!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rik Bergen
3

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTD
  • *
    - Startende Alfist
Diverse punten
« Gepost op: 25 juli 2019, 16:46:12 »
Goeiedag,

ik zal me eerst even voorstellen; ik ben Rik Bergen, heb 4 jaar in een 166 2.4 JTD gereden dit alles naar volle tevredenheid.

uiteindelijk komt aan alles een eind dus ik heb de 166 verruilt voor een MiTo 1.3 JTD.  nou heb ik gelijk even het forum door zitten spitten of ik mensen tegenkwam met dezelfde punten maar dat niet echt.


- De TomTom LIVE 2 blijft op woonplaats hangen(beweegd niet mee als ik rijd), tevens kan ik het "Car Menu" niet openen.


- De bijrijders stoel schuift niet naar voren bij het gebruiken van de '' easy entree'' alleen de rugleuning gaat naar voren. ook klikt de hendel niet lekker terug als je hem gewoon naar voren wilt schuiven.


- het raam van de bestuurder piept bij het omhoog gaan, nu is dit blijkbaar een bekend euvel maar op het 166 forum hadden ze vaak van die Mooie How-To's, beschikken jullie daar hier ook over?




alvast bedankt voor de genomen moeite,

Groet Rik Bergen.
*

Nickvh
26

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Diverse punten
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2019, 16:51:17 »
voor de piepende ramen lees even dit topic https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-mito-club!/piepende-ramen/ lees even door de reacties in 1 van de laatste reacties staat hoe het is op te lossen.
Ik heb hier zelf ook last van alleen nog niet geprobeerd te verhelpen.

Wat betreft de TomTom LIVE 2 heb ik geen idee heb een pioneer dubbeldin in mijn mito en die navigatie daarop gebruik ik niet (gebruik telefoon met google maps).

Dat de stoel niet meeschuift dat heb ik aan de bestuurderskant een beetje hij gaat opeens minder ver ik zal hier binnenkort is naar kijken/demonteren.
Trotse eigenaar van een:

Alfa romeo mito 1.4 Tjet
Stage 1: 170PK/304NM
Uit eind 2008 Verkocht!

Giulietta 1.4T MultiAir
Stage 1 190 PK
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Diverse punten
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2019, 01:09:07 »
Welkom Rik!

Twee problemen die jij beschrijft herken ik.
De hendel voor het achterin stappen werkt bij mij ook niet altij helemaal vlekkeloos. Soms klikt er maar één kant los waardoor de rugleuning niet van z’n plek komt. Ik moet vaak met een beetje geweld de rugleuning heen en weer duwen zodat alles een beetje loskomt.

En de piepende ramen heb ik (zoals Nick aangaf) verholpen met droge PTFE (Teflon) spray. Ik heb hiervoor de deurpanelen verwijderd en alle twee de geleider railsen ingespoten van boven naar beneden. Ook de rubbers aan weerszijden van het raam meegepakt. Als laatste een klein dotje kogellager vet aangebracht op de railsen.

Sindsdien geen last meer van.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Rik Bergen
3

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTD
  • *
    - Startende Alfist
Re: Diverse punten
« Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2019, 10:12:39 »
Heren,

bedankt voor de genomen moeite om te reageren, ik had inderdaad het artikel van '' piepende ramen'' al even door gespit maar kwam niet echt bij een How-To o.i.d. dus vroeg me af of jullie die evt. hadden/hebben, maar anders zal ik er zelf even eentje maken.

het euvel met de TomTom heb ik inmiddels opgelost, ik houd graag van alles origineel houden en daarom houd ik hem er gewoon in. het was namelijk dat de TomTom al zo lang niet geupdate was dat hij zijn Satelliet niet kon vinden. dit is dmv MyDrive Connect op de PC opgelost ook heb ik gelijk de meest recente kaarten er weer ingezet. dit alles heeft wel zon 2 uur in beslag genomen ( mochten mensen hetzelfde probleem ondervinden P.M. mag altijd)

oke, ja persoonlijk vind ik het nogal vervelend dat die stoel niet lekker terug '' klikt'' als je hem verschoven heb, dit is naar mijn mening ook redelijk onveilig. ik denk dat als ik binnenkort tijd heb hem even helemaal demonteer om zo te kijken of de kabels e.d. nog goed zijn, word vervolgd.
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Diverse punten
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2019, 15:30:32 »
Wat betreft het inspuiten van de geleiders heb ik wel een serie foto's gemaakt, maar nooit een uitgebreide "how to".

De foto's die ik heb gemaakt staan hier: https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/toekomstige-upgrades-mito/msg107509/#msg107509
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV