!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

NiekKerkhoff1
2

  • Type Alfa: Mito 1.4 Turbo
  • *
    - Startende Alfist
Afwatering Airco of lekkage?
« Gepost op: 14 juni 2022, 10:35:05 »
Hi,

Ik heb sinds kort een alfa romeo mito, echter kwam is gisteren achter dat het lijkt of hij een lekkage heeft. Na een filmpje gemaakt te hebben lijkt het wel op afwatering van de airco.

Kan iemand mij aangeven of dit normaal is?

Helaas kan ik geen video plaatsen.

*

155nvjr
46

  • Type Alfa: 155 WB V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afwatering Airco of lekkage?
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2022, 21:31:24 »
Op de foto’s jij hier heeft geplaatst, lijk gewoon water/condens uit het uitlaat.
Afwatering van airco, is altijd vooraan van onder de motorkap, vlak bij de subframe
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Afwatering Airco of lekkage?
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2022, 05:01:01 »
Als het koelvloeistof is dan ruik je het wel.. Zoete geur en behoort Roze te zijn bij een Alfa.
Als het benzine is, dan glinstert het en dan ruik je dat ook wel..
Dit is gewoon water, van je airco, best wat vochtige dagen gehad; dan komt er veel vocht uit je interieur/condensor.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

NiekKerkhoff1
2

  • Type Alfa: Mito 1.4 Turbo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afwatering Airco of lekkage?
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2022, 06:34:11 »
Super bedankt voor jullie reacties!! Ik zal mn koelvloeistof reservoir ook even in de gaten houden. Deze liep dacht ik langzaam leeg.
*

Taeke
428

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Afwatering Airco of lekkage?
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2022, 17:45:14 »
Zo te zien is het airco... Daar kan een hele plas uitkomen. Zeker met dit warme vochtig weer