!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Willb
26

  • Type Alfa: Sud, Mito, GTV, 159, 147
  • *
    - Startende Alfist
Blue&Me problemen
« Gepost op: 14 november 2017, 18:58:02 »
Hallo allemaal, kan iemand mij informeren hoe ik problemen met Blue&Me en een Iphone 6 kan oplossen. Als de telefoon verbonden is gaat de radio/Blue&Me spontaan hard zoemen. Kan niet meer bellen, niet meer uitzetten en zelfs bij het contact uit blijft hij zoemen. De enige oplossing is de volume knop naar stil draaien. deze combi heeft zeker 2 jaar probleemloos gewerkt. Iemand enig idee?
*

lennard2
3

  • Type Alfa: Mito 1.4 Multi Air (77KW)
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue&Me problemen
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2018, 21:49:34 »
Hallo! Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Ik ben wel van telefoon gewisseld (van iPhone 5 en een Samsung S5 2016 naar een iPhone 8  ). Op dezelfde dag kreeg ik een knipperende km stand en kreeg ik geen verbinding meer met Blue & Me . Accu al los gehad, geen resultaat. Blue & Me gereset door garage, dit leek te werken. Echter nu heb ik hetzelfde probleem met zoemen.

@ Willb: is dit bij jou al opgelost en zo ja hoe?
*

Tuttibelli
33

  • Type Alfa: Mito 1.3 JDTm Dist.
  • *
    - Startende Alfist
  • Hard ride...on 18 Inch.
Re: Blue&Me problemen
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2018, 16:03:13 »
Je kan via deze site het Blue and Me systeem updaten:

http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/index.aspx?brand=Alfa%20Romeo&lang=en

Goed lezen en een blanco usb stick gebruiken die op FAT32 geformateerd is.
*

lennard2
3

  • Type Alfa: Mito 1.4 Multi Air (77KW)
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue&Me problemen
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2018, 17:11:42 »
Bedankt Tuttibelli. Ik heb gisteren de Blue&Me geupdatet. Eerst naar 5.5., dat gaf dezelfde zoem. UIteindelijk naar versie 5.6 geupdatet (volgens mij de laatste versie?). Gisteravond werkte het even (30 sec gebeld als test). Toen ik vandaag ging rijden zag ik nog wel mijn provider in het scherm maar maakte de telefoon geen verbinding toen ik wilde bellen. Ik heb geprobeerd gebruikers te wissen en opnieuw te verbinden maar nu krijg ik helemaal geen verbinding meer.

Iemand tips? Bedankt!
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Blue&Me problemen
« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2018, 19:51:26 »
De connectie uit je telefoon verwijderen en dan opnieuw verbinden.
Heeft je telefoon wel de laatste firmware versie ?

Fons
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120