Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Alfa Mito club => Topic gestart door: Cymbalix op 30 april 2025, 10:33:41

Titel: Brandstofmetertje MiTo kapot?
Bericht door: Cymbalix op 30 april 2025, 10:33:41
De laatste tijd is de wijzer van mijn brandstofmeter zijn eigen leven aan het leiden.. Wanneer ik de auto start zou de wijzer naar de juiste positie moeten bewegen vanaf de nulstand. Dit gaat heel vaak goed alleen soms doet de wijzer niks en soms geeft deze een compleet willekeurige waarde aan. Dit lijkt steeds vaker te gebeuren. De digitale brandstofwaarde klopt nog wel dus het ligt niet aan de sensor. Als ik de auto uit zet en de wijzer richting de nulstand gaat, wilt deze soms door de nulstand heen en hoor / zie je de wijzer ook tikken / schokken. Wanneer ik de auto daarna weer start is het probleem meestal verholpen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Of is het gewoon een alfa-eigenaardigheid waar ik mee moet leven? 😂
Titel: Re: Brandstofmetertje MiTo kapot?
Bericht door: DanielH92 op 30 april 2025, 21:40:15
Dat zal een slecht geworden soldering zijn op de printplaat. Heeft ook de Giulietta wel eens last van, dan vaak in de vorm van uitvallende verlichting van de brandstof of temperatuurmeter. Is opzich prima te repareren door revisiebedrijven zoals KMS in Apeldoorn of vergelijkbare.