Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Alfa Mito club => Topic gestart door: Jordy Van Nies op 15 mei 2019, 08:57:36

Titel: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Jordy Van Nies op 15 mei 2019, 08:57:36
Goedemorgen, na het overlijden van die Clio benzine en het iets gewijzigde rij patroon (30/40k km per jaar) zaten wij te kijken naar een MiTo 1.3 diesel.

Budget is tussen de 5000,- en 7000,-.
Wat ik tot nu toe vind is auto's met ongeveer een 100.000/125.000 op de teller met de keus vaak tussen de jaartallen 2010 tot af en toe een uitschieter in 2014.
Leer is sowieso een must.

Wat is de verstandige keuze ivm facelift en update Vd motor?
Mijn voorkeur gaat  uit naar een 2014 model zwart met zwart leer Navi en de standaard extra's  ivm de een na laatste facelift vraagprijs 6,5
 mijn vrouw had een 2011 model op het oog bruin met beige leder panorama dak stoelverwarming standaard radio vraagprijs 5,5
Is mijn idee van het 2014 model is verstandiger gegrond? Of maakt het alleen optisch wat uit?
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: GT1986 op 15 mei 2019, 10:27:38
Welkom! Als ex-MiTo 1.3-rijder kan ik je er wel wat over vertellen. Ik zou je de 2014-versie willen adviseren. Je hebt dan een moderne touchscreen navi waarbij draadloos audio (Spotify) streamen mogelijk is. Ook is de neus wat mooier, o.a. door de standaard donkere koplampen. Motorisch maakt het in zoverre verschil dat je bij het 2014-model weinig van de regeneratie van het roetfilter merkt. Bij het 2011-model dat ik had zag je 10 minuten lang een zwart rookgordijn uit de uitlaat komen. Vrij gênant...

Wel raad ik je chiptuning aan (Squadra of Savali), daar knappen de prestaties enorm van op!

Het verbruik is als je veel snelweg rijdt minder goed dan je zou verwachten. Ik heb over ruim 65k gem. 1:19 gehaald, waarvoor ik netjes moest rijden. Ter vergelijk: mijn bijna 200 kilo zwaardere Giulietta met 2x zoveel pk’s rijdt onder dezelfde omstandigheden 1:17...

Tip: zoek er 1 met regensensor. De ruitenwisser van de MiTo is snelheidsafhankelijk. Daardoor is zelfs de langzaamste stand op de snelweg nog veel te snel. Enorm irritant bij bijv. motregen! Ook is de kwaliteit van het lederen interieur niet super. De zijkanten zijn van kunstleer en gaan regelmatig kapot (scheuren). Verder zijn de brandplaatjes motorisch een zwak punt. Te herkennen aan een diesellucht in het interieur.

Als je budget € 7.000 is, zou een Giulietta dan geen optie voor jullie zijn? Die is werkelijk in elk opzicht beter en prettiger dan de MiTo!
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Jordy Van Nies op 15 mei 2019, 11:59:36
Ze is echt verliefd op de MiTo qua uiterlijk dus dat praat ik niet meer eruit
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Paul op 15 mei 2019, 12:05:57
Ziet er mooi uit, niet bij mij bekend alleen.
Misschien zie ik het verkeerd, maar hoort dat type navigatie niet bij een latere bouwjaar/type dan deze?
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: GT1986 op 15 mei 2019, 12:07:18
Hele mooie MiTo, goede prijs met dat bouwjaar en km. stand!

@Paul K (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=5191) : nee.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: B van Kraaikamp op 15 mei 2019, 12:08:32
Zeker, mooie MiTo! Alles erop en eraan zo te zien. Leuk kleurtje ook.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Jordy Van Nies op 17 mei 2019, 13:51:04
Hij is gekocht
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Milan.M op 17 mei 2019, 14:16:55
Gefeliciteerd Jordy!
Tunen kan geen kwaad, motor loopt wel vaak wat soepeler en misschien iets zuiniger.
Je moet jezelf afvragen of je het het geld waard vindt.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: GT1986 op 17 mei 2019, 14:31:06
Gefeliciteerd!

Als je hem nu al vlot vindt is ie wellicht al getuned. Een standaard 1.3 is namelijk echt niet vlot te noemen. De chip maakt er een heel andere auto van, met name op de snelweg is dat een stuk veiliger (invoegen, inhalen, etc.). Hij zal denk ik wel wat zuiniger worden omdat de werking van de EGR-klep wordt weggeschreven. Wegschrijven is bovendien een pluspunt, want door een constructiefout levert deze klep veel problemen op bij de 1.3's (koeken dicht). Dat dichtkoeken heeft storingen en een bokkig rijgedrag (inhouden) tot gevolg.

120k is een lage km. stand voor een diesel, dus laat dat je vooral niet weerhouden. Squadra programmeert de 1.3 dusdanig dat in de N-stand alleen de gaspedaalreactie wordt aangescherpt. Alleen in de D-stand heb je het gechipte vermogen. Met name het 25% toegenomen koppel is een verademing. Ik reed daarom vrijwel altijd in Dynamic.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: brinkerik op 17 mei 2019, 17:57:55
Eens met GT `86

120 is een erg lage km stand voor een JTD; Lekker tunen.

Wel even de distributie ketting in de gaten houden,  deze wil nog wel een gaan rammelen; preventief vervangen en tijdig ( elke 20.000 km ) olie verversen.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 1 juni 2019, 03:40:31
Gefeleiciteerd!

Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een MiTo. Heb nu de kans om een 1.4 MPI (95PK) te kopen. Vraag me alleen af of  dit een betere motor is dan de 1.4 MPI Multi-Air. Behalve dat de MA wat zuiniger is, beroerder klinkt en de dat je oliepijl goed in de gaten moet houden, kan ik maar bar weinig vinden over de 'gewone'  1.4 MPI bezinemotor met 95 PK (zoals in Duitsland geleverd, in NL met 78PK dacht ik).

Zou graag wat van de Alfa Routiniers horen.

Alvast dank.

Robin
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Milan.M op 1 juni 2019, 04:14:07
Citaat van: Robinhoedje op  1 juni 2019, 03:40:31
Citaat van: Robinhoedje op  1 juni 2019, 03:40:31
Gefeleiciteerd!

Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een MiTo. Heb nu de kans om een 1.4 MPI (95PK) te kopen. Vraag me alleen af of  dit een betere motor is dan de 1.4 MPI Multi-Air. Behalve dat de MA wat zuiniger is, beroerder klinkt en de dat je oliepijl goed in de gaten moet houden, kan ik maar bar weinig vinden over de 'gewone'  1.4 MPI bezinemotor met 95 PK (zoals in Duitsland geleverd, in NL met 78PK dacht ik).

Zou graag wat van de Alfa Routiniers horen.

Alvast dank.

Robin

Ik ben een beetje in de war door je bericht hierboven, hebben we het nog steeds over een Mito of over een VW Polo?
Zover ik weet zitten er namelijk geen 1.4 MPI motoren in de auto's van Alfa Romeo
(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f602.png)
En Multiair motoren die beroerd klinken???
De 2 cilinders bedoeld je waarschijnlijk, heb je de Mito QV wel eens gehoord?
(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f605.png)

Dat over het oliepijl controleren valt wel mee hoor, met iedere auto moet je eens in de zoveel tijd je oliepeil controleren. Dit hoort nou eenmaal bij een verbrandingsmotor.
Dat de Multiair module gevoelig is voor de verkeerde olie is weer een ander verhaal, gewoon zorgen dat je altijd 5W40 C3 olie gebruikt zoals staat aangeschreven in het boekje.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 1 juni 2019, 04:25:47
Zie Wikipedia.... :bravo_2:

 :08:

Kortom; er zijn gewone 4-cilinders geleverd zonder Multi-Air technologie en vlak daarna met Multi-air.... Die zonder Multi-Air In Nederland met 78 PK en in Duitsland met 95 PK

is MA beter volgens jullie of beter voor de 'gewone' gaan?  Iemand?

(De QV en de 1.4T buitenbeschouwing gelaten)
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 1 juni 2019, 04:31:23
Milan?
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Milan.M op 1 juni 2019, 04:33:25
Citaat van: Robinhoedje op  1 juni 2019, 04:25:47
Citaat van: Robinhoedje op  1 juni 2019, 04:25:47
Zie Wikipedia....

Kortom; er zijn gewone 4-cilinders geleverd zonder Multi-Air technologie en vlak daarna met Multi-air.... Die zonder Multi-Air In Nederland met 78 PK en in Duitsland met 95 PK
is MA beter volgens jullie of beter voor de 'gewone' gaan?  Iemand?

(De QV en de 1.4T buitenbeschouwing gelaten)

Mijn fout... heb de term "MPI" in de afgelopen twee jaar nog nooit voorbij horen komen als het om de motoren van een Mito gaat.
Ik zou niet zou gauw weten waarom je niet voor een Multiair zou gaan, wat weerhoudt je ervan om het wel te doen?
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 1 juni 2019, 04:37:02
No probs... ben gewoon op zoek naar informatie. En ik kan alles vinden, in 10 talen over de Multi-Air, maar niks over de 1.4 motor zonder Multi-Air....irritant.

Blijft gewoon een fantastische auto, wat er ook onder de motorkap ligt.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: brinkerik op 1 juni 2019, 21:06:30
De 78 pk is in Nederland geleverd als basis uitvoering.

Ik ben er zelf geen fan van, maar worden vaak voor erg scherpe prijzen aangeboden.

Beste zelf in gaan proefrijden; dan weet je of het karakter van deze motor je aanstaat.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 1 juni 2019, 22:14:45
Vanmiddag in een Duitse 1.4 95 PK (zonder Multi-Air!) gereden met sportstoelen: Mooi uitlaatgeluid (!), maar de motor klonk niet goed (kleppen tikken). Na de start even de oliepijlstok getrokken: troebele geelbruine olie drap aan de pijlstok,, met zelfs wat metaalschilfertjes (?!?)....De auto zou lang hebben stil gestaan.
Na een kort proefritje klonk het wat beter. De auto trekt vlot weg maar mist kracht in z'n 3 en 4.
Airco deed het ook niet (klopt het dat het aircolampje/knopje rood oplicht bij aanzetten?). Bij het indrukken van het knopje leek er ook een licht sissend geluid bij de motor weg te komen.

Eerste ervaring met de gewone 1.4 zonder Multi AiR niet zo positief dus

Ook de achterdemper was erg ver heen. Jammer, leek een leuke deal uit 2010 met nog geen 140K op de teller...Wij hebben besloten om hem nog maar wat langer te laten staan.

Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 11 juni 2019, 23:52:12
Beste clubleden,

Beschuit met muisjes! Onze familie gaat in een 1.4T 155PK rijden uit 2009. Een Nederlandse auto met Distinctive, Pack Premium & Sport1-pakket en origineel Navi-scherm. Heerlijke auto met behoorlijk wat pit en een mooi geluid. Sta open voor allerlei tips. Ben sowieso op zoek naar:
A. 2 nieuwe deurspeakers (en inbouwtips)
B. tips om de armsteun van (leren) bekleding te voorzien
C. specifieke tips over motoronderhoud, zwakheden, etc.
D. update voor de Navi (Navteq) SD-card

Hoor graag van routiniers

Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: B van Kraaikamp op 12 juni 2019, 10:51:50
Gefeliciteerd! Klinkt als een mooie, complete uitvoering. Foto's?
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 12 juni 2019, 23:25:43
Dank! We krijgen 'm volgende week: nog even een beurt/distri vervangen.... Foto's zullen volgen.

Ben nog op zoek naar een Navi-update van het originele Navteq-systeem. Iemand?
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robse op 13 juni 2019, 06:54:48
Is dat anders dan Uconnect 5 auto nav?

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-mito-club!/navigatie-updaten-6712/

Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 13 juni 2019, 20:36:51
@Robse (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=4768)

Dank voor je suggestie, maar ik vrees dat ik toch een andere moet hebben. Ik zal even een plaatje uploaden... Hopelijk kan iemand me helpen aan een actuele kaart...
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Milan.M op 13 juni 2019, 20:59:44
Gefeliciteerd met de aanwinst! :)
En zijn het blauwe of roze muisjes? ;)

Foto's altijd welkom.

btw: als je toch je deurspeakers moet vervangen: misschien is een audio upgrade een idee? En kun je de deuren gelijk isoleren tegen bijgeluiden en rijwind etc. Zal een hoop schelen.

Is dat anders dan Uconnect 5 auto nav?

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-mito-club!/navigatie-updaten-6712/

Uconnect is pas geleverd vanaf 2014.
De navigatie in de auto van @Robinhoedje (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=6276) komt uit 2011 en dus het oude type van Magnetti Marelli.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 13 juni 2019, 21:29:57
@Milan.M (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=4098)  Dank voor je felicitaties! Ik zie de MiTo graag als een dame, maar laat ik er eerst maar eens een paar km in rijden....wie weet worden het toch blauwe muisjes (genderneutrale muisjes zijn er nog niet, toch?)

Goede suggestie van die speakers! Had al gelezen op het forum (handig hoor!) dat de covers deel uitmaken van de hele deurbekleding. Dan inderdaad ook maar wat isoleren.

1 Nog tips of links voor betaalbare speakers met wat meer bass (wil het liefst geen subwoofer installeren) en ik heb al gelezen dat het 16,5 cm en platte speakers moeten zijn. Isolatietips? (vind het zoeken op het forum nog een beetje lastig)
2 Navi is uit 2011 zei je? Mmm. is dit dan wellicht een latere upgrade geweest, want de auto is uit 2009
3 Is er ook ergens een beschrijving te downloaden van die audioinstallatie (ivm aansluitingsmogelijkheden)
4 kan ik ook ergens wat meer vinden over de 1.4T-jet 155 PK motor? ik wil 'm niet tunen (nog niet), maar eerst meer leren over geluidjes, olieverbruik, kleppen, techniek, etc.
5 Weet iemand ook of de armsteun makkelijk opnieuw te bekleden is? Mijn zoon dacht aan leer ipv stof aangezien het stuur en pookhoes ook van leer zijn.
6 Goed adres voor Selinia Star PE motorolie? (heb Mister Oil al gezien, maar is er nog een partij met een uitgebreider assortiment aan spullen: bv lampjes
7 Wat zijn volgens jullie de beste bulbs voor de koplampen (meest witte licht)
8 Weet iemand nog een goed online onderdelen-adres (van een sloper oid). Hoop het niet, maar stel dat we iets nodig hebben over een tijdje...

Alvast weer bedankt!
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Milan.M op 13 juni 2019, 22:30:09
Ik dacht dat de witte muisjes de genderneutral zijn 😜

2: Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt, je navigatie is uit 2009, ik dacht gelezen te hebben dat je auto uit 2011 kwam.

4: ik denk dat er heel veel te vinden is over jouw specifieke motor. Voornamelijk in de Abarth wereld wordt daar een hoop aan geknutseld en getuned (Abarth Punto bijvoorbeeld). Er zullen vast we wat documenten rondgaan op het wereldwijde web 😃

6: Neem eens een kijkje op Qverde. Ruim aanbid aan Alfa Romeo onderdelen tegen een normale prijs.

7: ik heb een aftermarket setje xenon lampen geïnstalleerd. Kleurtemperatuur 5000K geeft een mooi wit licht dat niet blauw is. De koplampen van de Mito zijn zeer geschikt door de lens aan de voorkant. Hierdoor verblind je je tegenliggers niet.
(Indien goed afgesteld 😉).

8: zoals net genoemd is Qverde een goede website voor nieuwe onderdelen.
Voor tweedehands kun je het best even kijken op Onderdelenlijn.nl. Dit is een soort verzamelsite van verschillende sloopbedrijven door heel Nederland.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 13 juni 2019, 22:33:01
@Milan.M (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=4098)  Thanks!

Erg leuk, die snelle reacties hier. Hoop dat ik ooit hetzelfde voor zoekers terug kan doen!

Die Navi-update is een lastig ding zeg....
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 13 juni 2019, 22:44:37
@Milan.M (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=4098)  Welke lampjes (merk/winkel) heb jij geïnstalleerd dan?
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Milan.M op 14 juni 2019, 07:24:00
@Milan.M (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=4098)  Thanks!

Erg leuk, die snelle reacties hier. Hoop dat ik ooit hetzelfde voor zoekers terug kan doen!

Die Navi-update is een lastig ding zeg....
Geen probleem! Komt vanzelf zodra je wat meer verdiept bent in de auto zul je vanzelf anderen kunnen helpen / advies geven.

Ik heb een setje overgenomen van iemand hier op het forum, komt oorspronkelijk bij TopXenon vandaan.
Dat is een particulier die in zijn garage thuis aftermarket LED en xenon installeert bij klanten voor €90,-.

De setjes die hij gebruikt zijn overigens gewoon chinese setjes van Ali bijvoorbeeld.
Ik was er zelf een beetje sceptisch over (want: chinese meuk) maar ben nog steeds erg tevreden met de lichtopbrengst!
Borden (boven en langs de weg) en belijning op de weg is veeel beter zichtbaar met de xenonverlichting.
Als je 's avonds in een auto stapt zonder weet je wat je mist als je het gewend bent ;)

Een andere optie is zijn LED lampen. Voordelen hiervan zijn o.a.:
- Het gebrek aan opstarttijd (xenonlampen hebben een paar seconden nodig om op te warmen)
- Gaan wat langer mee

Nadelen zijn wel dat de aanschaf wat duurder is dan xenon en de lichtopbrengst bij goedkope setjes niet hetzelfde is als bij xenon.
Dat laatste varieert nog wel eens tussen merken/types etc.
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: TimW op 14 juni 2019, 07:26:58
Ik weet niet wat je definitie van betaalbaar is, maar als je per se speaker met lage inbouwdiepte nodig hebt dan zijn deze geweldig:

https://www.caraudioshop.nl/gladen-rs-165-slim-gladen-rs-165-slim

of

https://www.caraudioshop.nl/gladen-sqx-165-slim-gladen-sqx-165-slim

Als je hierbij ook je deuren isoleert heb je niet echt een sub meer nodig.

Qua isolatie kun je deze pakken: https://www.caraudioshop.nl/silent-coat-starter-set (1 setje per deur)
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Milan.M op 14 juni 2019, 07:29:11
Ik weet niet wat je definitie van betaalbaar is, maar als je per se speaker met lage inbouwdiepte nodig hebt dan zijn deze geweldig: https://www.caraudioshop.nl/gladen-rs-165-slim-gladen-rs-165-slim

Als je hierbij ook je deuren isoleert heb je niet echt een sub meer nodig.

Qua isolatie kun je deze pakken: https://www.caraudioshop.nl/silent-coat-starter-set (1 setje per deur)
Zijn deze speakers 1 op 1 uit te wisselen met de huidige speakers? (Non-bose systeem)
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: TimW op 14 juni 2019, 07:34:52
Ik weet niet hoe het precies bij de Mito zit, maar in principe wel. Het enige wat je waarschijnlijk moet doen is de af fabriek connector die op de kabel zit aanpassen, die past waarschijnlijk niet op de aansluiting vd speaker.

In het ergste geval heb je ook een montage ring nodig, maar ik verwacht het niet. Zo ja, dan kun je een setje zo standaard kopen voor een tientje ofzo.  ;D

HERSTEL: deze kunnen volgens mij NIET zonder versterker draaien aangezien ze 2 ohm zijn. Even uitzoeken, wordt vervolgd...

Deze draaien wel op je standaard versterker:

https://www.caraudioshop.nl/gladen-rs-165-slim-gladen-rs-165-slim

(linkje in vorige post inmiddels ook aangepast)

https://www.caraudioshop.nl/gladen-sqx-165-slim-gladen-sqx-165-slim

Een versterker is overigens wel aan te raden, maar dat is aan je zelf.  ;)

(verkeerde linkje in vorige post is aangepast)
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Milan.M op 14 juni 2019, 08:15:19
Wat ik al dacht, goed dat je het alsnog even vermeld!
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 14 juni 2019, 17:31:54
@Milan.M (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=4098)
@TimW (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2320)

Dank voor jullie input heren! Ik ga het weekend wat uitpluiswerk doen en laat jullie weten waar de keus op is gevallen. Heb inmiddels qua olie de Selenia STar PE besteld bij MisterOiL.....4 liter voor nog geen 40 Euro leek me niet verkeerd. Las hier ergens dat de MiTo's benzinemotoren heuse merkenvoorkeur (!) hebben.... Begint dus toch meer op Roze muisjes af te stevenen...

Zijn er ook nog Alfisten die ervaring hebben met het opnieuw bekleden van de armsteun uit de MiTo (bv: is de klep makkelijk los te halen)?
Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: Robinhoedje op 14 juni 2019, 17:40:59
@TimW (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=2320)

He Tim, nog even een vraagje: weet je toevallig hoe een externe versterker op de standaardradio/nav (zie mijn eerdere upload) kan worden aangesloten? Kan helaas moeilijk info vinden over die radio/nav en de aansluitingen/draden/bussen...

alvast dank!

Titel: Re: Aanschaf MiTo, tips en advies
Bericht door: TimW op 14 juni 2019, 21:09:18
@Robinhoedje (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=6276) een versterker kun je middels een andere kabelboom of hi-lo converter aansluiten, de laatste optie is mijns inziens wat omslachtig en ook duurder

De kabelboom die ik in de Giulietta nodig had was de PPISO2CH5M (voor een Mosconi one 120.4 versterker) Of dat in de Mito hetzelfde is durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed van wel...