!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

wh_82
2

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
embleem voorzijde, welke kiezen?
« Gepost op: 21 januari 2020, 16:02:11 »
Hallo allen,

Onlangs ontdekte ik dat het embleem aan de voorzijde van mijn MiTo (2010) verdwenen was.

Online kun je er gelukkig heel veel bestellen: met schroefje, zonder schroefje, emblemen waarbij de bumper losgehaald moet worden of juist niet.

Ik heb het idee dat bij mij het sticker-gedeelte weg is, maar het metalen achterwerk er nog op zit. Hieronder een foto van de situatie, hebben jullie een idee? En ook: wat is de beste manier om dit te fixen (het liefst zonder een bumper los te halen).

*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: embleem voorzijde, welke kiezen?
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2020, 16:20:01 »

Kun je de grille niet los verwijderen dan?
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: embleem voorzijde, welke kiezen?
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2020, 16:35:18 »
Grill is niet los te verwijderen dan moet de bumper eraf.

Beste is om gewoon een sticker te bestellen deze zijn ook origineel bij qverde te verkrijgen. Heb zelf bij de giulietta ook al eens het logo vervangen en daarna een nieuwe geplakt.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

Milan.M
1.879

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: embleem voorzijde, welke kiezen?
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2020, 17:43:05 »
Bij jou is inderdaad de sticker eraf.
Normaal gesproken als je het logo vervangt (door het boutje los te draaien) komt het chromen gedeelte rondom (en achter) het logo mee.
Als ik jou was zou ik alleen een sticker bestellen, dan hoeft de bumper er ook niet af.
Verwijderd van tevoren eerst goed de achtergebleven sticker resten met bijvoorbeeld stickerverwijderaar.

Wil je echter het logo vervangen inclusief de chromen rand, dan moet je de bumper eraf halen.
Maar dat is in jouw geval niet nodig :)
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: embleem voorzijde, welke kiezen?
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2020, 19:15:57 »

Ik was in de war met de grille van de 156. Daar was het wat simpeler met de grille aan de motorkap.  ;D
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: embleem voorzijde, welke kiezen?
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2020, 16:51:39 »
Gewoon sticker bestellen. Geek/Wish staat er vol mee.
*

wh_82
2

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: embleem voorzijde, welke kiezen?
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2020, 14:21:56 »
Dank voor de tips, ik ga een stickertje scoren :D