!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Reynaert98
158

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Andere uitlaat 1.4 105pk
« Gepost op: 9 januari 2021, 21:54:27 »
Avond Alfisten,

Ik heb laatst mijn einddemper vervangen met een Ragazzon omdat mijn orignele demper toch al flink aan het roesten was. Leuk geluid maar nu heb ik de vraag of er ook Mito eigenaren zijn die hetzelfde blok hebben die de hele uitlaat hebben vervangen met sportkat of alleen een catback hebben. Zo ja, welke diameter gebruiken jullie en merken jullie wat verschil in het vermogen/response?
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Andere uitlaat 1.4 105pk
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2021, 22:47:38 »
Heb zelf een MiTo 1.4t met 135pk, heb de einddemper vervangen door eentje van JMTuning, vermogen merk je niet zoveel van, maar geluid is rauw maar nog wel netjes.
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

Jan Groza
6

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Andere uitlaat 1.4 105pk
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2021, 22:30:19 »
Ik heb juist hetzelfde model van auto van het jaar 2011. Maar ik vroeg me af of je daar een hele turbokit in kan plaatsen en of het dan beter gechipped kan worden? Want nu als je deze wilt chippen win je maar aan 15 pk wat eigenlijk geen moeite is.
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Andere uitlaat 1.4 105pk
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2021, 22:54:42 »
In principe zou dat mogelijk moeten zijn, maar honderd procent zeker weet ik dat niet. Je zou HS Corse eens kunnen bellen, die zijn goed thuis in de 1.4 multiair
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

Jan Groza
6

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Andere uitlaat 1.4 105pk
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2021, 23:07:26 »
Zal ik eens doen, ik wil toch wel wat meer power in me Mito'tje.
*

Reynaert98
158

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Andere uitlaat 1.4 105pk
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2021, 08:10:32 »
Normaliter is het niet plug en play bij een atmosferisch blok en in de meeste gevallen moeten zaken als de krukas en spruitstuk compleet vervangen worden omdat ze de turbodruk simpelweg niet aan kunnen. Ik denk dat het wel mogelijk is maar wel behoorlijk in de kosten gaat lopen. Volgens mij is het zelfs goedkoper om er een gereviseerd turboblok in te leggen. Er zijn blijkbaar nog meer mogelijkheden voor meer vermogen; iemand in Italiƫ heeft het voor elkaar gekregen met een chip en wat gewichtsbesparing, echter geen idee wat hij er uit heeft gesloopt om er 100kg uit te halen.


https://www.youtube.com/watch?v=xbO1SEQLGAc&ab_channel=NicolasLucaMancaNicolasLucaManca
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Andere uitlaat 1.4 105pk
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2021, 01:59:01 »
Normaliter is het niet plug en play bij een atmosferisch blok en in de meeste gevallen moeten zaken als de krukas en spruitstuk compleet vervangen worden omdat ze de turbodruk simpelweg niet aan kunnen. Ik denk dat het wel mogelijk is maar wel behoorlijk in de kosten gaat lopen. Volgens mij is het zelfs goedkoper om er een gereviseerd turboblok in te leggen. Er zijn blijkbaar nog meer mogelijkheden voor meer vermogen; iemand in Italiƫ heeft het voor elkaar gekregen met een chip en wat gewichtsbesparing, echter geen idee wat hij er uit heeft gesloopt om er 100kg uit te halen.


https://www.youtube.com/watch?v=xbO1SEQLGAc&ab_channel=NicolasLucaMancaNicolasLucaManca

Er is veel mogelijk met de MiTo op gebied van motoren. Er is enige tijd geleden iemand geweest die in een MiTo met 1.6jtdm het 2.0 blok uit een 159 heeft gelegd, deze bleek zonder al teveel moeite in de Mito te passen. T hangt een beetje van budget af maar er is heel veel mogelijk wat dat betreft. Zoals je al zei, het zou best kunnen dat er dusdanig veel aan het originele blok moet worden vervangen dat een ander blok goedkoper wordt.
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter