!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Graag jullie mening tav deze Mito
« Gepost op: 15 oktober 2021, 23:57:56 »
Ben voorzichtig aan het kijken voor een Mito, en kwam deze tegen , is helemaal wat ik zoek qua kleur en uitvoering.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-mito-1-4t-quadrifoglio-verde-aut-pano-leder-benzine-grijs-54d75fa9-c25e-4a61-801c-53c1569d8df3?cldtidx=11&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

Wat vinden jullie van deze Mito, qua uitvoering, Km , onderhoud en prijs , zijn er nog dingen waar ik op moet letten of vragen bij dit type?
Enigste twijfel die ik zo heb is aantal gelopen Km , wat kan ik verwachten qua onderhoud/vervanging? Is het een punt van aandacht die Km ?
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2021, 08:18:58 »
Dit is een bekende persauto geweest, zoek maar eens op dit kenteken op Google. Volgens mij is er zelfs een filmpje van (Autoblog).
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2021, 08:31:02 »

Ok , lijkt me geen + , een wagen waar diverse verschillende figuren in hebben gereden.Als het deze wagen is.

Ik zoek op kenteken maar ik kom weinig tegen hoor , alleen zie ik hem nog op Facebook staan.
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2021, 14:50:27 »

Ik zoek op kenteken maar ik kom weinig tegen hoor , alleen zie ik hem nog op Facebook staan.


https://youtu.be/OYSy2muteuM

Zoek maar eens op Google afbeeldingen, dan vind je wel meer. Dat het een testauto is geweest hoeft m.i. echt niet per se een nadeel te zijn. Het is een mooie uitvoering met de juiste opties. En vwb de km. stand: het ligt er maar helemaal aan hoeveel je ermee wilt gaan rijden. Als je maar 5.000 km. per jaar rijdt is deze stand een stuk minder een probleem dan wanneer je er jaarlijks 30.000 mee wil gaan rijden.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Taeke
418

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2021, 15:19:39 »
Proefrit maken! Goed luisteren naar afwijkende geluiden. Pak een klinkerweg en wat verschillende (scherpe) bochten en voel hoe de wagen reageert. Het is mooie uitvoering en een mooie kleur. MiTo's zijn goede auto's km stand is mijns inziens geen probleem
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2021, 21:41:00 »
Thx voor de video.

Leuk om de Mito te zien op video, mooie uitvoering ook in de video.

De opmerking dat hij traag wegkomt uit stilstand , is daar nog iets aan te doen qua afstellen van de automaat/versnellingsbak?
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2021, 17:58:30 »
Mooi uitvoering, voormalig pers auto hoeft inderdaad geen nadeel te zijn.
Maar uiteraard moet je bij de proefrit gewoon goed opletten of je afwijkende dingen ziet of hoort.
De TCT bak kan denk ik software matig wel wat aan gedaan worden.
Maar ik vermoed dat dat wellicht niet heel goedkoop is.
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2021, 12:00:50 »
Even weg geweest maar nog steeds belangstelling voor deze Mito ga natuurlijk zeker eerst een goede proefrit maken

Nog wat vragen tav deze uitvoering ,hij heeft originele actieve schokdempers.
Zijn dit soort dempers dan van binnenuit in te stellen,zo ja wat zijn de hoogte verschilen ? Is dit niet een gevoelig/kwetsbare techniek en hoe deze te controleren ?

Ook is de wagen voorzien van Squadra software en een downpipe, misschien een domme vraag maar wat doet een downpipe in het geheel,er schijnt nu ook geen katalysator tussen te zitten,is dit niet verplicht bij een APK keuring?

Thx
*

Taeke
418

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2021, 13:40:41 »
De downpijp heeft bij sommige motor typen een krapbochtje, in de handel kun je een downpijp verkrijgen die dit niet heeft en een betere doorstroming van de uitlaat gassen heeft. Je mag niet zonder kat rijden = APK afkeur...  maar dat bij het vervangen van de downpijp ook de kat komt te vervallen weet ik zo niet. Dus oppassen en controleren of er een kat tussen zit.... Ik meen te begrijpen dat men de komende jaren hier strenger op wil toezien, er zijn nogal wat mensen (vooral met diesels) de kat laten vervangen door een lege huls om meer vermogen te krijgen... misschien hier ook aan de hand?
Met verstelbare schokbrekers heb ik geen ervaring, heeft die van mij heeft dit niet.
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2021, 14:32:01 »
Er zit geen katalysator tussen nu , wordt wel mee geleverd en eventueel terug geplaatst, verliest hierdoor wel wat vermogen en ander geluid. Officieel mag het niet op deze manier , bij controle ben je de l.l.... . Wel om in overwegen meen te nemen....
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2021, 18:15:32 »
Zonder kat mag inderdaad niet, deze zul je dan ook voor iedere apk weer terug moeten plaatsen.
Ik weet niet in hoeverre sport katalysatoren wel of niet zijn toegestaan voor de apk.
Die leveren doorgaans ook een betere flow en sportiever geluid.
De adaptieve dempers zullen denk ik wel gelinkt zijn aan het DNA systeem?

Uiteraard staan er nog genoeg Mito´s te koop.
Dus mocht je toch geen goed gevoel hebben bij deze dan kan je rustig verder kijken.
Er is immers keuze genoeg.
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2021, 19:42:00 »
Ja er staan er meer te koop maar weinig die ik ook echt mooi vind. Eerst maar eens bij deze gaan kijken voor een indruk.
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2021, 10:20:30 »
Zonder kat mag inderdaad niet, deze zul je dan ook voor iedere apk weer terug moeten plaatsen.
Ik weet niet in hoeverre sport katalysatoren wel of niet zijn toegestaan voor de apk.
Die leveren doorgaans ook een betere flow en sportiever geluid.
De adaptieve dempers zullen denk ik wel gelinkt zijn aan het DNA systeem?

Uiteraard staan er nog genoeg Mito´s te koop.
Dus mocht je toch geen goed gevoel hebben bij deze dan kan je rustig verder kijken.
Er is immers keuze genoeg.

Zolang er een katalysator tussen zit, gaat het vaak wel goed, er zijn een heel aantal 200cells versie verkrijgbaar die voldoen aan de eisen bij een apk
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Graag jullie mening tav deze Mito
« Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2021, 10:34:58 »
Ik ben nu nog op vakantie (Nepal) internet is erg traag hier , probeer ook op de diverse auto sites te kijken voor eventuele alternatieven maar dat gaat niet of erg traag.

Mag ik aan jullie vragen als je een Interessante Mito , automaat, benzine, Max €15000 vraagprijs zien of te koop weten te staan om dan hier een link te plaatsen, een link openen gaat nog enigszins. Alvast bedankt .
*

OneAndOnlyRift
165

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter