!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Aris239
9

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Blue&Me Unit
« Gepost op: 7 maart 2022, 09:51:06 »
Dag allemaal,

Sinds kort heb ik een Alfa Romeo Mito gekocht. Bij de aankoop gaf de verkoper aan dat de Blue&Me unit het niet deed en deze vervangen moest worden om Bluetooth etc. weer werkend te krijgen. Deze was daarom voor nu bij de garage uitgelezen.

Ik heb er eentje via marktplaats gekocht en aangesloten. Bij het aansluiten viel me op dat de vorige Blue&Me unit niet was aangesloten. Maakt verder niet uit. Ik heb begrepen dat deze bij de dealer ingelezen dient te worden. Vandaag viel me op dat mijn km stand begon te knipperen. (Vaker voorbij zien komen dat dit voorkomt op het moment dat de Blue&Me unit defect is).

Nu is mijn vraag hebben jullie ervaring met andere radio’s (zoals die met Android)? En is het dan ook noodzakelijk om de Blue&Me unit volledig werkend te krijgen? Het lijkt me namelijk best fijn om Apple Carplay te hebben maar is dat dan wel mogelijk als de Blue&Me unit niet werkend is?

Ik heb even gekeken of ik een soort gelijke post zag maar dat viel me niet zo snel op. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Blue&Me Unit
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2022, 11:41:33 »
Een knipperende kilometerstand is te fixen door een proxy alignment uit te (laten) voeren in het canbus netwerk.

De Blue&Me unit staat los van de radio, als je een andere radio gaat monteren mag je zelf beslissen of je de Blue & Me aansluit of niet.
Persoonlijk zou ik hem verwijderen, je hebt er namelijk weinig aan als je toch een andere radio gaat plaatsen.

De Bluetooth op de Blue&Me ondersteund alleen bellen via Bluetooth, geen muziek streamen. Dit zijn namelijk twee verschillende protocollen.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV