!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MitoER
6

  • Type Alfa: mito
  • *
    - Startende Alfist
Antenne fm dab
« Gepost op: 22 februari 2022, 18:19:28 »
Goedemiddag, heb een mito bj 2011 met standaard antenne geen dab of navi
Als toestel Pioneer SPH-DA230DAB
Waarbij fm ontvangst slecht is en de bij geleverde dab antenne ook weinig ontvangst, max 2 zenders.
Is de originele dakantenne te vervangen door een afternarket antenne met fm en dab ontvangst, en moet je dan ook extra antenne kabel leggen voir dab?
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Antenne fm dab
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2022, 02:21:37 »
dab antennes passen niet echt in een dak antenne, vandaar dat ze af fabriek vaak in een ruit verwerkt worden. de pioneer dab antenne plakt waarschijnlijk ook op een ruit?
*

MitoER
6

  • Type Alfa: mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Antenne fm dab
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2022, 08:43:53 »
Heb nu een Pioneer dab antenne op de voorruit geplakt.
  Resultaat:  perfecte onbtvangst!
*

Rubyroo
169

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Antenne fm dab
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2022, 16:47:24 »
@MitoER ik heb recentelijk ook een DAB+ antenne, maar ik vind het nogal tegenvallen. Ik vermoed dat er iets met de antenne zelf is. Heb je zelf overal goed ontvangst?
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

Marinus
6

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Antenne fm dab
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2022, 23:17:57 »
Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van n goede combi dakantenne voor fm en dab+?

Ik zie ze bijvoorbeeld van calearo, maar wat moet je doen om de bedrading door te trekken naar de headunit?
Ik heb ook de Pioneer met n raamantenne en dan is in de omgeving Nijmegen de ontvangst vaak zwak.
Ik gebruik eigenlijk altijd de radio-apps van mijn favoriete zenders via Apple CarPlay.
Maar daar heb ik die radio niet per se voor nodig.

En zoals hierboven vermeld: je hebt n verloopkabel nodig om de radio werkend te krijgen en via het stuur te bedienen.
Heb ik in n ander topic ook al geschreven.

Maar zoek dus betere ontvangst 😉