Zeker voor een 1.4 gaan.
De 0.9 twinair moet je echt van houden, ze zijn niet zo zuinig als het lijkt,
en ze klinken een beetje als een brommobiel vind ik.
De 1.4 heb in verschillende smaken afhankelijk van het bouwjaar met en zonder turbo.
Op zichzelf zijn het allemaal betrouwbare motoren,
alleen bij de versies met multiair moet je er goed op letten dat de onderhoudshistorie,
compleet is en goed uitgevoerd door een dealer of specialist.
Dit omdat zeker bij de eerste bouwjaren van de Mito de multiair modules zeer gevoelig waren voor storingen.
Met juist en tijdig onderhoud met de juiste olie, voorkom je eventueel problemen met de multiair units.
Maar dat wil lang niet altijd het geval zijn.
Vanaf 2013 is er geloof ik wel een verbetering gekomen in de modules,
maar daar is verder wel genoeg over geschreven op verschillende fora´s.
Als aanrader afhankelijk van je budget, als je een nette 1.4T 155pk kunt vinden,
deze is alleen in de eerste bouwjaren geleverd, dan hebt je echt een leuk autotje.
De 1.4T is nog de oude Tjet motor die heeft geen multiair techniek.
Maar een 135PK MA versie kan je ook prima kopen hoor, mits goed onderhouden.
De 155PK Tjet en de 135PK MA zijn zo´n beetje de leukste betaalbare versies die je kunt kopen.
Maar uiteraard is er met een 1.4 zonder turbo ook helemaal niks mis.
Verder kent een Mito volgens mij niet zo heel veel zwakke punten, soms lekkage kofferbak.
Het meeste kan je wel vinden hier op het forum.
Succes.