!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Niels G60
426

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Hefschade dorpel door garage?
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2022, 21:08:05 »
Maar weet je zeker dat het niet was al?

Ik zie namelijk als autobedrijf ook de andere kant. Dit gebeurd echter vaker helaas (dat er schade aan dorpels is), en dat zien wij ook... Daarmee bedoel ik, dat ik regelmatig autos op de brug zet, waarbij de dorpels al beschadigd zijn, en dan nog nooit bij ons zijn geweest voor onderhoud oid. Maar ook dus auto's die al met schade aan de dorpels bij ons zijn gekomen, en vervolgens jaren in onderhoud zijn met al beschadigde dorpels (waar een klant er pas na jaren? achter komt wanneer die bij ons toevallig de auto een keer op de brug ziet staan?

Als jij (of de klant zeg maar) het daarna pas ziet of opmerkt, ga je er vanuit dat het bij ''ons'' is gebeurd. Wij als bedrijf kunnen dit ook niet allemaal gaan bij houden en onder collega's laten zien/melden en/of vast leggen (en ja soms zou dat miss dan ook moeten) maar dat is het zelfde als dat je het niet zelf hoeft te doen voor je je auto brengt naar een garage. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat jou auto het al had, maar weet je het zeker dat het zo is dat ie het niet had? Is dat ja, zeker terug gaan en dit voor leggen. Wij zouden dit wel oppakken en over praten. Maar als het ook alweer een tijd geleden is, kan ik me ook voorstellen dat het weer een lastig verhaal zou kunnen worden en zo'n wel/niet verhaal kan worden. Miss heb je de auto in de tussentijd wel zelf op gekrikt, of een lekke band ergens gehad en is die tussendoor bij de ''Kwik Fit'' geweest... (ter voorbeeld)

Altijd lastige dingen dit... Gelukkig zijn wij er altijd alert op dat we de dorpels niet beschadigen, en zuinig op de auto's van onze klanten en hebben we hier gelukkig geen problemen of nare ervaringen mee.
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Mito1.4T
6

  • Type Alfa: Mito 1.4T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Hefschade dorpel door garage?
« Reactie #16 Gepost op: 20 september 2023, 11:51:43 »
Het is een tijd geleden, ik deel even hoe het is afgelopen.

Ik heb onder de auto gelegen toen ik hem kocht. Toen was het zeker niet. Bij de garage hebben ze nogmaals gekeken en het is wel krikschade, geen schade door het rijden.  We hadden afgesproken 50-50 de herstelkosten te delen. Vond ik super netjes. De schadehersteller had niet direct plek, maar dat zouden ze laten weten. Nooit meer iets gehoord en nooit meer reactie gehad op mijn mails of belletjes. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en ik breng er gewoon geen geld meer naar toe. Ik ben nog steeds super blij met mijn auto, maar nu ik de foto's weer zie doet de schade toch wel pijn!
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Hefschade dorpel door garage?
« Reactie #17 Gepost op: 20 september 2023, 12:44:53 »
Ik zie namelijk als autobedrijf ook de andere kant. Dit gebeurd echter vaker helaas (dat er schade aan dorpels is), en dat zien wij ook... Daarmee bedoel ik, dat ik regelmatig autos op de brug zet, waarbij de dorpels al beschadigd zijn, en dan nog nooit bij ons zijn geweest voor onderhoud oid. Maar ook dus auto's die al met schade aan de dorpels bij ons zijn gekomen, en vervolgens jaren in onderhoud zijn met al beschadigde dorpels (waar een klant er pas na jaren? achter komt wanneer die bij ons toevallig de auto een keer op de brug ziet staan?

Als ik een auto op de brug zou zetten en daarbij zou zien dat deze al krikschade had, dan zou ik dat even als opmerking op de werkbon zetten en bij het ophalen van de auto direct aan de klant melden. Lijkt me een kleine moeite.
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Hefschade dorpel door garage?
« Reactie #18 Gepost op: 20 september 2023, 18:21:55 »
Mja het is en blijft jammer natuurlijk.
Maar niets aan te doen.