!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Audio upgrade MiTo
« Gepost op: 25 maart 2021, 23:50:25 »
Een vraagje, voor mijn MiTo ben ik aan het kijken naar een upgrade voor het audiosysteem. De twee speakers achterin beginnen te kraken en als de hele achterbank er toch uit moet, waarom dan niet meteen upgraden.
Ik heb een mooie composet van Gladen gezien, die ik zowel voor en achter wil gaan monteren in combinatie met het dempen van de panelen en kofferbak achter, en de twee deuren en voetkuipen voorin.

Nu is mijn vraag, waar moet ik rekening mee houden? Zijn dit soort speakers direct aan te sluiten op de bestaande bekabeling of moeten de aansluitingen hiervoor aangepast worden. Heb zelf bijna nul ervaring met dit soort dingen dus weet graag waar ik op moet letten.

Deze speakers wil ik gaan aanschaffen:

https://www.caraudioshop.nl/gladen-rs-165-slim-gladen-rs-165-slim
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Audio upgrade MiTo
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2021, 14:28:28 »
Ik heb zelf geen ervaring met het vervangen van geluidssystemen in auto’s.
Maar uit mn vakgebied weet ik één ding zeker: als je een systeem neemt met een hoger vermogen zul je dikkere bedradingen moeten gebruiken. Meer vermogen = meer stroom en hier hoort een zwaarder uitgevoerde kabel bij om dit aan te kunnen.

Ook zul je dan een andere versterker moeten plaatsen om het geheel aan te kunnen sturen.

Als je de speakers vervangt door varianten met hetzelfde vermogen als standaard kun je deze vrijwel 1 op 1 vervangen. De headunit die je hebt (Sony XAV-AX100) heeft een audio output van 4x 55 watt.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Mito2008
6

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Audio upgrade MiTo
« Reactie #2 Gepost op: 7 april 2021, 16:41:08 »
Ik heb alle speakers, voor en achter, vervangen door composetjes van STEG. De tweeters voor hebben een eigen aansluiting, speakers voor zijn eenvoudig te vervangen, maar je moet wel adapter kabeltjes hebben aangezien alfa een soort plastic verloopstekker gebruikt voor de originele speakers. Denk aan speakerringen en ik heb zelf nog van die rubberen kappen om de speakers heen zitten vanwege water wat in de deuren loopt bij de ruiten. Speakers achter zijn wat moeilijker te doen, maar als je de interieur panelen eraf hebt, lukt dat ook wel. De originele speakers zitten vast met pop nagels, dus die zal je moeten uitboren en nieuwe erin zetten. Achter zitten geen tweeters, maar er is wel ruimte voor in de panelen, dus die heb ikzelf wel erin gezet. Het is wel ff pielen met een goede plek vinden voor de kabel daarvoor. Ik heb zelf ook beide deuren, de vloer en achter met demping behandeld. En daarna met foam de panelen van binnen beplakt om kraken tegen te gaan. Je bent er ongeveer een half dagje mee bezig. Succes. Bij vragen, kan je me altijd een berichtje sturen
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Audio upgrade MiTo
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2021, 20:29:08 »
Thanks! Ga eens kijken of ik een volledige set kan vinden!
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter