!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2021, 10:48:22 »
Haha thx dat is de Mito waar het hier over gaat , toch bedankt.
*

OneAndOnlyRift
166

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2021, 10:50:14 »
Ah je hebt gelijk 😂
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #17 Gepost op: 6 november 2021, 13:35:02 »

Net deze Mito   https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-mito-1-4t-quadrifoglio-verde-aut-pano-leder-benzine-grijs-54d75fa9-c25e-4a61-801c-53c1569d8df3?cldtidx=11&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage  gekocht, zag er prima uit, reed goed, 2 kleine sterretjes in de voorruit dit wordt hersteld. Volgende week ophalen.

Welke telefoonhouder gebruiken jullie in je Mito, wil mn mobiel wel als hoofd navigatie gebruiken dus is het handig dat deze op een mooie plek komt.

Tijdens achteruit rijden geven de parkeer sensoren op een gegeven moment een piep geluid, maar dit is erg zacht en amper te horen , is dit nog in te stellen qua volume?
*

DanielH92
1.955

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #18 Gepost op: 6 november 2021, 14:09:58 »
Woooww, wat een geweldige uitvoering zeg! Heel veel plezier er mee :)
*

MysteryAngel
2.694

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #19 Gepost op: 6 november 2021, 18:38:30 »
Gefeliciteerd hele gave Mito  :c029:
*

Robert69
1.312

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #20 Gepost op: 7 november 2021, 13:31:12 »
Dat is een heel fraai exemplaar! gefeliciteerd en veel plezierige km's!
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #21 Gepost op: 29 november 2021, 17:01:16 »


Tijdje met de Mito gereden nu , heb wel grotere schakel flippers voor aan het stuur besteld want de originele zijn zo klein dat ze niet lekker te gebruiken zijn.

Tav climate controle , ik vind dat het niet goed warm wordt in de wagen , heb hem op 23 staan en dan is het wel te doen, is dit een Mito kwaal ,of wat is er aan te doen ?

De Mito is verlaagd dmv een schroefveren set, ik vind hem wel erg hard nu, als de veren wat hoger worden gezet, wordt dan het dan minder hard qua vering? Of wat zou er eventueel anders aan te doen zijn ?
*

Taeke
430

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #22 Gepost op: 30 november 2021, 23:22:26 »
Hai, door een schroefset hoger te zetten, ga je alleen de wielen " lager"  zetten de veer kracht verandert niet. Ik rijd zelf ook met een schroefset, en behoorlijk straf af gesteld. In het begin vond ik het ook behoorlijk hard, maar je went er ook aan.....
Tijdens de Giro di Alpi van afgelopen zomer op de Duitse autobahnen geen enkel probleem, rijd zelfs een soort van comfortabele, koers vast. De temperatuur in de auto is bij mij geen probleem, een Tjet produceert veel warmte ( lees minder zuinig)... Ik heb hem meestal op 21 staan.
Wel klacht mijn vrouw vaak dat het tocht bij de benen, dan zet zij haar kant wat hoger.
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #23 Gepost op: 1 december 2021, 09:17:19 »

Ok thx , maar aankijken dan tav de vering.

Temperatuur zou een vuil interieurfilter  kunnen zijn volgens een ander, maar eens kijken , schijnt er wel beroerd bij te kunnen.

*

Taeke
430

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #24 Gepost op: 1 december 2021, 17:37:11 »
Hai, interieur filter is redelijk gemakkelijk te doen, er staan wel filmpjes op YouTube.
De bekleding onder het dashboard kastje loshalen en een stukje van de middenconsole en dan op je knieƫn kun je erbij,dan twee parkertjes los draaien en het dekseltje eraf wippen, zit wel met lipje bovenin nog vast....
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #25 Gepost op: 1 januari 2022, 08:44:19 »


Nu een paar weken gereden met de Mito en bevalt prima, temperatuur is ook ok nu, wellicht een verkeerde instelling geweest ...

Zoals eerder aangegeven de Mito is verlaagd dmv een schroefveren set, ik vind hem wel erg hard, dit blijf ik toch wel vinden, een andere veren set er onder lijkt de enigste oplossing, is een zachtere vering en dat de wagen dan toch wat verlaagd (hoeft niet zo laag als nu mag 2 cm bij) een mogelijkheid of loop ik dan tegen bepaalde zaken aan.
*

MysteryAngel
2.694

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #26 Gepost op: 5 januari 2022, 18:40:01 »
Een Mito is standaard ook al wel vrij stug geveerd.
Maar natuurlijk kan een andere veren set wel iets helpen.
*

Taeke
430

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #27 Gepost op: 8 januari 2022, 12:43:18 »
Van mijn garagist gehoord dat schroefveren wel iets minder op spanning gezet kunnen worden, de rijhoogte verandert niet. Te veel spanning eraf halen gaat hij juist een stukje zakken, dus zoeken naar een optimaal punt.
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #28 Gepost op: 8 januari 2022, 19:03:29 »

Ok thx , weke garage is dat , hij zou dat kunnen? Iemand anders een garage in de buurt van Rotterdam die ik zo,n klusje kan toe vertrouwen?
*

Taeke
430

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2022, 19:52:54 »
Ik was bij een doe het zelf garage voor een rammeltje ergens onder de auto, een hitte schildje bleek... Op de brug zetten is elke keer weer een dingetje, toen kregen we het er over. Je moet hier zelf sleutelen, bovendien zou het voor je een stukje rijden zijn... Deze garage zit in Drachten (Friesland)