!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Roadhouse
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Gepost op: 1 augustus 2019, 01:14:56 »
Hallo iedereen,

Ik ben op het moment aan het kijken om een Mito aan te schaffen.
Ik zit te kijken naar de 155 pk versie rond de prijs van 7000 tot 9000, uit het jaar 2009/2010 tussen de 80 en 120 duizend op de teller.
Is dit een redelijke prijs? en wat zijn verder de algemene ervaringen?
Ik heb zelf al een proefrit gemaakt ik rijd op het moment een panda 1.2 dus het is een heel verschil.
ik ben stiekem al verkocht, maar zou graag wat meer willen weten van mensen die deze auto dagelijks rijden.

*

Demok
9

  • Type Alfa: Alfa romeo Mito 1.4T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2019, 08:58:30 »
Gewoon doen, you will love it. :)
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2019, 10:58:14 »
Ik rijd niet dagelijks in onze MiTo, maar als zelfs iemand zoals ik die dagelijks in een Stelvio Q rijdt, met plezier af en toe in onze MiTo stapt dan zegt dat veel over die Alfa Romeo telg ..... ;-))  Als je een mooie gevonden hebt voor die prijs  (met BOVAG garantie) : doen !! Je leeft maar 1 keer .... .;-))

Een voorbeeldje.... https://www.viabovag.nl/auto/alfa-romeo-mito-14i-turbo-155pk-navigatie-ecc-cruise-bose-bluetooth-lmv17-garantie-in-uw-regio-p4gy2xq

Nota bene 2 jaar garantie bij een 10 jaar oude auto ! ..... dat kreeg ik ook bij mijn nieuwe Stelvio......





*

Nickvh
26

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2019, 13:22:57 »
Ik ben nu 3-4 maanden in het bezit van een 1.4 155 turbo versie uit eind 2008.

Ik ben zeer tevreden met de auto heb nu inmiddels al 8500 km gereden zonder enige grote problemen.

Ik heb de auto gekocht op 107000 km bij een particulier , de prijs was heel gunstig maar er zat wat werk aan: Deuk in de deur schaven bij de bumper. nu 4 maanden en 1 ongeluk verder is de auto vrijwel helemaal opnieuw gespoten.

nog altijd super tevreden met mijn alfa mito!

Het enigste probleem wat ik tot nu toe heb gehad is dat mijn stuurbekrachtigings sensor kuren ging vertonen , dit heb ik laten vervangen (de hele stuurkolom moest vervangen worden).

de prijs die je beschrijft van 7000 - 9000 is een goede prijs voor mito's met bovag (of garage) garantie en rond de 100.000 km.
Trotse eigenaar van een:

Alfa romeo mito 1.4 Tjet
Stage 1: 170PK/304NM
Uit eind 2008 Verkocht!

Giulietta 1.4T MultiAir
Stage 1 190 PK
*

Roadhouse
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2019, 14:00:31 »
Citaat van: Donald op  1 augustus 2019, 10:58:14
Citaat van: Donald op  1 augustus 2019, 10:58:14
Ik rijd niet dagelijks in onze MiTo, maar als zelfs iemand zoals ik die dagelijks in een Stelvio Q rijdt, met plezier af en toe in onze MiTo stapt dan zegt dat veel over die Alfa Romeo telg ..... ;-))  Als je een mooie gevonden hebt voor die prijs  (met BOVAG garantie) : doen !! Je leeft maar 1 keer .... .;-))

Een voorbeeldje.... https://www.viabovag.nl/auto/alfa-romeo-mito-14i-turbo-155pk-navigatie-ecc-cruise-bose-bluetooth-lmv17-garantie-in-uw-regio-p4gy2xq

Nota bene 2 jaar garantie bij een 10 jaar oude auto ! ..... dat kreeg ik ook bij mijn nieuwe Stelvio......

Ik had zelf deze gezien  https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-mito-1-4-t-multiair-veloce-155pk-full-options-benzine-rood-7d8d12b2-488c-4190-a75a-b0afd0a9f641?cldtidx=8

maar die is inderdaad wel intressanter kwa opties was zelf meer naar km stand aan het kijken maar misschien moet ik dan iets meer loslaten.
*

Milan.M
1.879

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #5 Gepost op: 1 augustus 2019, 14:40:04 »
Er zijn genoeg  mooie modellen te vinden tussen de 7 en 9K!
De mijne twee jaar geleden gekocht tussen die prijs categorie met 152dkm op de teller, ik rij er dagelijks mee en rijdt nog steeds als een zonnetje!
Moet ik wel bij vermelden dat mijn MultiAir unit al eens is vervangen bij de installatie van een LPG systeem. Maar daar heb je op de TJet geen omkijken naar 😉.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #6 Gepost op: 1 augustus 2019, 16:44:47 »
Citaat van: Roadhouse op  1 augustus 2019, 14:00:31
Citaat van: Roadhouse op  1 augustus 2019, 14:00:31

Ik had zelf deze gezien  https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-mito-1-4-t-multiair-veloce-155pk-full-options-benzine-rood-7d8d12b2-488c-4190-a75a-b0afd0a9f641?cldtidx=8

maar die is inderdaad wel intressanter kwa opties was zelf meer naar km stand aan het kijken maar misschien moet ik dan iets meer loslaten.

Met deze zou ik dus heeel erg oppassen: deze MiTo is geïmporteerd en kan je de betrouwbaarheid van de km stand wel gedag zeggen ..... NOOIT in trappen, tenzij je de verkoper kent !!

 :smiley_confused1:
*

Roadhouse
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #7 Gepost op: 1 augustus 2019, 16:54:12 »
Citaat van: Donald op  1 augustus 2019, 16:44:47
Citaat van: Donald op  1 augustus 2019, 16:44:47
Citaat van: Roadhouse op  1 augustus 2019, 14:00:31
Citaat van: Roadhouse op  1 augustus 2019, 14:00:31

Ik had zelf deze gezien  https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-mito-1-4-t-multiair-veloce-155pk-full-options-benzine-rood-7d8d12b2-488c-4190-a75a-b0afd0a9f641?cldtidx=8

maar die is inderdaad wel intressanter kwa opties was zelf meer naar km stand aan het kijken maar misschien moet ik dan iets meer loslaten.

Met deze zou ik dus heeel erg oppassen: deze MiTo is geïmporteerd en kan je de betrouwbaarheid van de km stand wel gedag zeggen ..... NOOIT in trappen, tenzij je de verkoper kent !!

 :smiley_confused1:

Bedankt voor de tip ben zoiezo nog aan het rondkijken maar, ik moet er dus op letten dat de auto uit nederland komt en rond de110k op de teller is geen probleem verder. Zijn er verder misschien dingen waar je bij deze auto verder op moet letten bij aanschaf? bedankt voor het advies trouwens.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2019, 09:11:18 »
Citaat van: Donald op  1 augustus 2019, 16:44:47
Citaat van: Donald op  1 augustus 2019, 16:44:47
Citaat van: Roadhouse op  1 augustus 2019, 14:00:31
Citaat van: Roadhouse op  1 augustus 2019, 14:00:31

Ik had zelf deze gezien  https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-mito-1-4-t-multiair-veloce-155pk-full-options-benzine-rood-7d8d12b2-488c-4190-a75a-b0afd0a9f641?cldtidx=8

maar die is inderdaad wel intressanter kwa opties was zelf meer naar km stand aan het kijken maar misschien moet ik dan iets meer loslaten.

Met deze zou ik dus heeel erg oppassen: deze MiTo is geïmporteerd en kan je de betrouwbaarheid van de km stand wel gedag zeggen ..... NOOIT in trappen, tenzij je de verkoper kent !!

 :smiley_confused1:

Ik zou daar persoonlijk niet direct moeite mee hebben hoor als een auto geïmporteerd is.

Als het onderhoudsboekje er bij zit en op/rond de juiste intervallen onderhoud/distributie is gedaan dan zie ik niet zo veel problemen. Ik heb niet het idee dat KM standen terugdraaien nog veel gebeurt en zo wel, dan zul je dat vaak terugzien aan de auto lijkt me. Afgeleefd interieur bijvoorbeeld.

Auto's vanuit bijvoorbeeld Duitsland halen gebeurd hier gewoon erg veel, staan daar vaak goed in de opties en veel meer keuze en vaak is het onderaan de streep nog wat goedkoper ook om jong 2e hands auto's daar vandaan te halen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #9 Gepost op: 2 augustus 2019, 19:26:52 »
Citaat van: TimW op  2 augustus 2019, 09:11:18
Citaat van: TimW op  2 augustus 2019, 09:11:18

Ik zou daar persoonlijk niet direct moeite mee hebben hoor als een auto geïmporteerd is.

Als het onderhoudsboekje er bij zit en op/rond de juiste intervallen onderhoud/distributie is gedaan dan zie ik niet zo veel problemen. Ik heb niet het idee dat KM standen terugdraaien nog veel gebeurt en zo wel, dan zul je dat vaak terugzien aan de auto lijkt me. Afgeleefd interieur bijvoorbeeld.

Auto's vanuit bijvoorbeeld Duitsland halen gebeurd hier gewoon erg veel, staan daar vaak goed in de opties en veel meer keuze en vaak is het onderaan de streep nog wat goedkoper ook om jong 2e hands auto's daar vandaan te halen.

dat zou je dus wel moeten hebben: op dit moment rijdt nog steeds 1 op de 50 auto's rond met een teruggedraaide kilometerstand. Leuk als je een tijdje hebt gespaard voor een mooie auto en er achter komt dat je een kat in de zak hebt gekocht. Wij hebben in NL de Nationale Auto Pas wat een mooi systeem is (dat ontbreekt in Duitsland). En het argument dat je het kunt terugzien aan een 'afgeleefd interieur' gaat natuurlijk helemaal niet op. Dat zijn nu juist de auto's die helemaal niet in aanmerking komen om de volgende eigenaar te belazeren. Het zijn de auto's die in een korte tijd heel veel hebben gereden en er nog steeds Paasbest uitzien !! Niet afgeleefd dus: daar halen ze met gemak 50.000 tot 100.000 km van de stand af terwijl dat niet aan de auto is af te zien. En een 'buitenlands' onderhoudsboekje is zo na te maken, inclusief stempels ........ tenzij je een geldboompje in de tuin hebt staan: afblijven van geïmporteerde auto's ........ tenzij je de auto zelf importeert en hem van een particulier koopt (of een buitenlandse officiele merkdealer, maar zelfs dan blijft het een risico, hetzij iets kleiner.
*

AlliAlfa
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2019, 10:17:59 »
Beetje kort door de bocht om een import auto gelijk af te branden. Ik haal heel vaak mijn auto’s in het buitenland. Je gezonde verstand gebruiken zo kocht ik mijn Giulietta QV van de eerste eigenaar in België boekjes en alle rekeningen erbij. Bovendien is het aanbod van origineel NL auto’s bedroevend. Mijn advies is gewoon goed opletten dat je bij een vertrouwd adres koopt die goed aangeschreven staat en alle benodigde info heeft over de auto. Maar ieder heeft zijn eigen mening bij het aanschaffen van auto. Succes met de zoektocht!
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2019, 12:45:18 »
Citaat van: AlliAlfa op  4 augustus 2019, 10:17:59
Citaat van: AlliAlfa op  4 augustus 2019, 10:17:59
Beetje kort door de bocht om een import auto gelijk af te branden. Ik haal heel vaak mijn auto’s in het buitenland. Je gezonde verstand gebruiken zo kocht ik mijn Giulietta QV van de eerste eigenaar in België boekjes en alle rekeningen erbij. Bovendien is het aanbod van origineel NL auto’s bedroevend. Mijn advies is gewoon goed opletten dat je bij een vertrouwd adres koopt die goed aangeschreven staat en alle benodigde info heeft over de auto. Maar ieder heeft zijn eigen mening bij het aanschaffen van auto. Succes met de zoektocht!

Als je 'kort-door-de-bocht'  opmerking een reactie is op mijn laatste reactie dan heb je mijn reactie niet helemaal goed gelezen ben ik bang....... lees mijn laatste zin nog eens..... ;-)) Waar het uiteindelijk om gaat is het simpele feit dat je absoluut geen zekerheid hebt omtrent de juistheid van de kilometerstand als je een geïmporteerde auto koopt. De kans dat het wel klopt bij in NL gekochte auto's wordt vergroot door het systeem van onze NAP die in het buitenland ontbreekt. Om de kans te verkleinen als je toch een geïmporteerde auto koopt/wil kopen...... weet wat je doet en wat de gevolgen kunnen zijn. Als je van een gokje houdt: ga vooral je gang.... ;-)) Niemand houdt je tegen !
*

AlliAlfa
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #12 Gepost op: 4 augustus 2019, 13:08:50 »
Uiteindelijk is alles te saboteren als je in NL 50dkm per jaar rijd en je draait hem steeds voor een beurt of Apk terug dan heb je hetzelfde probleem. In België hebben ze hetzelfde systeem als nap alleen daar heet het carpass. Je kunt bij een dealer ook nog nagaan wat er geclaimd is op een auto en bij welke Kmst en data dat gedaan is. Maar als je een duidelijke historie heb en je belt ook nog eens een dealer die het onderhoud uitgevoerd heeft en die kan dit bevestigen dan is er niks mis met een buitenlandse auto. Ik vind dat er veel bangmakerij is. Maar ieder zijn ding. En ik wil je niet afbranden alleen mijn mening geven 😉
Re: Aanschaf mito 1.4 turbo tips en advies
« Reactie #13 Gepost op: 4 augustus 2019, 14:21:56 »
Citaat van: AlliAlfa op  4 augustus 2019, 13:08:50
Citaat van: AlliAlfa op  4 augustus 2019, 13:08:50
Uiteindelijk is alles te saboteren als je in NL 50dkm per jaar rijd en je draait hem steeds voor een beurt of Apk terug dan heb je hetzelfde probleem. In België hebben ze hetzelfde systeem als nap alleen daar heet het carpass. Je kunt bij een dealer ook nog nagaan wat er geclaimd is op een auto en bij welke Kmst en data dat gedaan is. Maar als je een duidelijke historie heb en je belt ook nog eens een dealer die het onderhoud uitgevoerd heeft en die kan dit bevestigen dan is er niks mis met een buitenlandse auto. Ik vind dat er veel bangmakerij is. Maar ieder zijn ding. En ik wil je niet afbranden alleen mijn mening geven 😉

nog steeds die laatste zin niet gelezen he ..... ;-)) . Misschien is het ook handig om ook wat info bij de RDW op te vragen over teruggedraaide kilometerstanden in NL. Of proberen die ons ook bang te maken ?