!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Ik zoek een Alfa Mito Wat vinden jullie van deze ?
« Gepost op: 30 juli 2021, 16:48:27 »

Hallo ,

Ik kwam deze tegen https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-mito-1-4-t-qv-tct-benzine-grijs-8cfbad71-bc47-4c5c-a888-fc01f98f2fc4?cldtidx=8&cldtsrc=listPage&searchId=-2114523525

Staat al een tijd te koop ik vind het een mooie uitvoering om te zien, koppeling is 2000Km geleden vervangen , waar kan dit op duiden ,  over de top sportief mee gereden ? Is het een reden om zo,n wagen te laten staan als de koppeling is vervangen ? Meer zaken die jullie zien of kennen van de wagen waarom deze wagen te laten staan ?
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ik zoek een Alfa Mito Wat vinden jullie van deze ?
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2021, 17:26:26 »
Wat mij direct opvalt is het mega duidelijke kleurverschil tussen de voorbumper en rest. Zou eens goed kijken  wat het schadeverleden is.

Het is een TCT, dus echt met slippende koppeling rijden zou niet mogelijk moeten zijn, dus wel snel voor een versleten koppeling. Maar zou ik me niet te druk om maken als die op correct wijze is vervangen. Dan kan die voorlopig wel weer vooruit. .
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Ik zoek een Alfa Mito Wat vinden jullie van deze ?
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2021, 17:53:42 »

Thx , ik moet eerlijk zeggen dat ik dat kleur verschil niet zie op die foto,s ... :( , ik zal hem er wel naar vragen.

Koppeling is vervangen bij Prins in Nunspeet, deze heeft hem ook uit Belgie geïmporteerd.


*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Ik zoek een Alfa Mito Wat vinden jullie van deze ?
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2021, 12:00:11 »
Ziet eruit als een mooie wagen.  De bandtjes veraden het budget van de eigenaar die hij of zij overheeft voor de auto.

Kleurverschil komt denk ik door de compressie van de foto op autoscout. Je ziet het ook bij de achterbumper.

Koppeling. Tsja. Trek de olie dop eens los en kijk eens hoe dat de nokkenassen eruit zien. Check eens of dat die carterdruk heeft.

Met een handbak kan je ook dingen doen die een koppeling niet leuk vindt. Dus tja.

Als je gaat kijken moet je gewoon goed kijken naar de mito zonder dat ie mooi is. Kijk naar schade, zijn de deuren mooi strak deukjes. Ramelt er niets. Schade aan de bodemplaat voor. De mito heeft toch weinig front overhang als een 159 dus daar zou je wat mindersnel de afdekplaat moeten raken. Dan weet je ook of dat het een drempelracer was. ;)
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Ik zoek een Alfa Mito Wat vinden jullie van deze ?
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2021, 18:46:33 »

Thx weer , ja als ik ga kijken , heb nog geen tijd gehad beetje ver van mn huis, dan zal ik daar opletten.

Mito 2014 of later was toch goed tav MA storingen dacht ik of vergis ik me?
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ik zoek een Alfa Mito Wat vinden jullie van deze ?
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2021, 18:19:50 »
Over het algemeen hoor je bij de latere bouwjaren minder klachten over de MA units.
Maar helemaal uitsluiten kan je het natuurlijk nooit.
Het is immers een gevoelig stuk techniek wat gevoelig is voor goed onderhoud.
Prins is volgens mij over het algemeen wel een goed adres.
Maar het is natuurlijk wel een import.
Dus extra voorzichtigheid en oplettendheid is wel aan te raden bij de bezichtiging en eventueel proefrit.