Hey allemaal,
Sinds deze zomer ben ik de troste eigenaar van mijn eerste alfa romeo!

Ik heb een (tweedehandse) Mito 1.4 Turbo gekocht waar ik erg blij mee ben, echter zit er helaas wel een foutmelding is. De garage heeft er al meerdere malen naar gekeken maar kunnen terug vinden waardoor deze foutmelding onstaat.
De verschillende foutmelding:
Motor lampje: 90% van de tijd brand deze, meestal direct bij het opstarten en soms pas na een aantal minuten rijden (en in het uitzonderlijk geval op een rit van 20 minuten helemaal niet).
ASR, VDC & Hill holder: Deze brand bijna nooit direct bij het opstarten, echter komt deze er later wel op. Dit kan na 3 minuten zijn, maar ook na 30 minuten.
Airback passagier: Sinds kort brand dit lampje ook, bij de garage verschijnt dit niet als fout (dus waarschijnlijk kan dit met de sleutel zelf aan/uit-gezet worden)
Zoals hierboven ook al even kort benoemd komen de verschillende melding op verschillende momenten. Zowel bij normaal/stadrijden komen deze foutmelding, als bij het rijden op een snelweg of het ''snel'' optrekken bij een stoplicht (voor zover dat kan met mijn auto

). Tot zover zijn verschillende sensoren langsgelopen en gecontroleerd (weet niet precies welke), zijn de massakabels vervangen en zit er sinds vorig jaar een nieuwe accu in. Helaas is tot zo ver het probleem niet verholpen, wanneer de foutmelding verwijderd wordt komt deze binnen enkele minuten weer terug.
Verder rijd de auto echt als een parel! Alles werkt verder goed en er zijn geen problemen mee. De ventilator is wat hard naar mijn mening, maar hiervan heeft de dealer gezegd ''dat dat wel vaker zo is''.
Hebben meer alfisten dit probleem gehad? Zo ja, wat was bij jullie de oplossing? Binnenkort gaat mijn auto (helaas) weer naar de garage, dus alle tips zijn zeer welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken!

[Hier geplaatst aangezien die vrijdag naar de garage gaat en ze dan hopelijk wat met jullie feedback kunnen]