!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

djjust1996
4

  • Type Alfa: Mito 1.4 T
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfa Romeo Mito 1.4T 135PK ( nog standaard)
Luchtfilter & uitlaat Alfa Romeo Mito
« Gepost op: 28 december 2018, 13:20:08 »
Goedemiddag allemaal,

Ik wil mijn standaard luchtfilter vervangen door een sportfilter.
Nu heb je verschillende soorten merken, vormen noem het maar op.
Ik heb met Milan gesproken en hij gaf aan een K&N Performance box te hebben, en is hier ook zeer tevreden mee.
Nu ben ik aan het overwegen om deze ook te halen, alleen ik ben nog een ander sportfilter tegengekomen.

Op de originele site van BMC staat dat de BMC CDA OTA niet compatible zou zijn met mijn alfa mito ( 1.4T 135PK)
Nu was ook even op de website van tmcmotorsport aan het kijken, en hier stond in de beschrijving dat de BMC CDA OTA wel op mijn mito zou kunnen.
Heeft iemand enig ervaring met de BMC luchtfilters op een Mito 1.4T 135PK?
Zo ja, dan ben ik ook wel benieuwd hoe deze makkelijk ingebouwd kan worden.
https://www.tmcmotorsport.com/product/1906

Mocht het niet mogelijk zijn, dan is de beslissing natuurlijk snel gemaakt door de K&N te bestellen.

Ook wil ik mijn uitlaatsysteem aanpassen, het standaard systeem vind ik zelf net iets te braaf klinken.
Ik heb bij diverse bedrijven een offerte opgevraagd voor een op maat gemaakte uitlaat met klepsysteem erin.
Nu ben ik uiteindelijk bij 2 bedrijven uitgekomen en dat zijn: crooketuning & JMtuning
De prijzen zijn ongeveer gelijk, en wat zij dan willen monteren is een sportmiddemper met een inwendige bypass, dat vanaf de voorpijp loopt.
Nu werd ik door Milan ook doorverwezen naar de powermotive uitlaat, dit is alleen een einddemper met een klep ingebouwd.
https://www.tmcmotorsport.com/product/4121

Nu is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen, een systeem op maat of de powermotive uitlaat ( alleen einddemper).
Ik weet niet of er misschien mensen hier zijn die al enige ervaring hebben met de powermotive uitlaat?

Gr Justin
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Luchtfilter & uitlaat Alfa Romeo Mito
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2019, 18:03:26 »
Het hangt allemaal ook een beetje af van het budget dat je jezelf gesteld hebt. Van JMtuning weet ik dat het een goed adres is, en persoonlijk zou ik dan ook voor hun kiezen, persoonlijk, want het andere adres ken ik niet.
Wat betreft je lucht inlaat; daar weet ik van dat bijv. een BMC CDA intake systeem kan, maar niet zonder aanpassingen, die is dus niet zomaar “plug and play”, vandaar dat BMC dat zelf ook niet zodanig adverteert. Ik weet van bijv. H&S Corse dat ze ze wel inbouwen. Op mijn oude 147 2.0TS had ik er ook een zitten en dat gaf A; een heerlijk geluid, maar B; ook zeker een performance boost. Dat laatste is bij een atmosferische motor natuurlijk redelijk relatief, gezien je daar geen enorme vermogens boosts mee gaat behalen, maar merkbaar was het zeker wel! Op een turbo motor zijn die verschillen beter merkbaar, maar dan zal dat je m.i. ook het beste kunnen combineren met een stage 1 remap, of eventueel stage 2 meteen, als je voor een uitlaat gaat met grotere diameter en betere downpipe. Uiteraard allemaal afhankelijk van je budget, want je kan het echt zo gek maken als je zelf wilt ;)
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Luchtfilter & uitlaat Alfa Romeo Mito
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2019, 08:32:38 »
Ik denk dat als een JM Tuning een sportievere einddemper + de mogelijkheid om de middendemper te passeren je een  leuker resultaat hebt dan wanneer je alleen je einddemper kan passeren.

Zit er in het complete systeem van JM ook de sportkatalysator?

Ik heb zelf de BMC CDA voor de Giulietta, even redelijk wat werk m.b.t. bodemplaat, bumper -en originele luchtfilterhuis verwijderen, maar verder niet zo heel spannend. Hoe dat met de Mito precies zit weet ik alleen niet...
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Luchtfilter & uitlaat Alfa Romeo Mito
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2019, 22:28:12 »
Ik denk dat als een JM Tuning een sportievere einddemper + de mogelijkheid om de middendemper te passeren je een  leuker resultaat hebt dan wanneer je alleen je einddemper kan passeren.

Zit er in het complete systeem van JM ook de sportkatalysator?

Ik heb zelf de BMC CDA voor de Giulietta, even redelijk wat werk m.b.t. bodemplaat, bumper -en originele luchtfilterhuis verwijderen, maar verder niet zo heel spannend. Hoe dat met de Mito precies zit weet ik alleen niet...

De 135pk versies van de mito hebben geen middendemper, met het kleppensysteem passeer je de einddemper waardoor je een straight pipe krijgt ;D
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

djjust1996
4

  • Type Alfa: Mito 1.4 T
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfa Romeo Mito 1.4T 135PK ( nog standaard)
Re: Luchtfilter & uitlaat Alfa Romeo Mito
« Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2019, 09:41:30 »
Bedankt voor het reageren.

Mijn keus is toch gegaan naar een K&N performance kit ( dezelfde die Milan ook heeft)
Ik hoorde wel verschillende verhalen over de BMC en K&N, maar ik had geen zin om allerlei dingen om te gaan bouwen hiervoor.
Daarom is ook uiteindelijk mijn keus gegaan naar de K&N filter, aangezien dit een standaard op maat pakket is.
Ik rij er nu 2 weken mee, en ik moet zeggen hij doet goed zijn werk.
Mooi zwaarder geluid en de dumpvalve komt iets meer naar voren, maar niet extreem.

In eerste instantie tijdens het monteren en testen had ik hetzelfde probleem als jou Milan, met dat geratel.
Nu heb ik ook mijn turbo actuator aangepast en weg was de ratel. ( ik hoefde maar 1 slag verder aan te draaien)

Wat betreft het uitlaatsysteem ga ik denk toch voor de powermotive einddemper.
De einddemper kost ongeveer 800 euro, en de montage hiervan is ook niet heel ingewikkeld.
En als ik dit filmpje mag geloven, komt er best geluid uit:
https://youtu.be/Q3xSWjPWUBU

Als ik bij JM een geheel uitlaatsysteem zou laten monteren,  dan zit er geen sport kat bij, ik kan daar wel voor kiezen maar kost nog 800 extra.
Als ik het bij JM zou laten doen, zou ik alleen een sportmiddendemper met klep en einddemper krijgen, maar dan zou je 500 extra betalen vergeleken met de powermotive uitlaat.

Ik wil wel mijn auto laten chippe bij HS, maar ik laat denk mijn downpipe zoals die is.
Als ik met K&N filter, standaard uitlaatsysteem tussen de 160 en 170 uit kan trekken vind ik netjes en eigenlijk wel genoeg.
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Luchtfilter & uitlaat Alfa Romeo Mito
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2019, 12:54:46 »
Netjes!
Tóch hetzelfde probleem met die ratel... blijf het gek vinden. Maar goed daf je het opgelost hebt ;D
Komt mn filmpje mooi van pas ;)

Die PowerMotive uitlaat klinkt waanzinnig.
 160/170 pk is inderdaad een mooi vermogen. Het koppel schiet ook behoorlijk omhoog na het tunen.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV