Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Mito club => Topic gestart door: Bottas op 21 april 2024, 14:48:53
-
Mijn vrouw wil een Mito!
So far so good.
Ik ben gaan struinen hoewel ik me nooit echt verdiept heb in de Mito.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat een 0.9 twinair wel wat zou kunnen zijn.
100 pk en zeer zuinige verbruikscijfers.
Het liefst zo jong mogelijk maar niet ouder dan 2015.
Zijn er speciale punten waar ik bij dit specifieke model op moet letten, buiten de normale punten om die ik wel weet?
Is er tussentijds een facelift geweest waardoor de auto verbeterd is?
Qua uiterlijk zie ik weinig verschil tussen de eerste bouwjaren en laatste.
Maar dat weet ik dus niet, vandaar mijn oproep voor adviezen.
-
Gefeliciteerd! ;) ;D
Bij Klomp Cars in Nunspeet staat er een, uit 2017.
Dan kun je gelijk zien wat er is veranderd.
-
Gefeliciteerd??
Ik heb nog niks.
Ik zag die bij Klomp cars staan.
Een mooie uitvoering. Iets aan de prijs.
-
Gefeliciteerd??
Was als een geintje bedoeld, ik doelde op de wens van jouw vrouw.
-
Ze moet niet teveel wensen gaan krijgen
-
De verbruikscijfers van de twinair zou ik maar niet al te blind op staren.
Volgens mij was één van de klachten bij deze motor ook juist over het verbruik.
Ik denk dat een 1.4 niet veel meer verbruikt.
De twinair klink ook net een brommobiel vind ik maar dat is natuurlijk,
een persoonlijk iets om jezelf aan te storen of niet.
Wat wel een voordeel van de twinair is dat die door de turbo wel lekker levendig zal zijn.
Maar natuurlijk zijn er van de 1.4 ook turbo varianten.
Verdere aandachtspunten voor de Mito is wel genoeg te vinden op het forum denk ik.
Maar voornamelijk letten op de elektrische ramen, slot kofferbak en kofferbak lekkage.
Voor de rest weinig relevante specifieke dingetjes afgezien van de multiair natuurlijk.
-
Moi
M`n collega heeft er 1 te koop. / is de twinair
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/alfa-romeo/m2098650216-alfa-romeo-mito-0-9-turbo-twinair-74kw-100pk-2015-zwart
Prima wagen, wel zelf nog even mooie velgjes erbij zoeken ( nu staal / wieldop )
Wel hoog in `t noorden... Groningen
Zuinig zijn ze niet, want het motortje nodigt uit tot sportief rijden..
-
Bedankt voor de reacties.
Voor de helderheid, de evt Mito is niet voor mezelf maar voor mijn vrouw die niet maniakaal is qua auto.
Dus hoe die klinkt is totaal niet relevant.
Ik geloof ook niet dat ze de auto regelmatig in de toerenbegrenzer gaat jagen, dus verbruik moet meevallen.
En stalen velgen of wieldoppen is ook niet relevant.
Het gaat mij om bepaalde aandachtspunten qua betrouwbaarheid.
-
Mijn dochter rijdt al een paar jaar in een Punto Twinair en haalt met gemak 1 op 18.
Met stevig doorrijden zit ze nog steeds op 1 op 16.
Dus ja, dit is een zuinige motor.
-
Moi
Wel hoog in `t noorden... Groningen
Mooi man, lekker de Brera uitlaten en meteen ff een bakkie doen in Friesland! ;D
-
Ik zie je sowieso eerst zondag!
-
Ik zie je sowieso eerst zondag!
Om met de woorden van Jan Engelaar te spreken: ijs en weder dienende.
Vooralsnog ziet het er redelijk goed uit. 16 graden, mogelijk een drupje regen.
-
Ik heb er een op het oog.
Tis een 1.4 maar gelukkig niet de multiair.
Een facelift model met 63k op de klok met aantoonbaar onderhoud erbij.
Ze ziet er lekker uit.
-
Ik heb er een op het oog.
Tis een 1.4 maar gelukkig niet de multiair.
Een facelift model met 63k op de klok met aantoonbaar onderhoud erbij.
Ze ziet er lekker uit.
Good for you!
Hoe ze eruit ziet is voor ons een vraag(teken). Foto doet het niet?
-
https://link.marktplaats.nl/m2104097170?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
-
De Mito 78 pk, is ongeblazen, en een 8 klepper.
Prima motor, maar imo is de Mito is teveel auto voor deze motor.
Probeer iig wel ook een Twin-air uit, die rijden echt behoorlijk leuker, en hebben een 6e versnelling.
-
Ik snap wat je bedoelt, en de twinair blijft op de radar.
Aan de andere kant, het is voor de vrouw. Die maakt het die extra versnelling niet uit. Motor is basic maar goed genoeg voor die 7k per jaar. Ongecompliceerd zonder turbo en andere toeters en bellen.
En nog dus een paar pk'tjes erbij, dus zo tegen de 90 pk is meer als voldoende.
Ze kijkt meer naar het uiterlijk, en uitrusting.
En dat zit bij deze Mito wel goed.
-
De 1.4 16V 95pk is ook geen multiair motor.
Dus dat zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn om naar te kijken.
Maar goed zo'n 8 klepper doet het verder natuurlijk ook prima.
-
Vandaag wezen kijken naar bovengenoemde 1.4 8v.
De auto rijdt goed, motor is levendig genoeg , misschien dankzij de 10 pk extra.
Interieur ziet er als nieuw uit, stoelen nog stevig., airco presteerde goed tijdens de rit.
Besturing zoals ik gewend ben, direct en communicatief.
Ik vreesde voor het comfort, ook dat viel reuze mee. De Brera is vele malen harder geveerd cq stugger.
Al met al dus positief en de vrouw ook positief.
Kans is redelijk aanwezig dat dit um gaat worden.
-
Een 8v is sowieso vaak best levendig in de lagere toeren t.o.v. een 16V.
Blijft een leuke auto zo'n Mito.
-
De motor voldoet prima voor de vrouw om naar a tot b te komen.
Ik heb me in het verleden weleens met minder moeten behelpen, en toen kwamen we ook van a naar b.
-
Als het enige doel is om van A naar B te komen, dan kan je ook een Spacestar overwegen
(https://www.mitsubishi-motors.nl/content/dam/mitsubishi-motors-nl/direct-naar/20MY_SPACE-STAR_720x540.jpg?width=1080&auto=webp&quality=70)
weegt niets, kost weinig, waardevast, wel een koekblik, maar wel 4 portieren.
-
Ja, of je koopt een Dacia Sandero ofzo ;D
Maar gefeliciteerd met de aankoop, dat zal een stuk beter staan voor de deur/op de oprit
-
Qua prijs liggen we nog wat uit elkaar, dus nu nog geen deal.
-
Ben ook nog bezig met een andere mito, zelfde bouwjaar, zelfde blok.
Verkoper gaf aan dat ie getuned is.
Na wat doorvragen blijkt het om 4 pk te gaan! LOL
-
Ben ook nog bezig met een andere mito, zelfde bouwjaar, zelfde blok.
Verkoper gaf aan dat ie getuned is.
Na wat doorvragen blijkt het om 4 pk te gaan! LOL
Hahaha, heeft de vorige eigenaar ergens een Italiaanse sticker geplakt?
-
Hij ziet er wel goed uit, maar van de pk's gaat het niet afhangen.
-
Zo'n 8 klepper voldoet prima daarnaast simpele motor en betrouwbaar.
En er staan er best veel van te koop dus keuze genoeg.
-
Ben ook nog bezig met een andere mito, zelfde bouwjaar, zelfde blok.
Verkoper gaf aan dat ie getuned is.
Na wat doorvragen blijkt het om 4 pk te gaan! LOL
Wat hebben ze gedaan? Een zak met haver ervoor gehangen?
-
Ben ook nog bezig met een andere mito, zelfde bouwjaar, zelfde blok.
Verkoper gaf aan dat ie getuned is.
Na wat doorvragen blijkt het om 4 pk te gaan! LOL
Wat hebben ze gedaan? Een zak met haver ervoor gehangen?
Dat is alleen zinvol bij 1 pk ;)