!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

stoneymito
2

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
knipperende kilometerteller
« Gepost op: 21 september 2020, 16:47:09 »
Sinds kort knippert mijn kilometerteller. Voor de rest geen problemen met rijden maar weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: knipperende kilometerteller
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2020, 18:07:22 »
Zijn de nodige draadjes over te vinden, maar:
Knipperende km-teller geeft aan dat er een probleem is met een apparaat op de CAN bus, het besturings netwerk in de auto.
Kan komen door een werkelijk defect of verwijderd/verwisseld apparaat op de bus, of een tijdelijke storing. Voorbeelden van CAN apparaten zijn radio, blue&me, raam/deur besturing, verlichting enz.

Soms volstaat een "proxy alignment" om probleem op te lossen . Dit is een opdracht die je kan geven via de OBD poort, waarbij de bodycomputer (centrale netwerk besturing) de bus afgaat en alle apparaten die aanwezig zouden moeten zijn kontroleerd.
Proxy alignment kan via software tool als MultiEcuscan, of via testcomputer van de dealer (Witech)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA