Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Mito club => Topic gestart door: Reynaert98 op 14 december 2020, 12:43:52
-
Hallo Alfisten,
Ik ben aan het overwegen om mijn huidige 2010 1.4 MA Distinctive in te ruilen met een 2009 155pk T-Jet Distinctive. De auto lijkt een import te zijn en ik kan het kenteken ook niet achterhalen echter ziet de auto, los van de bekende plakkerige interieurknoppen, er netjes uit. Zijn er dingen voor de T-Jet naast de standaard Mito kwaaltjes waarmee ik met de proefrit rekening moet houden?
-
De 1.4 Tjet is een fijn en tune-baar blok. Even checken wat H&S corse er mee gedaan heeft tot dusver, er zit veel kennis en kunde. De Tjet is verder een betrouwbaar blokkie, en je hoeft in ieder geval niet over de hier zo gevreesde MA-module te denken.
Typische MiTo kwaaltjes? Wat rammeltjes in het interieur, plakkerige knoppen, kabelbreuk bij de kofferbak (hierdoor krijg je soms vreeeeemde storingen), elektronische stuurbekrachtiging kan issues geven (stuurhoeksensor geeft dan de geest, is gevoelig voor te lage accuspanning)... Dat is het wel ongeveer, maar wellicht dat anderen nog iets hebben?
Vond zelf mijn MiTo altijd een leuk autootje, ga je plezier van beleven!
-
Je zou even kunnen letten op het tellerpaneel, de ledjes willen nog wel eens wat los komen door slechte soldering. Verder weet ik ook weining negatieve punten.
-
Wat is de reden dat je wil ruilen, daar je nagenoeg dezelfde auto ervoor terug krijgt, alleen iets ouder? Als je toch wilt wisselen zou ik persoonlijk ook een jongere auto willen.
-
Ik denk dat de grootste kwaal voor de 155PK Tjet de M32 versnellingsbak is.
De M32 versnellingsbakken gaan regelmatig kapot. :)