!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

demih
3

• Type Alfa: Alfa Romeo Mito 1.4 16V
  • *
    - Startende Alfist
Loopt stationair op 3 cilinders
« Gepost op: 12 juni 2025, 16:17:34 »
Goedemiddag,

Ik heb een Alfa Romeo Mito 1.4 16V van 2009.
We hebben een probleem bij de 3e cilinder en krijgen foutcode P0303.
Het volgende heb ik al vervangen: bobine, bougie, inlaatkleppen, uitlaatkleppen, injector, kop gevlakt, cilinder gevlakt, alles voorzien van nieuwe pakking en distributie, steeds blijft de code terug komen terwijl de timing perfect is.
Probleem doet zich alleen voor bij het stationair draaien van de auto, zodra auto boven 1500 toeren komt is het probleem weg en stopt het knipperende motorlampje.

Wat kan dit zijn?
Is geen multijet !
*

GTlife
551

• Type Alfa: GT 937 & Brera
    Amico del club - Super Alfist
  • Less yap, more brap
Re: Loopt stationair op 3 cilinders
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2025, 21:38:12 »
Tijd om de compressie van de cilinders te meten en ze van binnen te bekijken met een camera
*

demih
3

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2025, 21:53:58 »
Tijd om de compressie van de cilinders te meten en ze van binnen te bekijken met een camera

Ja die zijn dus ook al helemaal nagekeken en gemeten en daar is ook niks mee aan de hand.
Bedankt voor je antwoord.
*

Brams77
284

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2025, 23:16:36 »
Ik heb ooit wel eens een zoiets gehad waarbij de oorzaak in de ECU zat. Niet iets waar je meteen aan denkt, maar die heb ik toen laten vervangen en probleem was daarna wel verholpen.
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17 Bianco Alfa
*

demih
3

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2025, 00:13:11 »
Ik heb ooit wel eens een zoiets gehad waarbij de oorzaak in de ECU zat. Niet iets waar je meteen aan denkt, maar die heb ik toen laten vervangen en probleem was daarna wel verholpen.

Oh super dankjewel voor je reactie, inderdaad nog niet over de ECU nagedacht. Zal er morgen gelijk achteraan gaan !  Super bedankt.