!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Boyke Sewlal
14

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
inschakelen achterruitverwarming: ruitenwisser achter op 1/4
« Gepost op: 18 november 2020, 04:11:11 »
Raar fenomeen:

Als ik de achterruitverwaming aanzet gaat de achter ruitenwisser tergend langzaam naar ongeveer een kwart en blijft daar.
Zat te denken, is dit een zwakke accu, die dan te weinig stroom levert?
Mijn Start&Stop heeft na de 1e week ook niet meer gewerkt.

Of is er een ander fenomeen aan de hand?
*

KoenW88
11

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • *
    - Startende Alfist
Re: inschakelen achterruitverwarming: ruitenwisser achter op 1/4
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2020, 09:03:17 »
De ruitenwisser en achterruit verwarming zitten op dezelfde kabelboom - je zou ook een beschadiging kunnen hebben in de knik bij de achterklep, waardoor de ruitenwisser contact maakt met de achterruit verwarming. Doet de ruitenwisser het wel goed als de verwarming uit is? Zo ja, dan lijkt het mij een massa probleempje vanwege bedrading.
MiTo Centenario - 135pk MA. Bijna full-option import uit Duitsland.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: inschakelen achterruitverwarming: ruitenwisser achter op 1/4
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2020, 10:53:51 »
Ben er vrijwel zeker van dat dit het welbekende probleem van gebroken kabels in de flexibele kabelboom naar de klep is. Rechter kant in dit geval.
*

Boyke Sewlal
14

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: inschakelen achterruitverwarming: ruitenwisser achter op 1/4
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2020, 02:28:07 »
De achter ruitenwisser werkt prima als de achterruitverwarming uit is.

Massa probleem?
*

KoenW88
11

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • *
    - Startende Alfist
Re: inschakelen achterruitverwarming: ruitenwisser achter op 1/4
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2020, 08:31:57 »
Zeer waarschijnlijk kabelbreuk in de kabelboom bij de achterklep. Geen ramp, als je zelf kunt solderen is het een kwestie van reparatieset bestellen en gaan met die banaan. Kost een paar tientjes. Kan zijn dat je ook een kapotte coax kabel aantreft in dat rubber, die zit niet in de reparatieset dus moet los besteld worden. Totaal zit volgens mij rond de 60 euro.
Heb toevallig hetzelfde aan de hand gehad van de week, alleen kan ik niet solderen - 250 euro armer...
Ik raad je wel aan er snel naar te (laten) kijken, want afgezien van je achterruit verwarming en de ruitenwisser zit ook je 3e remlicht en de vergrendeling van de klep in die kabelboom. Je zult maar net de pech hebben dat je klep straks niet meer open gaat...
MiTo Centenario - 135pk MA. Bijna full-option import uit Duitsland.