!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

deLachendePaus
104

  • Type Alfa: Giulietta Sprint
  • ***
    - Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2016, 09:38:17 »
Mijn vorige bella staat te koop bij Creemers Roermond, hier te zien met winterbanden.
Ze is altijd met veel liefde verzorgd en heeft een squadra kuur gehad wat niet in de advertentie staat..

https://diensten.vwe.nl/publiek/dienst/AdverteerDirectDetail.aspx?vtid=11837316&bdrid=100744&lng=nl
Alfa 33 1.7ie Squadra, Alfa 156 1.8TS Squadra, Alfa MiTo 1.4Tb Squadra, Alfa Giulietta 'Sprint' Squadra
*

MarioTT
10

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #16 Gepost op: 21 maart 2016, 20:29:43 »
Roest op remmen heeft iedereen als ie een paar dagen stilstaat?
Even goed remmen en je kan zo door...

Dat klopt normaal ook, maar dat was dus niet het geval. Ik heb tot twee keer toe het pedaal tot bijna de bodemplaat getrapt en nog zat er roest op. De remmen leken op een schuurvondst..

Maar over het algemeen was dit niet zo`n beste auto. Ik ga deze week rijden met de auto die ik in de link gepost heb. Mochten er nog mensen zijn met tips en weten waar er een leuke Mito te koop staat dan hou ik me aanbevolen. Ik woon zelf in Gorinchem dus wel graag in die buurt.

(eindelijk eens een forum waar mensen wel reageren!)

Wat is je definitie van een "leuke mito"? Wat zoek je ongeveer?

Ik werk zelf in Gorinchem, vlakbij Multi Car of Avelingen west en loop daar af en toe langs en daar staan er nu volgens mij 2, aangezien het zo dichtbij is wellicht de moeite om eens langs te rijden?

Anders gewoon zoeken op afstand? Hier een linkje voor mito's <20km vanaf Gorinchem:

http://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&make=6&model=19161&mmvmk0=6&mmvmd0=19161&mmvco=1&cy=NL&zip=4205&zipc=NL&zipr=20&ustate=N,U&sort=threetier,price&results=20&page=1&event=addB||radius&dtr=s

Dat klopt er staan daar twee Mito`s maar een daarvan is de 80pk versie, dat vind ik echt te langzaam. De andere is een 105 of 125pk versie maar die heeft geen cruise control en de kleur bevalt me niet direct. Maar het schijnt wel een betrouwbaar adresje te zijn, toch?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2016, 07:47:47 »
Ik ben er tot nu toe 2 keer geweest en beide keren heel goed geholpen tegen zachte prijsjes, nu moet ik wel zeggen dat ik 10% korting krijg vanwege waar ik werk. Maar de eigenaar aldaar is in ieder geval ook erg aardig en behulpzaam, ook altijd wat waard.

Van overige collega's overigens ook goede verhalen, 1 collega die daar ooit zelf als monteur heeft gewerkt komt er ook nog steeds voor dingen die hij niet zelf kan doen.

Maar voor aankoop wellicht niet het juiste bedrijf, ze zijn tegenwoordig meer gericht op onderhoud en nog maar een klein aanbod.

Wat betreft je zoektoch, ik zou gewoon via een autoscout zoeken, geef exact op wat je wil qua type, bouwjaar, km stand en opties en je zal vanzelf vinden wat je zoekt. Ik heb mijn Giulietta uiteindelijk ook in Maastricht gevonden, een kleine 200 km rijden, maar een kleinigheidje als het precies is wat je zoekt.  :)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

MarioTT
10

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2016, 19:06:32 »
Ik ben vandaag wezen rijden in een 1.4t 105pk uit 2010 en die reed erg lekker. Er vielen wel een paar dingetjes op.

Wanneer moet de distributie worden vervangen bij deze motoren? Kilometerstand is nu bijna 80k.

Onder de bekleding in de kofferbak zat condens, is dit een kwaal of wijst het op iets?

De airco temperatuursinstelling links knipperde, wat kan dit betekenen? We hadden wel het idee dat de airco gewoon werkte.

De auto zelf reed gewoon goed, ik kon er niets byzonders aan ontdekken. Wel was het zo dat je in Natural veel meer het gaspedaal in moet drukken dan in dynamic mode, maar dat leek me niet erg schrokkend? Ik moet morgen voor 10 uur terug bellen of ik het doe of niet. Graag jullie mening en advies! De auto staat bij De Groot in Meerkerk voor 8950 euro.
*

ducati 1098
243

  • Type Alfa: 159 ti
  • ***
    - Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #19 Gepost op: 24 maart 2016, 20:01:41 »
na mijn weten distributieriem vervangen om de 4a5 jaar of 70000km
knipperen temp airco lampje lijkt mij niet goed zou niet weten wat het is

jeroen
*

progression
652

  • Type Alfa: Mito Savali 1.4T 150pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #20 Gepost op: 24 maart 2016, 20:33:32 »
Vocht in de kofferbak is niet een goed teken...
En ik zou toch vragen of ze eerst de airco goed willen na kijken.
Dat hij in neutraal sloom reageert is normaal, das een stand voor de eco rijders ( die dus totaal overbodig is in een Alfa..)
Bij t wegrijden zet ik haar altijd in D.
Dus als ik het goed heb moet ook de distributie riem worden vervangen? 
Dat is wel 250 euro aan extra kosten..kijk of je die er af kunt halen.
Anders miss toch nog veder kijken misschien.
En..kijk oom eens naar de 135pk versie, nog lekerder  ;)
*

progression
652

  • Type Alfa: Mito Savali 1.4T 150pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #21 Gepost op: 24 maart 2016, 20:41:37 »
Ik keek even op de site, mooi interieur rosso en ook mooie stoelen.
Dus de auto staat er veder goed bij.


Eerlijkheid moet ik wel zeggen dat je voor deze prijs ook een 135 pk mito uit 2010 kunt krijgen met leer.
*

MarioTT
10

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2016, 21:00:29 »
na mijn weten distributieriem vervangen om de 4a5 jaar of 70000km
knipperen temp airco lampje lijkt mij niet goed zou niet weten wat het is

jeroen

Okee dat weet je zeker? Kan iemand dit bevestigen? Dan gaat de deal sowieso niet door.

Knipperend airco lampje is inderdaad geen goed teken en behoorlijk vervelend maar kan een reset zijn?

Wat kan vocht in de kofferbak betekenen? Iets ernstigs? Het leek eigenlijk op condens tussen de mat en de bodemplaat in de kofferbak. Zat voornamelijk aan de linkerkant.
*

progression
652

  • Type Alfa: Mito Savali 1.4T 150pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #23 Gepost op: 24 maart 2016, 21:08:14 »
Ik weet t niet maar de condens kan iets met de afvoer van airco water te maken hebben..
Of iemand heeft recent de achterklep open gehad met een flinke regen bui.
Is dus moeilijk te zeggen.
Ik zou gewoon ook op je gevoel afgaan.
Je hebt toch ook Bovag garantie er bij zitten?
*

progression
652

  • Type Alfa: Mito Savali 1.4T 150pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #24 Gepost op: 24 maart 2016, 21:39:57 »

Er staan niet zoveel mito te koop zie ik..Maar heb je deze al bekeken? 
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2016, 06:59:24 »
Staat er niets in zwijndrecht bij de alfa dealer ?
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

MarioTT
10

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #26 Gepost op: 25 maart 2016, 17:21:51 »
Staat er niets in zwijndrecht bij de alfa dealer ?

Ja (bijna) nieuwe Mito`s Twinair. Nu heb ik er daar ook ingereden en vond ik dat niet slecht rijden. Maar is dat wel betrouwbaar en goed?

Hoe is de dealer in Zwijndrecht? Zeeuw geloof ik toch?
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2016, 17:51:46 »
De 105PK multiair is natuurlijk geen turbo versie.
Dus ik denk dat de verschillen tussen DNA standen kwa gas response niet echt heel merkbaar zal zijn.
De verschillen zullen wel meer in het stuur gedrag zitten.

Je zou natuurlijk ook voor een 1.4 Turbo 120PK of 155PK versie kunnen gaan kijken.
Deze hebben nog de oudere T-jet motor zonder multiair.
Het enigste nadeel wat die motor heeft, is dat het iets minder zuinig met brandstof blijkt te zijn dan een multiair.
Bijkomend nadeel is dat de Tjets alleen geleverd zijn in de 1e generatie Mito.

Als je voor een Diesel wilt gaan, is er natuurlijk ook nog een 120PK 1.6jtdm.
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #28 Gepost op: 25 maart 2016, 19:03:02 »
Inderdaad Zeeuw, die zat vroeger op de dijk in Hendrik ido Ambacht en sinds een paar jaar in zwijndrecht langs de a16.
Heb geen ervaring met die dealer
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

MarioTT
10

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf Mito
« Reactie #29 Gepost op: 26 maart 2016, 16:51:06 »
De Mito in Meerkerk daarvan heb ik toch besloten om het niet te doen. De auto reed goed maar de condens in de kofferbak en het knipperende airco lampje vind ik geen goed begin. Bovendien heeft de garage me proberen te flessen door een goedkopere variant van mijn inruil auto in de prijsopgave te zetten zodat ik er minder voor terug kreeg. Dat alles vind ik een reden om het niet te doen.

Ik heb vandaag mijn Clio verkocht en ga nu fulltime op zoek naar een Mito. Via particulier of via een garage. Dus als iemand iets goed weet te staan, niet te ver buiten Gorinchem, laat het me dan gerust weten.