn (zeker in de winter) Nu ik heb aan het rondkijken geweest en kom telkens op bandenmaat 205/55 R16 7J en ET 35 uit.
Kan dit kwaad dat de ET waarde kleiner is??
Bandenmaat klopt maar de ET waarde verschilt!
-
wel opletten als je rode remklauwen hebt dat je niet kleiner kan gaan dan 17"...
-
Heb geen rode remklauwen. Het zijn de gewone. Dus dat is geen probleem. Het gaat mij gewoon om die ET waarde.......
-
Als je i.p.v. 40mm voor 35mm gaat, dan zal de velg 5mm verder naar buiten steken. 5mm is over het algemeen acceptabel en zou geen enkel probleem moeten zijn!
-
Ik krijg net te horen van de lease maatschappij dat bij 17 inch of groter ik stalen 17 inch velgen krijg voor de winterbanden. Omdat ik ook de optionele Brembo's (QV remmen) heb genomen, kan dat problemen geven met de 17 inch stalen velgen? Zijn er QV rijders met winterbanden met 17 inch stalen velgen?
-
Wat een onzin zeg.. Ik heb ook 17" en krijg de wintersloffen gewoon op de huidige velgen!
-
Ik krijg 18 inch 8c's voor de zomer en dus 17 inch staal voor de winter... Kan ook 17 inch lichtmetaal kiezen, maar dat is meerprijs.
-
Tja linksom of rechtsom... Ik heb dan weer geen 18"... Maar wel het gemak dat ik gewoon altijd op dezelfde inchmaat en dezelfde velgen rondrij...
-
Freek, pas je onderschrift eens aan joh, je hebt toch geen Alfra
-
Hahahaha... OMG! Zou toch zweren dat ik het goed geschreven heb... Die Admins van tegenwoordig ;)
-
Jaja, geef ons maar weer de schuld :D
-
Ik heb ondertussen ook al een afspraak gemaakt voor de winterbanden, verplicht bij de KwitFit ... . Weet alleen niet of ze het winterrubber om het lichtmetaal zetten of dat ik 17" stalenvelgen krijg. Heb ook de rode brembo's er onder zitten.
-
ik heb zelfs 18" winterbanden om mijn Turbina's. Pas vanaf 19" wordt het echt te duur.
-
Ik hoor graag van je ervaring. Heb zelf geen zin in beschadigde remklauwen :)
-
mag je gewoon je banden eraf halen en winterbanden erop zetten op de zelfde velgen?
ik heb gehoord dat het niet goed is voor de velgen ofzo
-
mag je gewoon je banden eraf halen en winterbanden erop zetten op de zelfde velgen?
ik heb gehoord dat het niet goed is voor de velgen ofzo
Onzin, als de velg beschadigd doet de bandenboer iets niet goed.
En wanneer de brembo's in weg zitten voor een bepaald type velg kan je dat gemakkelijk oplossen met spacers zolang het niet te gek is.
-
De wielen worden er op gezet door een kwikfit o.i.d.... Dus betwijfel of ze daar op letten. Denk dat ik hem maar bij aflevering meteen op winterbanden laat zetten. Die dealer let er hopelijk wel op. Jammer dat ik hem dan niet meteen op de 8c velgen zie met nog schone remklauwen.
-
Kwikfit..........wat een waardeloze toko. Ik moest er ook heen van de leasemaatschappij maar ik heb ze nu zo ver dat ze de banden afgeleverd hebben bij hun concurrent Profile Tyrecenter.
Zelfs de leasemaatschappij ging er mee akkoord na wat die prutsers bij Kwikfit hebben gedaan.
-
Ik heb ook de rode remklauwen. De leasemaatschappij gaat uit van 15 inch stalen velgen en anders 17 staal. De dealer geeft aan dat er geen 17 inch stalen velgen leverbaar zijn. Dus eind van deze maand mag ik uitzoeken wat voor velgen er geplaatst zullen worden op de Juul die ik pas over 16 weken krijg: geduld!
-
Ik mag gelukkig zelf kiezen van de leasemij; Dealer, Euromaster, Profile of Kwikfit. Doe het al jaren bij de Euromaster en heb nog nooit problemen gehad. Werken snel en secuur. Tenminste, dit geldt voor de locatie waar ik het altijd laat doen :)
-
Pff.. dat wordt dus bijbetalen voor lichtmetalen exemplaren.. Ik vind overigens op internet wel degelijk 17 inch stalen velgen:
http://www.atu.nl/categorien/53-stalen-velgen.html
-
Pff.. dat wordt dus bijbetalen voor lichtmetalen exemplaren.. Ik vind overigens op internet wel degelijk 17 inch stalen velgen:
http://www.atu.nl/categorien/53-stalen-velgen.html
Ja het klonk bij mij ook als gezwets in de oren. Volgens hem zijn die 17 inch stalen velgen alleen voor SUV achtige auto's. In de prijslijst staat wel : alleen i.c.m. 17 of 18 inch lichtmetalen velgen.
-
Dat je 17 inch nodig heb is wel zeker. Maar dat is er alleen voor bijvoorbeeld Peugeot's. Maar voor de Giullietta is 16 inch de max en dat gaat dus niet passen. Maar goed... ik vind het eigenlijk een probleem van de lease maatschappij. En het motorhuis heeft vast nog wel ergens een paar 17 inch QV velgen liggen.
-
Ik ben ook aan het kijken voor winterbanden. Heb 17" sportiva's + rode remklauwen.
Ik zou dan eigenlijk mjin orignele velgen erop moeten houden van de garage, en enkel de banden vervangen. Maar dat wil ik niet.
Weet iemand welke velgen ik er in de plaats op kan zetten??? Dus eventueel gewoon zwarte velgen...
-
Ik ben ook aan het kijken voor winterbanden. Heb 17" sportiva's + rode remklauwen.
Ik zou dan eigenlijk mjin orignele velgen erop moeten houden van de garage, en enkel de banden vervangen. Maar dat wil ik niet.
Weet iemand welke velgen ik er in de plaats op kan zetten??? Dus eventueel gewoon zwarte velgen...
Als je de rode remklauwen van de QV hebt dan zal het lastig worden om passende 17/18 inch velgen te vinden. Het is mij niet gelukt om passende velgen bij internetwinkels te vinden. Veel internetsites onderscheiden weliswaar velgen voorde giulietta 1,8 (172 KW). Je denkt dan dat het om de QV gaat. Maar bij nader doorvragen blijken deze velgen toch weer niet op de QV te passen. Dus eerst zeker weten dat ze passen voordat je betaalt. Ik ben nu teruggevallen op velgen van Alfa Romeo. Het gaat om "2e hands " Turbina Titanio's die van een nieuwe Alfa zijn afgehaald die ik voor een redelijke prijs kon kopen. Je kunt gewoon een paar dealers bellen en vragen of ze aanbiedingen hebben
-
Bij 17" kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar de meeste 18" velgen zullen toch wel passen. Zelfde heb ik gehad bij mijn GTA met 330mm remmen.
-
Als je de rode remklauwen van de QV hebt dan zal het lastig worden om passende 17/18 inch velgen te vinden. Het is mij niet gelukt om passende velgen bij internetwinkels te vinden. Veel internetsites onderscheiden weliswaar velgen voorde giulietta 1,8 (172 KW). Je denkt dan dat het om de QV gaat. Maar bij nader doorvragen blijken deze velgen toch weer niet op de QV te passen. Dus eerst zeker weten dat ze passen voordat je betaalt. Ik ben nu teruggevallen op velgen van Alfa Romeo. Het gaat om "2e hands " Turbina Titanio's die van een nieuwe Alfa zijn afgehaald die ik voor een redelijke prijs kon kopen. Je kunt gewoon een paar dealers bellen en vragen of ze aanbiedingen hebben
Oké, bedankt. Dan zal ik eens bij de dealer horen voor een set 2de hands velgen. Zo raken we er misschien nog uit :)
-
Die rode brembo remmen zijn echt heel erg groot. Kijk maar hoe weinig ruimte je nu hebt. Als het geen velgen van Alfa zijn dan zou ik echt eerst passen en dan pas betalen
-
Een optie kan zijn om er spacers tussen te zetten. Maar ik stuur zelf wel op standaard Alfa velgen aan.
-
Ai ai, de garage heeft geen occasievelgen liggen.
Is er hier misschien iemand die een set velgen 17" heeft liggen die passen op Brembo's??
-
Heb vandaag 16" laten monteren, this fff wennen maar staat wel grappig
(http://img638.imageshack.us/img638/5442/wintervelgen.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/638/wintervelgen.jpg/)
-
Heb ik er ook onder liggen in de winter als wintersloffen (duurt nu alleen nog een maand omdat ze bij de Profile tot dan geen tijd hadden.. :( ) Vind het wel een stuk fijner als mn eigen velgen, zonde om deze kapot te rijden! ;)
-
Uit kostenoverweging begrijp ik die stalen en/of kleinere wielen wel. Looks en rijgedrag zijn inderdaad ondergeschikt aan veiligheid, maar toch begrijp ik de keuze niet goed. Je rijdt zeker 4 tot 5 maanden met wielen die je waarschijnlijk minder vindt, toch? Is het niet fijner om dezelfde maat wielen te nemen en je rijeigenschappen en het uiterlijk wat je wil te behouden?
-
Ik probeer van november t/m februari op winterbanden te rijden. Zit er ook over te denken om de wielen zelf op te slaan. Maar kans is groot dat ik gewoon lekker bij moet lappen voor de 17 inch LM velgen. Maar dan wil ik ze wel zelf kiezen. Overigens is het veschil tussen 16 inch staal of 17 inch LM ca. €350. Dus dat valt mee. Maar de lease maatschappij kennende zullen ze wel met een aanzienlijk hoger bedrag komen.
-
Uit kostenoverweging begrijp ik die stalen en/of kleinere wielen wel. Looks en rijgedrag zijn inderdaad ondergeschikt aan veiligheid, maar toch begrijp ik de keuze niet goed. Je rijdt zeker 4 tot 5 maanden met wielen die je waarschijnlijk minder vindt, toch? Is het niet fijner om dezelfde maat wielen te nemen en je rijeigenschappen en het uiterlijk wat je wil te behouden?
Moet zeggen dat de rijeigenschappen zeker niet minder zijn met 16". In het verleden heb ik de 18" er ondergehouden maar tot 2 maal toe tegen een stoeprand opgegleden. De gevolgen laten zich raden.
Vandaar mijn keuze op de 16" staal. En straks in het voorjaar komen mijn mooie, onbeschadigde 8C er weer onder.
-
Uit kostenoverweging begrijp ik die stalen en/of kleinere wielen wel. Looks en rijgedrag zijn inderdaad ondergeschikt aan veiligheid, maar toch begrijp ik de keuze niet goed. Je rijdt zeker 4 tot 5 maanden met wielen die je waarschijnlijk minder vindt, toch? Is het niet fijner om dezelfde maat wielen te nemen en je rijeigenschappen en het uiterlijk wat je wil te behouden?
Wat ik niet begrijp, is dat voor de zomerset prat gegaan wordt op goeie (dure) A-merk sportbanden, en voor de winter veel mensen zo goedkoop mogelijk uit willen zijn en aankomen zetten met winterbanden die namen hebben alsof ze op de menukaart bij de chinees staan.....
Dit is overigens in z'n algemeenheid niet specifiek hier op het forum.
-
Ik begreep van ING carlease dat zij bij Alfa Romeo NL een aanbod hebben gedaan om net zoals vele andere merken mee te doen met het regelen van winterbanden bij de merkdealer.
Helaas heeft Alfa dat om onduidelijke redenen geweigerd. Vandaar dat de leaserijders niet bij de merkdealer terecht kunnen :(.
Gelukkig kan ik wel nog kiezen tussen Profile en Kwikfit, wordt dus Profile :rolleyes:.
-
Wat ik niet begrijp, is dat voor de zomerset prat gegaan wordt op goeie (dure) A-merk sportbanden, en voor de winter veel mensen zo goedkoop mogelijk uit willen zijn en aankomen zetten met winterbanden die namen hebben alsof ze op de menukaart bij de chinees staan.....
Dit is overigens in z'n algemeenheid niet specifiek hier op het forum.
Ik heb weinig keuze (lease) maar heb BB gekregen ( nee, geen BamiBanden):rolleyes: Ze hebben er Bridgestone Blizz onder gegooid. Dit zijn best wel redelijke winterslofjes.
-
Ik begreep van ING carlease dat zij bij Alfa Romeo NL een aanbod hebben gedaan om net zoals vele andere merken mee te doen met het regelen van winterbanden bij de merkdealer.
Helaas heeft Alfa dat om onduidelijke redenen geweigerd. Vandaar dat de leaserijders niet bij de merkdealer terecht kunnen :(.
Gelukkig kan ik wel nog kiezen tussen Profile en Kwikfit, wordt dus Profile :rolleyes:.
Zijn geen onduidelijke redenen. Ik mocht van mijn lease ook naar de merkdealer gaan. 2 dagen later kreeg ik een telefoontje van de dealer dat de aanvraag via hen was afgekeurd, de reden; ze willen niet leveren tegen kostprijs. Kan ik me wel voorstellen. De fitter is met imitatievelgen gewoon goedkoper.
-
Oef, de kogel is bijna door de kerk:
ik behoud mijn originele velgen, maar we zetten er Pirelli's Sotto Zero erop.
Heeft er iemand ervaring met dit type van winterband?
-
Oef, de kogel is bijna door de kerk:
ik behoud mijn originele velgen, maar we zetten er Pirelli's Sotto Zero erop.
Heeft er iemand ervaring met dit type van winterband?
Die wordt aan het woord te zien in Polen gemaakt ;)
-
Nog niet, maar ik krijg de Sotto Zero's ook onder mijn praline.
-
Nog niet, maar ik krijg de Sotto Zero's ook onder mijn praline.
:D
-
Geen ervaring, maar ze kwamen wel als derde uit de winterbandentest van EVO, naar de Conti Wintercontact en de Michelin Alpin4.
-
Via marktplaats de winterbanden en velgen verkocht van de Slopel Vectra. Nu eens naar de velgenboer, bij de dealer lukt het niet qua pricing. Hij komt met originele Alfa velgen en dan wordt het toch wel duur.
Eens kijken bij Velgenwereld te Barendrecht of Velgenshop te Zoetermeer. Voor 12 a 1300 € moet toch wel een fatsoenlijk setje te koop zijn met A merk banden.
Iemand nog suggesties in omgeving Rotterdam???
En helaas geen leaserijder dus mag het weer zelf financieren, maar dan mag ik wel zelf kiezen waar en wat!!!!
Grt
Ruud Valentijn
-
Probeer eens bij prowheels.nl die hebben setjes Alfa replica velgen. Of anders Wheelpoint.nl. Het is beiden wel niet in de buurt van Rotterdam maar toch wel de moeite waard.
-
Hespo in Zevenhuizen. Heb daar voor mijn QV Bella 17" lichtmetaal (geschikt voor de grote Bremboklauwen) met de beste A-merk winterbanden aangeschaft voor een hele mooie prijs. De dealer kwam met een "aanbieding" van € 1675,00 voor 4x velgen met Hankook banden. Laat maar zitten! Informeren is weten.
-
Hespo in Zevenhuizen. Heb daar voor mijn QV Bella 17" lichtmetaal (geschikt voor de grote Bremboklauwen) met de beste A-merk winterbanden aangeschaft voor een hele mooie prijs. De dealer kwam met een "aanbieding" van € 1675,00 voor 4x velgen met Hankook banden. Laat maar zitten! Informeren is weten.
En die mooie prijs is???
-
En die mooie prijs is???
€ 1450,00 incl. Continental Wintercontact TS 830P banden.
-
Zijn geen onduidelijke redenen. Ik mocht van mijn lease ook naar de merkdealer gaan. 2 dagen later kreeg ik een telefoontje van de dealer dat de aanvraag via hen was afgekeurd, de reden; ze willen niet leveren tegen kostprijs. Kan ik me wel voorstellen. De fitter is met imitatievelgen gewoon goedkoper.
Tja, voor een hele handel andere merken is het schijnbaar geen probleem, blijf het toch ietwat vreemd vinden.
-
Ik mag gelukkig zelf kiezen van de leasemij; Dealer, Euromaster, Profile of Kwikfit. Doe het al jaren bij de Euromaster en heb nog nooit problemen gehad. Werken snel en secuur. Tenminste, dit geldt voor de locatie waar ik het altijd laat doen :)
Na twee weken maar weer eens nagevraagd. Zeggen ze doodleuk dat de set 17 inch LM velgen met winterbanden in de leaseprijs zit.
-
Fijn toch?! Scheelt weer een hoop knaken...
-
Inderdaad.... maar m'n bek viel open van verbazing :)
-
Hier ook de Bridgestones.
Door de warme temperaturen merk ik nog niets van de mogelijke voordelen (lees merk ik nu dat de blokken in het profiel wat tijd nodig hebben om te zetten in een bocht).
Maar de bandenkeus viel mij ruimschoots mee vanuit Kwikfit.
-
Sinds vanochtend heb ik ook de winterbanden eronder zitten. De KwitFit heeft er Continental WinterContact ts 830 p onder gezet, als ik het goed onthouden heb. Merk nu met deze (hoge) temperaturen dat het scherpe er wel af is bij het insturen van de bochten, alsof je een Franse auto aan het besturen bent.
Ben benieuwd naar een eventueel verschil in brandstofverbruik en geluid.
-
Ik heb goede ervaringen met de Conti's, onder de juiste omstandigheden :) Zul je geen spijt van krijgen denk ik!
-
Ik heb hiervoor ook altijd Conti's onder de Seat Leon gehad als zomerband. Ze hebben bij mij overigens alleen de banden omgezet, geen stalenvelgen voor mij dus (heb ook de Brembo's).
-
Sinds vanochtend heb ik ook de winterbanden eronder zitten. De KwitFit heeft er Continental WinterContact ts 830 p onder gezet, als ik het goed onthouden heb. Merk nu met deze (hoge) temperaturen dat het scherpe er wel af is bij het insturen van de bochten, alsof je een Franse auto aan het besturen bent.
Ben benieuwd naar een eventueel verschil in brandstofverbruik en geluid.
die Wintercontact's 830 heb ik ook besteld bij de Euromaster (hebben contract met leasemij). Kwamen al 3 jaar goed uit de ANWB test .. vooral naar geluid gekeken (en sneeuw grip schijnt zeer goed te zijn)..
worden op de sport-velgen van Alfa gemonteerd.. geen stalen velgen dus..
-
Heb aanbieding van dealer, 17 inch uit sport pack 1 en 2 met banden, banden schijnen gisllaved te worden. Zweeds en dus winterproof maar hetzelfde als conti, michelin etc.?
Grt
Ruud Valentijn
G
-
zijn die via Google niet te checken?
-
Hespo in Zevenhuizen. Heb daar voor mijn QV Bella 17" lichtmetaal (geschikt voor de grote Bremboklauwen) met de beste A-merk winterbanden aangeschaft voor een hele mooie prijs.
Erik wat voor type 17"velg heb je hiero voor je QV aangeschaft? Misschien kan je ook even een foto plaatsen :cool:
-
Ik heb vredesteins gekregen i.p.v. de gewenste continentals :mad: Ze waren dus niet op voorraad, de conti's. Eerste indruk van de Vredesteins... weinig rolgeluid en de rijbeleving wordt enigzins vergroot door de manier waarop ze door de bochten glijden. Heb ze nog niet met een nat wegdek of lagere temperaturen dan 5 graden kunnen testen. Valt me trouwens ook op dat hij de power in de 1e en 2e versnelling moeilijk op de weg kwijt kan met deze banden. Al met al wordt het rijden er wel spannender van, maar het schiet zo natuurlijk wel een beetje zijn doel voorbij...
-
Welke Vredestein's heb je dan? Ik was altijd heel tevreden met de Wintrax Extreme die ik had.
-
Ben ook wel benieuwd. Ik heb ook altijd Extremes gehad, tot grote tevredenheid, en ik stel ze behoorlijk op de proef. Ergens volgende week ga ik ook wisselen, en dat wordt de opvolger; Nextreme. Die schijnt weer beter te rijden/sturen dan de Extreme, dus volgende week een update :)
-
Ja niet op gelet heren, zal zo tijdens de lunch eens even gaan checken! Overigens kan ik het enkel maar vergelijken met de Conti Wintercontact banden, dus het betekend niet per definitie dat de Vredesteins slecht zijn natuurlijk. En daarnaast is een Alfa met 170pk ook heel wat anders dan een Astra met 115pk... En daarbij komt ook nog eens kijken, dat de bandenmaat natuurlijk anders is...225/45/R17 tegen 205/55/R16, of was het nou 185/65/R15? (Uit het oog uit het hart)
Anyway, het is natuurlijk ook enkel mijn ervaring en mening die ik deel, daaraan kunnen geen enkele rechten worden ontleend, noch strookt dit met welke richtlijn voor een degelijke band tot band vergelijking :o
-
Het zijn inderdaad de Wintrax Extreme... Misschien moet ik ze nog inrijden :rolleyes:
-
Op welk formaat wielen heb je ze laten monteren Freek?
-
Gewoon op de 17"
-
Dat is dezelfde maat dus als je gewone (zomer)banden toch? Vreemd dat je zo'n groot verschil merkt, want het zijn fijne banden in principe. Het zal de wat hogere temperatuur van de afgelopen dagen wel zijn. Winterbanden komen pas rond het vriespunt en daaronder in hun element, daar is de samenstelling van het rubber ook op afgestemd.
-
Ja wellicht zijn deze banden daar gevoeliger voor en scoren de Conti's beter op dit gebied. Want bij 7 graden en lager zouden ze toch al voordeel moeten bieden. Wellicht moet ik er gewoon aan wennen, moet ook wel eerlijk zeggen dat ik veelal het uiterste van de banden vraag :o
We zullen het eens een tijdje aankijken, wellicht kom ik er nog van terug. Nu mag het eerst weleens gaan vriezen en sneeuwen eind v/d maand!
-
Vanachtend winterbanden laten monteren op mijn leaseauto bij Profile. Ze zijn gemonteerd op mijn huidige 17 inch velgen.
Ze hadden (gelukkig?) geen Fryda banden meer wat de leasemij graag wil, maar Goodyear.
Iemand ervaringen met Goodyear?
Edit: de ANWB had vorig jaar een test met 225/45 R17 banden:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wban2010-225-45-r17-h.pdf (http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wban2010-225-45-r17-h.pdf)
De Goodyear's Ultragrip Performance 2 eindigen in de middenmoot
-
Ik krijg ook 18 inch Vredesteins de 25e november!
-
die Wintercontact's 830 heb ik ook besteld bij de Euromaster (hebben contract met leasemij). Kwamen al 3 jaar goed uit de ANWB test .. vooral naar geluid gekeken (en sneeuw grip schijnt zeer goed te zijn)..
worden op de sport-velgen van Alfa gemonteerd.. geen stalen velgen dus..
29 november worden ze er op gelegd.. daarna mag het gaan sneeuwen ;)
-
Ha, over die conti's gesproken, ik was even bij de dealer en die had een demo setje Conti 830p (225/40/18) die nog geen 500km hebben gemaakt.
Die hebben ze voor 500 euro even op de Turbina's gezet.
Lijkt me niet echt duur he?:cool:
-
Iemand ervaringen met Goodyear?
Zie AutoVisie nr 21 (13 oktober) Test van maatje kleiner (205/55 R16)
GoodYear Ultra Grip 8: Beste Getest!! Conti TS 830 tweede, Michelin Alpin 4 derde.
+ Tractie en korte remweg op sneeuw, goede eigenschappen op nat, prima comfort.
- Remweg op droog niet optimaal (20 van de 30 punten)
-
Dat klinkt een stuk beter dan die ANWB test :)
-
Ha, over die conti's gesproken, ik was even bij de dealer en die had een demo setje Conti 830p (225/40/18) die nog geen 500km hebben gemaakt.
Die hebben ze voor 500 euro even op de Turbina's gezet.
Lijkt me niet echt duur he?:cool:
Als jij de prijs prima vind is het toch oke !;)
-
Afgelopen maandag een nieuw setje winterbanden laten monteren. Door Profile zijn er Dunlop Wintersport 4D winterbanden er onder geschroefd
-
ik heb nog nooit met winterbanden gereden...
-
ik ook niet :p
-
Belgie ligt ook zuidelijker ! Daar is dit niet nodig :rolleyes:
-
Belgie ligt ook zuidelijker ! Daar is dit niet nodig :rolleyes:
Is in het warme zuiden ook niet nodig :p
Ik heb ook alleen winterbanden omdat ik ze van de leasemaatschappij krijg (had tot op heden ook nog nooit winterbanden gehad).
-
Gisteren heb ik mijn wintersloffen ook weer opgehaald. Standaard stalen velgen van de bandenboer met Vredestein Wintrac Xtreme banden. Vorig jaar een kleine maand mee gereden, niet meer in de echte sneeuw, dus ben benieuwd hoe ze zich gaan houden straks als het wat slechter weer wordt!
-
Vanachtend winterbanden laten monteren op mijn leaseauto bij Profile. Ze zijn gemonteerd op mijn huidige 17 inch velgen.
Ze hadden (gelukkig?) geen Fryda banden meer wat de leasemij graag wil, maar Goodyear.
Iemand ervaringen met Goodyear?
Edit: de ANWB had vorig jaar een test met 225/45 R17 banden:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wban2010-225-45-r17-h.pdf (http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wban2010-225-45-r17-h.pdf)
De Goodyear's Ultragrip Performance 2 eindigen in de middenmoot
Ik zet aanstaande donderdag de 18 inch versie op de QV......
-
ik heb nog nooit met winterbanden gereden...
ik ook niet :p
ik ook niet... [maar ga het volgende week meemaken ;-) ]
-
Na ongeveer 1000km met de Vredesteins Wintrac Extreme kan ik in ieder geval zeggen dat ik de Conti's toch echt beter vond plakken. Vooral bij een nat wegdek is het een substantieel verschil! Het is niet anders, planken doe ik ook eigenlijk alleen maar als de weg droog is, dus wat dat betreft moet ik ook gewoon niet zeuren.
Maar blijf erbij dat ik met deze banden bij een nat wegdek vrij gemakkelijk de bocht door glij en de auto stevig moet corrigeren.
-
Weet je toevallig je bandenspanning Freek? Wellicht staat die wat laag?
Ik ben nu een weekje onderweg met de opvolger van die band. Wintrac Nextreme, maar dan in 18" (gelijke maat aan m'n normale banden). Die staan nu conform het boekje op 2,7 bar rondom, wat prima rijdt. Dat had ik ook in m'n gewone banden.
Even als benchmark een bekend klaverblad genomen die met droog weer en gewone banden met 120 km/h precies op het randje van onderstuur te nemen is.
Met de Wintrac Nextreme's rond 9.0ºC was het met zo'n 100 km/h over. Rond 3ºC ging het weer zo tegen de 120 km/h aan. Dus qua grip zit het wel goed is mijn ervaring, als het maar koud genoeg is. Ze lijken me iets beter dan de Extreme's overigens, maar dat is wel gissen, daar ik met die natuurlijk een jaar geleden en een inch kleiner heb gereden.
-
Ik ga het v/h weekend eens nakijken bij een pompstation, kom ik op terug.
-
Ik rijd nu 2 weekjes met Conti TS830p (waar de p staat voor performance...blabla) en je merkt echt dat het koud moet zijn
willen die dingen zich lekker voelen.
Als het warmer is dan een graad of 6 is de remweg op droog gewoon om te janken zo slecht.
Verder op nat wel aardig, en ben benieuwd naar echte slechte omstandigheden, daar zijn ze tenslotte voor.
Ik heb namelijk op de 159 Wintrac Extreme in 18 inch en daar ben ik echt wel over te spreken, op droog wat mij betreft beter dan de Conti's.
Maar ja wat Freek ook al zegt het zijn geen race-banden he:p
-
Best jammer eigenlijk he ROBIN :D
-
Ik rijd nu 4 dagen rond op de Wintrac Xtreme's, maar merk wel dat deze banden niet bedoeld zijn om loeihard een bocht te nemen.. De Pirelli's die op mijn normale 17 inchjes liggen zijn toch een stuk sportiever en hiermee kan ik toch iets harder de bocht door dan met de Vredestein's.
Maar goed, winterbanden zijn bedoeld voor barre omstandigheden, en met barre omstandigheden ga ik niet met 120 km per uur een bocht door :P
-
Vandaag de winterbanden inclusief wielen omgelegd:(. Van 18" turbina naar 17" sportplus:( ziet er toch minder leuk uit. Nu maar hopen dat het snel sneeuwt met dit weer kan ik ze net zo goed weer omzetten;)
-
vandaag ook winterset erop gezet (Goodyear Ultra Performance 2 ,18 inch)......
(https://lh3.googleusercontent.com/-sDPTNxvr-hM/Ts5lugEuoAI/AAAAAAAAAdg/l1gE7gxBtvs/s640/2011-11-24%25252016.03.24.jpg)
ff het gas erop gezet (10 graden buiten) en grip is goed alleen zijn de Pirelli's rond hogere temp beter , dus nu ook maar wachten op het ******-weer (*sneeuw:rolleyes:)
-
Oejjjj Riri ik zie toch een enkele beschadiging op de velg :(
-
iemand al dit positieve puntje opgevallen (mbt Pirelli's Pzero Rosso) > mijn winterset is veel stiller in geluid !!!
-
Jep same here!!
rosso's maken echt een bak herrie, althans wel onder de matig geisoleerde Giulietta, winter-Conti's zijn bij ook stiller.
Knappe band om te zien trouwens die Goodyear:cool:
-
Sinds vanochtend liggen er bij mij ook Goodyears onder, ook Ultragrip Performance 2. Geluid en wegligging heb ik nog niet echt kunnen testen, maar de zijwang is in ieder geval dikker dan bij de Pirelli's. Mijn turbina's zullen blij zijn :)
-
Ik heb ook de Conti TS830's eronder sinds zaterdag en bij mij is ie ook stiller dan met de Pirelli's. Schandalig eigenlijk, want normaliter zijn zomerbanden (veel) stiller.
-
Ik heb ook de Conti TS830's eronder sinds zaterdag en bij mij is ie ook stiller dan met de Pirelli's. Schandalig eigenlijk, want normaliter zijn zomerbanden (veel) stiller.
Ja precies, belachelijk toch?
Volgende zomerbanden worden zeker geen pirelli's bij mij...
-
Ja precies, belachelijk toch?
Volgende zomerbanden worden zeker geen pirelli's bij mij...
Robin, probeer de Michelin PS3 eens ! Echt een supergoede band en ook nog eens met velgbeschermer !
-
Robin, probeer de Michelin PS3 eens ! Echt een supergoede band en ook nog eens met velgbeschermer !
Geen PS3 dat die zijn te luidruchtig veel teveel rolgeluid, voor mij reden geweest om juist over te stappen op de Potenza's RE050A.
Winterbanden zijn bij mij ook weer een stuk stiller dan de zomerbanden:confused:
-
Het blijft lastig kiezen, ik heb zoals Suomy zegt ook hele goeie dingen gehoord over de PS3 , maar ja als die dan ook weer zo'n herrie maken
De bridgestone RE050A is wat mij betreft de beste band die ik ooit gehad heb(had ik onder de Leon FR), vooral op nat waanzinnig goed.
Maar die sleten echt als een dolle, hele setje was er met 14000 km doorheen:confused:
Maar ja nogmaals wat kies je , minder geluid en supereigenschappen en meer slijtage of neem je de herrie op de koop toe...
Ben zelf wel heel benieuwd naar de Conti sportcontact 5.
-
De bridgestone RE050A is wat mij betreft de beste band die ik ooit gehad heb(had ik onder de Leon FR), vooral op nat waanzinnig goed.
Maar die sleten echt als een dolle, hele setje was er met 14000 km doorheen:confused:.
Vreemd, ik heb er nu 10000 mee gereden en ze kunnen de komende zomer ook nog makkelijk mee. Twee sets van versleten op de GT met ongeveer dezelfde kilometers. Geweldige band idd.
-
Sinds vanochtend liggen er bij mij ook Goodyears onder, ook Ultragrip Performance 2. Geluid en wegligging heb ik nog niet echt kunnen testen, maar de zijwang is in ieder geval dikker dan bij de Pirelli's. Mijn turbina's zullen blij zijn :)
Na een ritje naar Groningen (200+ km), moet ik ook zeggen dat de Goodyears echt een stuk stiller zijn dan de Pirelli's!
Grip is dan wel iets minder; de bocht van A1 naar A6 ga ik nu toch iets minder hard doorheen bijvoorbeeld :(
-
update : (goodyear Ultra Performance 2) ik heb gister in natte (zeiknat) setting gereden ..... en deze banden grijpen echt als een malle in het wegdek ,je moet echt tot het uiterste gaan om onderstuur te krijgen ivm de pirelli's op nat.
-
Erik wat voor type 17"velg heb je hiero voor je QV aangeschaft? Misschien kan je ook even een foto plaatsen :cool:
Sorry voor de late reactie, maar ik kom net terug van 5 weken vakantie op Bali, dus vandaar. Het is een Italiaanse velg (Abram) met 5 grote ronde gaten. Is mij aangeraden door de mannen van Hespo, dus de kwaliteit zal ongetwijfeld goed zijn. Ik heb geen foto, maar ze staan op de eerste pagina van hun website. Volgende week ga ik ze onder Bella laten zetten. Ben erg benieuwd.
-
Plaatje erbij :)
(http://www.hespo.nl/img/velgen/prod_abram_111021111339.jpg)
NB: Volgens mij zijn ze in Italy gemaakt... :rolleyes:
-
Sorry voor de late reactie, maar ik kom net terug van 5 weken vakantie op Bali, dus vandaar. Het is een Italiaanse velg (Abram) met 5 grote ronde gaten. Is mij aangeraden door de mannen van Hespo, dus de kwaliteit zal ongetwijfeld goed zijn. Ik heb geen foto, maar ze staan op de eerste pagina van hun website. Volgende week ga ik ze onder Bella laten zetten. Ben erg benieuwd.
OK Eric (en Freek bedankt voor de picture). Uhh Erik wat voor winterbanden laat je er onder leggen en wat kost deze setprijs dan bij Hespo?
-
OK Eric (en Freek bedankt voor de picture). Uhh Erik wat voor winterbanden laat je er onder leggen en wat kost deze setprijs dan bij Hespo?
Freek inderdaad bedankt voor de foto. Ik laat er Continental Wintercontact TS 830P onder leggen. Komen al jaren als één van de beste winterbanden uit de testen. Setprijs die ik een paar maanden geleden heb afgesproken is € 1450,00. De prijs zal ondertussen wel al aardig zijn gestegen, omdat veel winterbanden al schaars beginnen te worden.
-
Ik heb vandaag de sport plusvelgen met de snowtrack winterbanden eronder gelegd . Toch een stuk minder mooi dan de 8c velgen met sp 3 ! Vervolgens de 8c velgen + banden schoon gemaakt en wah denkte , DE 8C VELGEN WORDEN IN POLEN GEMAAKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:confused:
-
Iemand ervaring met:
DUNLOP BAND SP WINTER SPORT 4D MFS 225/45 R17 94V
deze lijken me wel wat.
-
Zo eindelijk besteld, toch maar op safe gegaan en 16 inch genomen ivm rijkwaliteiten. Borbet AC velg en Goodyear U\ltra grip voor een mooie prijs bij Hoogendoorn wheels in Zuidland. Volgende week even onder laten zetten en laat dan de winter maar komen,
Groet
Ruud Valentijn
-
Zo eindelijk besteld, toch maar op safe gegaan en 16 inch genomen ivm rijkwaliteiten. Borbet AC velg en Goodyear U\ltra grip voor een mooie prijs bij Hoogendoorn wheels in Zuidland. Volgende week even onder laten zetten en laat dan de winter maar komen,
Groet
Ruud Valentijn
Ik snap het niet "op safe " ! 17 inch kan heel goed en de rij eigenschappen blijven goed , is zelfs stiller dan met 18 inch .
-
ik vind mn 18"conti TS830 inderdaad stiller dan mijn 19"Dunlop Sport Maxx. qua grip, kan ik er nu weinig van zeggen. Heb nog niet de gelegenheid gehad om wat meer van de banden te vragen. Laat de winter maar komen...
-
Ik snap het niet "op safe " ! 17 inch kan heel goed en de rij eigenschappen blijven goed , is zelfs stiller dan met 18 inch .
Als je de winterbanden hebt waarvoor ze uiteindelijk met name bedoelt zijn, sneeuw dus, dan wil je ook de bandjes een paar maatjes smaller. Daarmee heb je namelijk de meeste tractie in de sneeuw. Een 16" velg is in de regel ook smaller waardoor er een smallere band om kan. Ik snap het dus wel (wat niet betekent dat ik hetzelfde zou doen trouwens).
-
Maar ja het oog wil ook wat ;)
-
16 inch is makkelijk monteren als.je geen rode klauwen hebt . Zoals al vaker het hier naar voren komt zitten.de meeste rijders hier met het remklauw "probleem" en dan maakt een inch meer of.minder ook niet uit
-
Iemand ervaring met:
DUNLOP BAND SP WINTER SPORT 4D MFS 225/45 R17 94V
deze lijken me wel wat.
Ja, die ervaring heb ik. Ze liggen sinds een maandje onder mijn Juul. Althans, de 18" variant dan.
Bevallen tot op heden zeer goed. Niet teveel herrie, rijden sportief en weten tot dusver uitstekend raad met het vooral natte weer hier. Hoe ze zich houden op sneeuw en ijs weet ik niet, hoewel ik in een paar zware hagelbuien nergens last van had.
-
zou snelheidsindex H (210 km/u) voldoende zijn voor onder een 2.0 JTDm ?
Fabrieksopgave is 218 km/u en na tuning 235 km/u, maar op winterbanden zie ik me dat niet direct doen.
In het instructieboekje staat er niet veel van, enkel dat ze standaard een W (270km/u) leveren.
Heeft het verder nut om een 94 ipv 91 te nemen mbt algemene stevigheid ofzo van de band ?
-
Zijn er wel winterbanden met een hogere index te krijgen? Die zullen wel erg duur zijn denk ik.
-
Voor de keren dat je harder dan 210 rijdt, hoef je geen winterbanden te regelen met hogere index. Of ben je wat high speed runs van een half uur lang van plan? :)
-
Voor de keren dat je harder dan 210 rijdt, hoef je geen winterbanden te regelen met hogere index. Of ben je wat high speed runs van een half uur lang van plan? :)
Die index heeft waarschijnlijk ook met het aantal pk en remvermogen te maken, maar ja ik zie dat het verschil tussen een H en een V best wel meevalt.
nog ergens banden vinden is moeilijker.
-
In principe "moet" je banden die geschikt zijn voor de topsnelheid van de auto. Vooral in andere landen kunnen ze daar best over vallen. In DLD bijvoorbeeld, als je banden monteert met een lagere snelheidsindex moet je een sticker op je dashboard plakken met de max snelheid waarvoor de banden geschikt zijn.
-
Je mag met winterbanden rijden met een snelheidsindex (één) lager dan de topsnelheid van de auto, mits er een duidelijk zichtbare maximum snelheid voor de bestuurder zichtbaar is.
Volgens mij kun je dat instellen in het menu van de boordcomputer (in de 156 wist ik dat zo te vinden ("Winterbanden"), maar in het menu van de Juul (Microsoft....:mad:) zoek ik me nog steeds het lazarus...)
Gelukkig plakt Euromaster consequent een stickertje links bovenin de voorruit met.....Max. snelheid 245 km/u (Michelin Alpins met indicatie "V") Wordt je er tenminste aan herinnerd :D
-
Die index heeft waarschijnlijk ook met het aantal pk en remvermogen te maken, maar ja ik zie dat het verschil tussen een H en een V best wel meevalt.
nog ergens banden vinden is moeilijker.
Die index letter gaat puur over de snelheid. Er staat ook nog een getal voor. Op mijn band staat bijvoorbeeld 95 W. Dat getal ervoor staat voor de maximale last. Deze band mag 690 kg (per band) dragen en daarbij kan hij een snelheid aan van 270 km/h. Nu zit ik met die snelheid al aardig veilig ;), maar de Giulietta weegt ook lang geen 4x 690 kg (2760kg). Er zit dus ook nog flink marge in. Dat is bij die banden met V index ook zo. Je belast een band al snel minder zwaar dan je denkt.
-
zou snelheidsindex H (210 km/u) voldoende zijn voor onder een 2.0 JTDm ?
Fabrieksopgave is 218 km/u en na tuning 235 km/u, maar op winterbanden zie ik me dat niet direct doen.
In het instructieboekje staat er niet veel van, enkel dat ze standaard een W (270km/u) leveren.
Heeft het verder nut om een 94 ipv 91 te nemen mbt algemene stevigheid ofzo van de band ?
Ehhhm win jij 17km/h aan topsnelheid met alleen chiptuning?
Dan ben je de enige denk ik.
-
nog niet met gps gecheckt, maar voor de tuning ging mijn 163 pk versie van de 2.0 JTDM maar tot 220 op de teller.
en na tuning (200 pk) al 235 op teller gezien.
kan natuurlijk ook meewind geweest zijn ;)
-
De teller klopt echt helemaal niet om je topsnelheid mee te bepalen. Op een rechte weg aflezen op de TomTom geeft je al waardes die dichter bij de waarheid liggen.
Overigens loopt de luchtweerstand kwadratisch op. Dus 170 pk bij 218 kmh dan moet je minimaal 198 pk hebben om 235 kmh te kunnen halen (vuistregel). Daarnaast moeten je versnellingsbak verhoudingen ook kloppen.
Maar als ik bij Squadra op de site kijk en zie dat het vermogen van 166 pk naar 200 pk gaat (massimo tuning) dan zou je wel eens gelijk kunnen hebben met je topsnelheid! Heb je de standaard 'Medio' tuning naar 180 pk dan ga je die 235 echte km's niet halen.
-
Nog even een opmerking over winterbanden;
Ik ben over de conti's (TS830p) op nat wel erg te spreken.
Vanochtend even flink huisgehouden waar ik de ruimte had en de grens (nogmaals op nat) ligt echt ver. SUPER!!!
Jammer dat ze een mijlen lange remweg op droog hebben, maar ja daar zijn ze eigenlijk ook niet voor...
-
Erg goede ervaring met goodyear ultragrip weinig geluid en bij nat en droog prima rij eigenschappen.
Beter dan vorige vedetten wintrac.
Grt
Ruud Valentijn
-
Oef eindelijk ze kunnen bestellen, maandag gaan er Dunlop Wintersport 4D banden op.
225/45 R17 91H ... da's tot 210 per uur en ik ben altijd de enige passagier zonder extra last. dus zal geen probleem vormen.
En in de winter ga ik toch niet boven die 210 gaan.
Scheelt hem ook een stukje in prijs.
Ga nu 195 per band betalen, gemonteerd.
Via webshops zoals topneus.com kan je ze goedkoper hebben (zelfs de 94V), maar ja ik kan ze er zelf niet opleggen en dat systeem om ze in een garage te laten leveren lijkt me ook maar niets.
Als de garagehouder ze zelf niet levert kan ik me voorstellen dat hij ze ook niet met veel plezier er onder legt.
Ben voor de 4D gegaan vanwege:
- nieuw type band
- naar 't schijnt vrij stil
- goed in nat weer (belangrijker voor mij dan in sneeuw)
- ook niet slecht in droogweer (de continental TS 830 P heeft een langere remweg in droog, wat ik wat jammer vond).
Ik post zeker nog wel mijn ervaringen.
Kan wel al melden dat met mijn versleten voorste zomerbanden zelf in all-weather in 5e versnelling het tractiecontrole lampje kan doen aangaan.
(het was wel in heel hevig regenweer gisteren) ;-)
-
Het is inderdaad de massimo tuning, en zou "net" 200 pk moeten leveren.
Tellers wijken vaak af, dus ik zal eens een testje doen later.
De teller klopt echt helemaal niet om je topsnelheid mee te bepalen. Op een rechte weg aflezen op de TomTom geeft je al waardes die dichter bij de waarheid liggen.
Overigens loopt de luchtweerstand kwadratisch op. Dus 170 pk bij 218 kmh dan moet je minimaal 198 pk hebben om 235 kmh te kunnen halen (vuistregel). Daarnaast moeten je versnellingsbak verhoudingen ook kloppen.
Maar als ik bij Squadra op de site kijk en zie dat het vermogen van 166 pk naar 200 pk gaat (massimo tuning) dan zou je wel eens gelijk kunnen hebben met je topsnelheid! Heb je de standaard 'Medio' tuning naar 180 pk dan ga je die 235 echte km's niet halen.
-
Voila de winterbandjes liggen er onder (Dunlop Wintersport 4D 225/45 R17 91H). Prijs 770 euro incl btw en montage.
Qua geluid merk ik geen verschil dan met m'n continental sportcontact 3 banden, dus dat is al prima.
het voelde in 't begin even wat meer wobbly aan, maar het zijn dan ook winterbanden. slip nu toch al niet meer door als ik in all-weather gas geef :-)
Klaar voor de winter dus.
-
Klaar voor de winter dus.
Hopelijk begint ze snel :)
-
nick,ik heb nieuws voor je... global warming,vriend... winterbanden in bee ...waardeloos
-
nick,ik heb nieuws voor je... global warming,vriend... winterbanden in bee ...waardeloos
haha, ik denk ook dat er geen winter meer komt ...
-
Ik hoorde vandaah "nachtvorst" op de radio. Schrok er een beetje van :D
-
nick,ik heb nieuws voor je... global warming,vriend... winterbanden in bee ...waardeloos
Het is de allereerste keer in m'n leven dat ik winterbanden laat leggen. Doe plots weer meer kilometers elke dag (andere job) en m'n zomerbanden waren versleten.
toch eens proberen of de remafstand in nat weer nu beter is.
Daarna schaf ik me waarschijnlijk een 18 inch set aan met nieuwe zomerbanden en blijven de winterbanden op m'n 17 inch velgen.
-
Ik hoorde vandaah "nachtvorst" op de radio. Schrok er een beetje van :D
Ik wist niet dat er een interview was met Willem Alexander ;)
-
3,5 graad vanmorgen. Eindelijk heb je weer wat aan je winterbanden :)
-
Bij ons was het 8.5 :D
-
Het zonnige zuiden.....
-
Hier ook weer een graad of 9 vanmorgen overigens, maar dat schijnt komend weekend naar het vriespunt te zakken. Wellicht komen de winterbanden dus nog van pas vlak voordat ze opgerookt zijn. :) Ik ben bang dat het in maart met kale winterbanden op wintersport wordt.
-
nog nooit zo gelukkig geweest dat ik er dit jaar geen gekocht heb, totaal nutteloos bij dit weer imo...
-
nog nooit zo gelukkig geweest dat ik er dit jaar geen gekocht heb, totaal nutteloos bij dit weer imo...
en als het zo blijft gaan ze er in februari af (zoveel mogelijk rubber sparen voor de volgende "koude" winter)
-
en als het zo blijft gaan ze er in februari af (zoveel mogelijk rubber sparen voor de volgende "koude" winter)
Heel goed Riri dan kan je die titanio winterset voor een mooi prijsje aan mij verkopen.
Qua looks een tweetal bandensets (zomer en winter) is weinig onderscheidend, hihihihi.
-
nog nooit zo gelukkig geweest dat ik er dit jaar geen gekocht heb, totaal nutteloos bij dit weer imo...
gelukkig merk ik geen verschill met de normale banden.. goede keuze gemaakt.. nu volgend jaar maar afwachten of ze in sneeuw ook zo goed zijn.. ;-)
-
gelukkig merk ik geen verschill met de normale banden.. goede keuze gemaakt.. nu volgend jaar maar afwachten of ze in sneeuw ook zo goed zijn.. ;-)
Wacht maar......De winter moet nog beginnen. De meeste Elfstedentochten zijn in februari verreden....:)
-
Wacht maar......De winter moet nog beginnen. De meeste Elfstedentochten zijn in februari verreden....:)
ja maar dat is dan ook in het hoge noorden niet hier in het zonnige zuiden
-
:)
-
ja maar dat is dan ook in het hoge noorden niet hier in het zonnige zuiden
vandaag toch weer de +7 aangetikt.. ;-)
-
Hier niet, boven de 4 is het niet geweest volgens mij en nu vriest het alweer..
-
nick,ik heb nieuws voor je... global warming,vriend... winterbanden in bee ...waardeloos
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door die Dunlop Wintersport 4D banden, in combinatie met de all-weather stand gaf het me een veilig gevoel en had ik direct terug controle.
Met m'n zomerbanden en m'n 156 was dat wel iets anders, die schoof alle kanten uit :-)
Kon nu ook mooi op het linkerrijvak aan 80 per uur rustig in de sneeuw rijden terwijl al de rest op de linkerstrook aan het doorslippen was.
-
Wacht maar......De winter moet nog beginnen. De meeste Elfstedentochten zijn in februari verreden....:)
Min elf.....
:p :D:D
-
Eindelijk komen de winterbanden goed van pas. Dat werd tijd.... :p
-
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door die Dunlop Wintersport 4D banden, in combinatie met de all-weather stand gaf het me een veilig gevoel en had ik direct terug controle.
Met m'n zomerbanden en m'n 156 was dat wel iets anders, die schoof alle kanten uit :-)
Kon nu ook mooi op het linkerrijvak aan 80 per uur rustig in de sneeuw rijden terwijl al de rest op de linkerstrook aan het doorslippen was.
Mee eens, mijn Dunlopjes doen het ook uitstekend, ook op aangekoekte sneeuwwegen.
Mijn slechte ervaringen met een achterwiel aangedreven BMW1 zijn hiermee snel vergeten. Gelukkig.
-
Ik voel het verschil tussen N en A stand duidelijk.. ZELFS MET ZOMERBANDEN?MAAR DAN IN A stand rij ik lika a boss in de sneeuw..
-
goede winterbanden + A stand geeft me ook wel een veilig gevoel. dag en nacht verschil met m'n 156 op zomerbanden.
van zodra hij zou beginnen slippen wordt er gecorrigeerd. super
-
Vanochtend even gecontroleerd wat voor winterbanden er precies omliggen. Ik heb een lease-auto en in het contract staat dat standaard winterbanden zijn meegenomen met 15 inch stalen velgen. Aangezien dit niet past om de rode remklauwen zijn de 18 inch velgen uit mijn SP3 pakket gemonteerd in combinatie met Meteor Winter 225/40 R18 92V winterbanden uit China. Ik heb nog nooit van dit merk gehoord. Mijn referentiekader bestaat uit Michelin Alpin 15 inch winterbanden. In tegenstelling tot de Michelins maken de Meteors minder afrolgeluiden. Qua grip in regen en op sneeuw kan ik nog niet zoveel vertellen. Op een Seat forum kwam ik wel een positieve review tegen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met Meteor winterbanden ?
-
Iemand ervaring met Bridgestone Blizzak LM25V 225-40-R18 92V winterbanden?
Ken een gebruikte set van 4 kopen voor 300€ (is voor mij genoeg want rij nauwelijks in de winter) met ca. 6 mm profiel.
Zie adv. en is lastig in te schatten maar is dit nog wel ca. 6 mm ?
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/banden-en-velgen/589545509-bridgestone-blizzak-lm25-225-40-18-4stuks.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1 (http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/banden-en-velgen/589545509-bridgestone-blizzak-lm25-225-40-18-4stuks.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1)
-
Ja, dit lijkt me zéker 6 mm. Dit type ken ik overigens niet.
-
Ik heb er wel wat ervaring mee, maar dat is meer dan 5 jaar terug en op een SAAB 9-5 Aero. Dat reed verder prima, ook op hoge snelheid, maar in hoeverre je dat op een Giulietta kunt projecteren weet ik niet.
Snelheidscodering V is tot 240 km/h, dus dat moet goed gaan. :)
-
Ik heb er wel wat ervaring mee, maar dat is meer dan 5 jaar terug en op een SAAB 9-5 Aero. Dat reed verder prima, ook op hoge snelheid, maar in hoeverre je dat op een Giulietta kunt projecteren weet ik niet.
Snelheidscodering V is tot 240 km/h, dus dat moet goed gaan. :)
OK Scudetto goed om te horen en zal wel goed (zijn)komen. Ik heb die 2e hands winterbandenset al klaar liggen in de schuur en hoop alleen dat ze er nog een paar maanden onderuit kunnen blijven :)
-
Is het mogelijk om een andere maat winterbanden te monteren dan de maat van mijn zomermaanden ?
Heb nu 225/40/18/92/y.
-
De 225/40/18 heeft een afroldiameter van 1950 mm. Devolgende maten hebben de zelfde maat: 205/50/17, 215/60/15, 185/70/15 en175/80/14.
225/45/17 heeft een afroldiameter van 1740 mm, wat nogacceptabel zou zijn.
Hou er rekening mee, dat je met de QV remschijven vóór met maatjepizza niet kleiner kunt dan 17”
Als je een band met “lagere” snelheidsindicator dan “V” monteert,kun je op de boordcomputer voor winterbanden een snelheidswaarschuwinginstellen (verplicht!!).
Ik moet iedere winter weer grinniken, dat Euromaster na hetmonteren van de winterbanden (met indicatie “V” ) op de 18” Turbina’sconsequent op de voorruit een stickertje plakt met “Let op: maximum snelheid240 km/h”.
-
hier een super handig linkje om je bandenmaat te bepalen
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Click Metric aan en je kan het van de zijkant of voorkant zien, hoeveel het scheelt in percentage of wat je wilt..
clicken = weten ;)
-
Vorige week vrijdag 9 november was het zover: voor het eerst van mijn leven een wintervelgenset onder mijn auto laten schroeven.
3 September had ik voor weinig mijn QV een paar nieuwe 18"turbina titanio's kado gedaan en had zodoende mijn 18" turbina's over ....... :rolleyes:
Op 13 september had ik een paar nagenoeg nieuwe winterbanden (Bridgestone Blizzak LM25 225-40-18 ) op de kop getikt, maar nu moest het nog 1 leuk geheel worden.
Mijn (zilverkleurig) 18 "turbina's die ik dus als wintervelg wil gebruiken, heb ik eerst naar Straal- en Constructiebedrijf Henk Schlingmann in Reeuwijk gebracht om deze zwart te laten coaten, met een prachtig resultaat. Ze zijn echt weer helemaal als nieuw en zelfs alle lichte stoeprandschades zijn met de noorderzon verdwenen.
Dit is werkelijk een perfect (2 mans) bedrijf (vader en zoon), met een sympathiek zeer klantvriendelijk karakter, en niet onbelangrijk, nog goed betaalbaar ook.
Dit waren mijn 'oude' turbina's:
(http://i45.tinypic.com/vdejdc.jpg)
En dit zijn ze nadat ze bij Henk Schlingmann gepoedercoat waren:
(http://i46.tinypic.com/2q3c3gj.jpg)
(http://i49.tinypic.com/28sldw1.jpg)
(http://i49.tinypic.com/2h53blx.jpg)
(http://i46.tinypic.com/2445wts.jpg)
(http://i49.tinypic.com/aea714.jpg)
Op diezelfde morgen vanuit Reeuwijk naar Waddinxveen (v.d. Wouden Techniek), die mijn winterbanden op de wintervelgen ging monteren en balanceren.
Evenals bij H. Schlingmann werd ik bij deze richtspecialist v.d. Wouden Techniek voortreffelijk geholpen.
Prima vakmensen en de banden werden perfect omgelegd en gebalanceerd, zelfs met 'onzichtbare' zwarte loodjes.
(http://i46.tinypic.com/33aqu8h.jpg)
En zo stond die vanmiddag achter het huis:
(http://i46.tinypic.com/352mdxk.jpg)
(http://i48.tinypic.com/33xfo9d.jpg)
Kortom; ik rij nu een week op mijn zwarte 18" turbina winterset en ik moet zeggen: bevalt goed :D en ziet er voor en winterset aardig uit 8)
p.s. 1 : zwart poedercoaten was incl. € 260
p.s. 2 : monteren winterbanden incl. balanceren en ventielen was incl. € 75
-
Ziet er goed uit man O0
-
Mooi hoor! Hele luxe winterset!
-
Ziet er goed uit.. en het poedercoaten vind ik ook echt wel meevallen , wat prijs betreft..
De bandjes erop laten zetten, wel weer wat duur.. .
Maar mooi resultaat !
-
Dat poedercoaten is een adresje om te onthouden, Reeuwijk is naast de deur.
-
Ziet er goed uit.. en het poedercoaten vind ik ook echt wel meevallen , wat prijs betreft..
De bandjes erop laten zetten, wel weer wat duur.. .
Maar mooi resultaat !
Nee die prijs van die banden erom laten leggen en balanceren valt reuze mee. Was best een aardig werkje en die gasten besteden er echt de nodige tijd aan.
Ze zijn gespecialiseerd in reparatie en richten van velgen en frames, motorvelgen, autovelgen, vorkpoten, remschijven, etc. etc. en zijn geen prutsers.
Zelfs de top motorsport laten hun 'machines' daar richten ed.
Ik betaal dan misschien een tientje meer dan bij piet de bandenboer, maar dat is het mij zeker wel waard; ze komen bij mij daar in ieder geval heel proffesioneel over.
Ik ga er in het voorjaar weer naar terug om de winterset weer te laten vervangen door de titanio zomerset en kost zo'n 4 tientjes (en balanceren ze, als dat nodig is, de banden ook nog even).
-
Kwaliteit is idd ook gewoon wat waard !!
-
Allemachtig dat ziet er goed uit zeg, poeder is lang niet altijd zo mooi glad als dit, super!!!!
Zie ik trouwens dat jij met een klein nummerplaatje rijdt Roxxi? Veel besproken onderwerp
natuurlijk, maar geen gezeik ermee?
-
Allemachtig dat ziet er goed uit zeg, poeder is lang niet altijd zo mooi glad als dit, super!!!!
Zie ik trouwens dat jij met een klein nummerplaatje rijdt Roxxi? Veel besproken onderwerp
natuurlijk, maar geen gezeik ermee?
Ja klopt van dat mooie kleine precies passende nummerplaatje.
Ik rij niet zoveel, dus mijn pakkans is kleiner, al ben ik bang nu ik dit schrijf, dat ik er binnenkort aanhang ;)
-
Aloha,
onlangs heb ik winterbanden laten zetten op de Juul, op de standaard 16" velgjes. Wat bleek: de normale / goedkope balansgewichtjes passen net niet tussen de velg en de remklauw, waardoor ze aanliepen.
Er blijken voor deze set-up extra platte balansgewichtjes gebruikt te moeten worden, maar die hadden ze niet bij de Kwikshit; daar hebben ze de gewichten uiteindelijk wat meer naar het midden van de velg verplaatst, maar dat is niet de plek waar ze eigenlijk horen te zitten.
Iets om in de gaten te houden dus als je zelf opnieuw (winter)banden laat plaatsen op de 16" velgen :o
-
Voor wie nog geen keus gemaakt heeft:
ik rij nu een maandje op Pirelli Sottozero's op 16" lichtmetaal en ben er zeer tevreden over. Stuurprecisie is goed, comfort zelfs een graadje beter dan de 17" P7's waar ik in de zomer op rij. Grip op sneeuw nog niet kunnen testen maar de grip in natte troep is goed.