!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

*

Bredabounce
191

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Zomerbanden?
« Reactie #15 Gepost op: 20 april 2020, 14:00:42 »
Mijn eerste 2.4 wel (chip) geen sper. de tweede niet. Maar ze werden wel goed gebruikt...
Sportief rijgedrag. in bochten en regelmatig boven de 200   "drive like you stole it"

Bij Semperits (op een Mondeo V6) voelde ik de band in een 'doordraaier' gewoon vervormen/stuiteren...

De Vredestijns doen het prima op de 2.0jtd. Maar een echt 'snelheidswonder of sprinter' is het natuurlijk niet.
Ik heb hier geen last van vervorming, onverwacht gripverlies of storend 'gepiep'.
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Zomerbanden?
« Reactie #16 Gepost op: 22 april 2020, 18:05:15 »
Ik heb eerst 2 setjes Michelin Premancy`s gehad, erg prettige  band.  Laatste c.a 70 - 80k rij ik op  Pirelli`s P zero nero.  Deze kunnen de pk`s net wat minder goed handelen,  zijn ietsje minder bij nat, maar zijn erg duurzaam gebleken.

Ik mag binnenkort ook verversen, ik ga voor nieuwe Premancy`s of voor  de Pilot sport.

Slijtage bij de 159 is zeer goed in de hand te houden met goede uitlijning, ik ben inmiddels vaker bij Lammert vd Meulen geweest, doordat er delen aan het onderstel vervangen waren, maar zeer content met zijn kennis, en daardoor lange stand tijd van de banden.   Ik geloof niet in Global warming, maar imo is het wisselen tussen set`s (winter)banden onzin.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Arjan Hesseling
7

  • Type Alfa: Giulietta 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Zomerbanden?
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2020, 14:46:29 »
Bedankt voor jullie reacties!

Zaterdag komen de Primacy 4 eronder.

Huidige allseason Pirelli zitten op 2mm en je merkt ook dat bij dit weer de banden echt stroperig worden.

Rijdt een beetje zwakjes.
*

Arjan Hesseling
7

  • Type Alfa: Giulietta 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Zomerbanden?
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2020, 16:25:26 »
Ze zitten eronder, Primacy 4 225/45/17 91W.
Wat een verademing....
Ik heb vroeger veel Pirelli, Vredestein en Bridgestone gehad maar dat rubber van Michelin is echt heel anders.
De auto rijdt nu een stuk strakker/stabieler en de banden voelen erg smooth/rond tijdens het rijden.
Mijn kameraad zei al dat kwaliteit banden uit zichzelf vaak al heel goed gebalanceerd zijn.
Spoorvorming op de weg is minder voelbaar tijdens het rijden.
Mijn portemonnee is bang dat ik Michelin fan ben geworden.
Ik ben benieuwd wat deze band me in de toekomst brengt.
*

Tjibbe
128

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Zomerbanden?
« Reactie #19 Gepost op: 1 mei 2020, 08:55:00 »
Ik herken wel wat je zegt. Ik maak weleens een uitstapje naar een ander merk omdat ik soms een valse krent ben, tot nog toe bijna altijd spijt en dat heb ik van Michelin nog nooit gehad.