!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

maxvdp1993
11

  • *
    - Startende Alfist
uitlaatgeluid met een 1.4TB motor
« Gepost op: 26 november 2011, 19:29:36 »
hallo ik heb  een guilietta 1.4 TB
en heb er van ragazzon 102 racing einddemper maar er kwam geen ander geluid uit dus hebben we de demper laten open snijden en alle demping eruit laten halen en nog steeds heb ik geen ander geluid hebben jullie hier misschien een oplossing voor dit zodat er een tof geluid of toch zeker iets luider .
MVG max
uitlaatgeluid met een 1.4TB motor
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2011, 19:33:22 »
Middendemper vervangen/verwijderen of een andere downpipe.
*

maxvdp1993
11

  • *
    - Startende Alfist
uitlaatgeluid met een 1.4TB motor
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2011, 00:10:58 »
en de katalysator zou het mogelijk zijn deze te verwijderen ?
uitlaatgeluid met een 1.4TB motor
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2011, 08:26:24 »
Kat zit in de downpipe, je kunt er eentje terugplaatsen met een racekat met minder weerstand, of eentje zonder kat. Zonder kat kom je overigens waarschijnlijk niet meer door de APK. Met race kat waarschijnlijk nog wel.
 
Voorbeeldjes van downpipes.
 
Met race kat:

 
Zonder kat:
*

maxvdp1993
11

  • *
    - Startende Alfist
uitlaatgeluid met een 1.4TB motor
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2011, 11:08:00 »
ja waarschijnlijk kom ik dan niet meer door de APK van welk merk is deze racekat
ik zag ook een filmpje van iemand met een Qv hier op het forum en die had een heel mooi geluid   zou je dit kunnen bereiken door dit te vervangen ?
MVG max
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
uitlaatgeluid met een 1.4TB motor
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2011, 12:34:03 »
Niet alleen het uitlaat maar ook het aanzuig traject bepaalt het geluid. Dus mss kun je daar wat doen. Daarnaast kun je het motormanagement laten optimaliseren (chippen) voor de nieuw toegevoegde onderdelen.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
uitlaatgeluid met een 1.4TB motor
« Reactie #6 Gepost op: 27 november 2011, 13:19:40 »
Volgens mij moet je RirassaQV hebben... Voorzover ik het weet heeft ie enkel een openluchtfilter erop gezet...
Look to the past, see the future
*

maxvdp1993
11

  • *
    - Startende Alfist
uitlaatgeluid met een 1.4TB motor
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2011, 20:06:23 »
ik las ook net dat er iemand was die een EPS custom middenpijp had is dit dat een pijp zonder de knalpot ? of hoe zit dat juist ?
en zou het veel effect geven op een 1.4TB