!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Mito club

Aanschaf MiTo, tips en advies

(1/8) > >>

Jordy Van Nies:
Goedemorgen, na het overlijden van die Clio benzine en het iets gewijzigde rij patroon (30/40k km per jaar) zaten wij te kijken naar een MiTo 1.3 diesel.

Budget is tussen de 5000,- en 7000,-.
Wat ik tot nu toe vind is auto's met ongeveer een 100.000/125.000 op de teller met de keus vaak tussen de jaartallen 2010 tot af en toe een uitschieter in 2014.
Leer is sowieso een must.

Wat is de verstandige keuze ivm facelift en update Vd motor?
Mijn voorkeur gaat  uit naar een 2014 model zwart met zwart leer Navi en de standaard extra's  ivm de een na laatste facelift vraagprijs 6,5
 mijn vrouw had een 2011 model op het oog bruin met beige leder panorama dak stoelverwarming standaard radio vraagprijs 5,5
Is mijn idee van het 2014 model is verstandiger gegrond? Of maakt het alleen optisch wat uit?

GT1986:
Welkom! Als ex-MiTo 1.3-rijder kan ik je er wel wat over vertellen. Ik zou je de 2014-versie willen adviseren. Je hebt dan een moderne touchscreen navi waarbij draadloos audio (Spotify) streamen mogelijk is. Ook is de neus wat mooier, o.a. door de standaard donkere koplampen. Motorisch maakt het in zoverre verschil dat je bij het 2014-model weinig van de regeneratie van het roetfilter merkt. Bij het 2011-model dat ik had zag je 10 minuten lang een zwart rookgordijn uit de uitlaat komen. Vrij gênant...

Wel raad ik je chiptuning aan (Squadra of Savali), daar knappen de prestaties enorm van op!

Het verbruik is als je veel snelweg rijdt minder goed dan je zou verwachten. Ik heb over ruim 65k gem. 1:19 gehaald, waarvoor ik netjes moest rijden. Ter vergelijk: mijn bijna 200 kilo zwaardere Giulietta met 2x zoveel pk’s rijdt onder dezelfde omstandigheden 1:17...

Tip: zoek er 1 met regensensor. De ruitenwisser van de MiTo is snelheidsafhankelijk. Daardoor is zelfs de langzaamste stand op de snelweg nog veel te snel. Enorm irritant bij bijv. motregen! Ook is de kwaliteit van het lederen interieur niet super. De zijkanten zijn van kunstleer en gaan regelmatig kapot (scheuren). Verder zijn de brandplaatjes motorisch een zwak punt. Te herkennen aan een diesellucht in het interieur.

Als je budget € 7.000 is, zou een Giulietta dan geen optie voor jullie zijn? Die is werkelijk in elk opzicht beter en prettiger dan de MiTo!

Jordy Van Nies:
Ze is echt verliefd op de MiTo qua uiterlijk dus dat praat ik niet meer eruit

Paul:
Ziet er mooi uit, niet bij mij bekend alleen.
Misschien zie ik het verkeerd, maar hoort dat type navigatie niet bij een latere bouwjaar/type dan deze?

GT1986:
Hele mooie MiTo, goede prijs met dat bouwjaar en km. stand!

@Paul K : nee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod