!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MitoMokum
2

  • Type Alfa: Alfa Romeo Mito
  • *
    - Startende Alfist
Dopje van deurklink is weg (MiTo)
« Gepost op: 2 mei 2021, 08:23:01 »
Goedemorgen allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige MiTo uit 2011. Al bij aanschaf zat het dopje niet meer op de deurklink aan de kant van de bestuurder (waar de sleutel in kan). Nu wil ik dat graag zo snel mogelijk in orde maken, maar ik kan geen website tegen waar ik los een dopje kan bestellen voor de deur. Moet ik nu een compleet nieuwe deurklink kopen? Zo ja, heeft iemand van jullie ervaringen mee hoe je dat moet doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie, want ik kom er totaal niet uit!
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Dopje van deurklink is weg (MiTo)
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2021, 11:26:34 »
Dat is inderdaad een ongelukkige constructie. Bij mijn MiTo liet het (plastic) kapje ook los. Heb dat vervolgens vastgelijmd waarna het bleef zitten.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Dopje van deurklink is weg (MiTo)
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2021, 12:41:13 »
Het dopje wordt helaas niet los verkocht, je zou op onderdelenlijn kunnen kijken of daar een in de goede kleur wordt verkocht
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Dopje van deurklink is weg (MiTo)
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2021, 18:06:46 »
De deurklink kun je loshalen door de deur te openen, en het plastic afdek dopje, aan de binnenzijde van de deur ter hoogte van de klink, te verwijderen.

Door de opening kun je met een inbussleutel een borg boutje losdraaien.
Hierna kun je het slot gedeelte er aan de buitenkant van de deur uittrekken.

Je kunt dit hele gedeelte vervangen, of alleen het kapje wat jij bedoeld.

Welke afwerking ben je naar opzoek?
Ik heb nog een set deurklinken liggen in chromen afwerking, eventueel ook een set in mat chroom, die ik nu op mijn Giulietta heb.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV