!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop van een MiTo
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2017, 22:36:32 »
Dubbel gefeliciteerd!
BMW 1-serie is ook niet verkeerd.  ;)
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop van een MiTo
« Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2017, 19:48:33 »
Gefeliciteerd dat is natuurlijk altijd leuk nieuws.
En een BMW 1 serie is zeker ook een hele leuke auto.
Zeker met achterwiel aandrijving een echte rijders auto.
Alfa Romeo wordt ook best vaak vergeleken met BMW, omdat het beide echte rijders auto´s zijn.
Een Mito is zeker niet geschikt voor als er een kleine opkomst is.
Dus je hebt zeker een verstandige keuze gemaakt.

*

MDP
266

  • Type Alfa: MiTo
  • ****
    - Senior Alfist
    • Formule 1 forum
Re: Aankoop van een MiTo
« Reactie #17 Gepost op: 1 juli 2017, 13:19:50 »
Bedenk goed dat de door Alfa opgegeven verbruikscijfers een broodje aap zijn, tenzij je als een fossiel rijdt. Bij normaal rijgedrag waarbij ik 90% snelweg rijd (125 km/h op de CC) kom ik over de afgelopen 22.500 km. uit op een gemiddelde van 1:18,8. Er zitten uitschieters tussen van ruim 1:20, maar 1:17,5 wil ook weleens gebeuren. Succes met de zoektocht!

Geen idee of door chiptuning de MiTo zuiniger wordt maar mijn MiTo verbruikt 1:19,5 op de zomersloffen en net geen 1:21 op de wintersloffen. Ik rijd veel autobaan en heb een semi-sportieve rijstijl. Afhankelijk van de verkeersdrukte rijd ik 120-140 waar je 120-130 mag en 110-120 waar je 100 mag. Ik denk dat als ik echt vroeg doorschakel en mij houd aan de maximaal toegestane snelheid en niet harder dan 120 rijd, de MiTo zelfs richting de 1:21 gaat of nog zuiniger.
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop van een MiTo
« Reactie #18 Gepost op: 2 juli 2017, 15:49:14 »
Mijn ervaring over de afgelopen 30k is dat de MiTo onzuiniger is met ingeschakelde tuningssoftware (D-stand). In N rijdt het echt zuiniger, maar schokkend is het verschil ook weer niet. Ik snap overigens niet dat veel mensen zo zuinig rijden met hun MiTo. Op de snelweg rijd ik altijd tussen de 120 en 125 km/h op de CC, ik schakel op tijd door, maak altijd gebruik van het start-/stopsysteem waar mogelijk, etc. Daarbij rijd ik 90% snelweg. Gem. zit ik op 1:19, 1:20 gemiddeld is voor mij onmogelijk. Wellicht ligt het aan het feit dat ik op 17" rijd met 215/45 banden.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop van een MiTo
« Reactie #19 Gepost op: 2 juli 2017, 16:40:01 »
Een auto wordt per definitie niet Zuiniger van Tuning.

Als je meer vermogen hebt, en een betere gaspedaal respons wat meestal geprogrammeerd wordt dan ga je er meestal iets vlotter mee rijden.  Dat vertaalt zich in een hoger brandstof verbruik.

In potentie rijd een getunde wagen misschien zuiniger, maar je rechter voet bepaald dat.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

MDP
266

  • Type Alfa: MiTo
  • ****
    - Senior Alfist
    • Formule 1 forum
Re: Aankoop van een MiTo
« Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2017, 19:47:53 »
Volgens mij ontstaat die betere drive-ability ook door een optimale verbranding. Als de auto sneller op gang komt en net even iets soepeler loopt kan ik mij voorstellen dat het minder energie kost. Denk aan meer zuurstof in de lucht waardoor je net even iets meer kan leveren zonder dat je meer verbrandt. In het verleden heb ik 7 jaar in een opgefokte 146 gereden. Motorisch was niets meer standaard. En toch heb ik nooit ingeboet op verbruik. Ik hield er een sportieve rijstijl op na maar wel goed warm rijden en goed onderhouden. Alleen het beste is goed. Met mijn MiTo ben ik niet heel anders. Alleen heb ik ditmaal niet het onderste uit het blok willen halen. Ik ga dus niet helemaal mee in het betoog hierboven.
*

MDP
266

  • Type Alfa: MiTo
  • ****
    - Senior Alfist
    • Formule 1 forum
Re: Aankoop van een MiTo
« Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2017, 19:54:35 »
Citaat van: GT1986 op  2 juli 2017, 15:49:14
Citaat van: GT1986 op  2 juli 2017, 15:49:14
Mijn ervaring over de afgelopen 30k is dat de MiTo onzuiniger is met ingeschakelde tuningssoftware (D-stand). In N rijdt het echt zuiniger, maar schokkend is het verschil ook weer niet. Ik snap overigens niet dat veel mensen zo zuinig rijden met hun MiTo. Op de snelweg rijd ik altijd tussen de 120 en 125 km/h op de CC, ik schakel op tijd door, maak altijd gebruik van het start-/stopsysteem waar mogelijk, etc. Daarbij rijd ik 90% snelweg. Gem. zit ik op 1:19, 1:20 gemiddeld is voor mij onmogelijk. Wellicht ligt het aan het feit dat ik op 17" rijd met 215/45 banden.

Start-stop vind ik bloedirritant en gebruik ik niet. Verder doe ik niet mee aan vroeg doorschakelen. Ik schakel in het bereik waar het meeste koppel zit. Bij warm een pittige rijstijl zonder in de begrenzer te hangen of met piepende banden te rijden. Maar een Alfa verdient een sportieve rijstijl. Let wel: sportief rijden betekent niet aftrappen.