!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Johan Louwrink
4

  • Type Alfa: nog niet
  • *
    - Startende Alfist
Hulp bij aanschaf Mito Quadrifoglio
« Gepost op: 14 juli 2020, 20:13:10 »
Hallo iedereen,

Ik sta op het punt een Mito Quadrifoglio te gaan kopen. Na jaren op vakantie te gaan in Italie ben ik verliefd geworden op deze auto.
Mijn budget is niet zo groot en het aanbod ook niet. ik ben ook niet technisch, maar ben gek op deze auto.
Nou heb ik er een gevonden, maar er zit geen NAP bij. bouwjaar 2011 met ruim een ton op de teller.
Eigenlijk kwa budget past hij me prima, maar in hoeverre is het wijs om bij een particulier deze auto te kopen?

Johan
Re: Hulp bij aanschaf Mito Quadrifoglio
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2020, 20:38:13 »
Zonder NAP is hij zeer waarschijnlijk geimporteerd en dat is altijd een risico. Je bent dan in ieder geval minder zeker van de juistheid van de km stand. In dat geval zal de vorige eigenaar met hele goede bewijzen moeten komen die de geloofwaardigheid van de km stand onderbouwen. Dit alles los van de noodzaak de complete onderhoudshistorie erbij te krijgen (facturen etc)
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Hulp bij aanschaf Mito Quadrifoglio
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2020, 20:42:12 »
Als je twijfels hebt en zelf niet zo technisch is het wellicht verstandig een aankoopkeuring uit te laten voeren. Dan weet je grotendeels waar je aan toe bent. Mocht de verkopende partij zo'n keuring weigeren, dan weet je zeker dat het niet in de haak is.
*

Johan Louwrink
4

  • Type Alfa: nog niet
  • *
    - Startende Alfist
Re: Hulp bij aanschaf Mito Quadrifoglio
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2020, 21:02:15 »
Zonder NAP is hij zeer waarschijnlijk geimporteerd en dat is altijd een risico. Je bent dan in ieder geval minder zeker van de juistheid van de km stand. In dat geval zal de vorige eigenaar met hele goede bewijzen moeten komen die de geloofwaardigheid van de km stand onderbouwen. Dit alles los van de noodzaak de complete onderhoudshistorie erbij te krijgen (facturen etc)

De verkoper heeft alle onderhoud facturen ter inzage, dat geeft mij wel vertrouwen.
Re: Hulp bij aanschaf Mito Quadrifoglio
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2020, 21:08:02 »
De verkoper heeft alle onderhoud facturen ter inzage, dat geeft mij wel vertrouwen.

Als hij die ook heeft van de periode dat de auto in het buitenland is geweest dan geeft dat in ieder geval wat meer vertrouwen ! Ook als de auto vanaf de aanschaf bij officiele Alfa dealers in onderhoud is geweest.
*

Johan Louwrink
4

  • Type Alfa: nog niet
  • *
    - Startende Alfist
Re: Hulp bij aanschaf Mito Quadrifoglio
« Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2020, 21:50:20 »
Ik zie dat mijn volledige naam erbij staat. Dit vind ik niet prettig.
Re: Hulp bij aanschaf Mito Quadrifoglio
« Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2020, 21:59:03 »
dan moet je je 'Gebruikersnaam' in je profiel even (laten) aanpassen.... ;-))