!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MiToo
1

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
MiTo met hoge KM stand kopen?
« Gepost op: 5 juli 2016, 17:57:05 »
Beste MiTo-lovers,

Ik heb mijn zinnen gezet op een Alfa Romeo MiTo 1.4T Sport uit 2008. De auto ziet er op foto's erg netjes uit, zowel van binnen als van buiten, maar foto's van onder de motorkap ontbreken.
Nu ben ik erg aan het twijfelen vanwege de KM stand welke iets over de 220.000 is gegaan. Daarbij wetende dat de auto behoorlijk is opgevoerd.
Aan de ander kant is het tunen (o.a. grotere turbo, downpipe en herprogrammeren ECU) en onderhoud gedaan door H&S Corse.
Wat zijn de meningen/ideeen van een MiTo 1.4 met veel KM's? En buiten het blok om, kan bijvoorbeeld de vering dat gewoon aan?
De auto staat te koop bij Milano waar ik links en rechts niet al te positieve dingen over hoor, met name garantie is een probleem... vandaar mijn vraag.
*

ducati 1098
243

  • Type Alfa: 159 ti
  • ***
    - Alfist
Re: MiTo met hoge KM stand kopen?
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2016, 19:27:52 »
als je weet dat onderhoud bij H&S Corse is gedaan zou ik daar als eerst informatie gaan vragen omtrent de staat van de auto.
zij moeten toch over de auto kunnen vertellen.

jeroen
*

Hylke
75

  • Type Alfa: Ja
  • **
    - Junior Alfist
Re: MiTo met hoge KM stand kopen?
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2016, 09:30:25 »
Ik ben bij deze Mito wezen kijken en in proef gereden toen hij nog bij de vorige eigenaar te koop stond. Onder de motorkap wordt niets verborgen, zag er verder verzorgd uit. De kilometerstand zie je niet aan de auto af.

Verder netjes zijn beurten gehad en een duidelijk verhaal van de verkoper erbij.
*

MysteryAngel
2.697

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: MiTo met hoge KM stand kopen?
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2016, 15:29:48 »
Ik weet natuurlijk niet wanneer en bij welke km stand de tuning is gedaan.
En op hoeveel pk de motor nu draait.
Maar volgens mij zijn de 1.4 T-jet motoren best wel sterk en betrouwbaar.
Verder zal het vooral aan de vraag prijs liggen, ik zit zelf ook naar een mito te kijken.
Maar zelfs met hoge km-standen vind ik ze nog vrij prijzig voor een turbo versie.
Als we naar de km stand van 220 000 kijken over 8 jaar, dan praten we over gemiddeld 27500 km per jaar.
Dus het lijkt erop dat deze auto zijn jaarlijkse km´s wel heeft gemaakt (langere ritjes over het algemeen waarschijnlijk), wat opzich wel positief kan zijn.
Netjes uitzien en volledige onderhoud historie zou inderdaad een positieve 1e indruk moeten zijn.
Uiteraard moet je er gewoon geluk mee hebben, je weet immers nooit hoe de vorige eigenaar or eigenaren er mee omgegaan zijn.
KM stand zegt over het algemeen lang niet alles.

Zelf zit ik te kijken om er eventueel 1tje vanuit Duitsland in te voeren.
Maar ook daar zijn de Mito´s nog vrij prijzig als je specifieke eisen hebt zoals een 155pk Turbo.
*

mito200pk
74

  • Type Alfa: Mito 1.4 T 200pk
  • **
    - Junior Alfist
  • Love Italian muscle car
Re: MiTo met hoge KM stand kopen?
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2016, 21:48:53 »
Die mito staat nu bij mij voor de deur  :D