!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MichelP
4

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Achterklep sensor
« Gepost op: 13 april 2019, 12:39:24 »
Hallo,ik heb een probleem bij de MiTo met de sensor die aangeeft dat mijn achterklep open staat terwijl hij gesloten is.
Ik heb net van de achterklep het slot mechanischme  vervangen omdat ik dacht dat daar de sensor in zou zitten maar dit heeft niet geholpen.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Achterklep sensor
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2019, 14:40:27 »
Dat is wel vreemd.
Ik dacht dat de sensor misschien in het gedeelte zit dat uitsteekt links in de klep, maar dat is niet zo (net uitgetest).

Weet je verder zeker dat alles dat aangesloten moet worden ook correct aangesloten zit?
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

MichelP
4

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Achterklep sensor
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2019, 15:17:01 »
Dat heb ik ook losgehaald maar is alleen maar een demper ( links van slot ) en ja... Alles is weer goed aangesloten. Nu komt het slot van een sloop dus misschien heb ik ook wel pech dat ook hier een defecte sensor inzit
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep sensor
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2019, 15:28:58 »
Dat zou denk ik teveel toeval zijn.

Ik zal even bij onze punto kijken, dat zal wel hetzelfde zijn als bij de Mito
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

MichelP
4

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Achterklep sensor
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2019, 15:46:45 »
Top
Re: Achterklep sensor
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2019, 16:06:34 »
Heb je al gekeken of je een kabelbreuk hebt bij de achterklep? dat is namelijk een veel voorkomend iets bij de MiTo onder andere...als hier een breuk in zit krijg je ook deze melding namelijk.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep sensor
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2019, 16:10:45 »
Ik heb gekeken, maar de demper lijk je gelijk te hebben.

Verder zie ik geen andere mogelijke plekken,  dus zal in der daad in het slot zitten.

Misschien moet je nog even de stekker loshalen, en kijken of je deze kan reinigen of iets invetten ( gewoon met vet --> niet met wd40 )
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

MichelP
4

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Achterklep sensor
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2019, 16:59:26 »
Kabel bij de overgang bekeken en ziet er goed uit, ik zal het eens doormeten zover ik kan en stekker met contact spray inspuiten.... We gaan met zien
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Achterklep sensor
« Reactie #8 Gepost op: 13 april 2019, 17:02:13 »
Ik denk dat er een kabelbreuk is in de rubber slang bij het scharnier van je achterlep. Komt wel eens meer voor.