!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Senna_mitoQV
5

  • Type Alfa: Mito Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Mito trilt bij hogere snelheden
« Gepost op: 20 april 2024, 23:07:24 »
Goedenavond alfa leden,
Ik heb al een tijdje dat mijn auto trilt bij hogere snelheden 120 tot 190.

Ik heb vandaag mijn kantelsteun vervangen omdat hij ook wat bonkte als ik gas gaf of gas los liet.
Nu trilt hij bij het optrekken niet meer maar als ik de bovengenoemde snelheden rijd trilt hij alleen als ik het gas los laat.
Als ik volgas doortrek is het trillen ineens weg. Wanneer ik onder die snelheden blijf heb ik geen last van de trillingen. Ze zijn te voelen door de hele auto.
Hebben jullie misschien suggesties of ervaring met dit probleem?
Ik ben benieuwd 😁
*

brinkerik
1.834

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Mito trilt bij hogere snelheden
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2024, 08:23:54 »

De vraag stelling snap ik, maar eigenlijk moet je eerst meer zaken uitsluiten.
zoals je het nu omschrijft is het gissen, en kan het alles zijn.

Begin eens met duiden uit welke richting het komt:  Voor of Achter. / Zijn je banden goed,  Achterbanden gecontroleerd op cuppen?  Wielen wisselen van voor naar achter, en blijft het effect dan.  Draagarmen, aandrijfassen, ga zo maar door.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

bekkie
2.754

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Mito trilt bij hogere snelheden
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2024, 12:53:46 »
Goedenavond alfa leden,
Ik heb al een tijdje dat mijn auto trilt bij hogere snelheden 120 tot 190.

Ik heb vandaag mijn kantelsteun vervangen omdat hij ook wat bonkte als ik gas gaf of gas los liet.
Nu trilt hij bij het optrekken niet meer maar als ik de bovengenoemde snelheden rijd trilt hij alleen als ik het gas los laat.
Als ik volgas doortrek is het trillen ineens weg. Wanneer ik onder die snelheden blijf heb ik geen last van de trillingen. Ze zijn te voelen door de hele auto.
Hebben jullie misschien suggesties of ervaring met dit probleem?
Ik ben benieuwd 😁

Ik heb exact hetzelfde gehad met onze Punto, bleek uiteindelijk te liggen aan (te) oude banden. Na het monteren van een compleet nieuwe bandenset was het trillen volledig weg. Wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is, maar banden voor en achter verwisselen kan geen kwaad. Dan kom je er snel genoeg achter of het aan de banden ligt of niet.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Senna_mitoQV
5

  • Type Alfa: Mito Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Mito trilt bij hogere snelheden
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2024, 15:36:20 »
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een half jaartje terug ongeveer nieuwe banden gekregen, het probleem was toen denk ik ook aanwezig.
Ik heb er nooit echt opgelet tot dat het wat erger begon te worden.
Toen dus besloten de motorsteun aan te pakken en het is nu wel een stuk beter.
Ik zal eens kijken of ik mijn banden opnieuw kan laten balanceren. Aandrijfassen zijn vorig jaar zomer vervangen en lijkt me ook gek dat hij de hele tijd niet trilt wanneer ik vol accelereer en wanneer ik dan gas los laat en constante snelheid rijd hij weer een beetje trilt. het trillen is dan namelijk volledig weg.
het trilt een beetje door de hele auto heen, stuur, stoelen en pedalen.
mochten er nog meer suggesties zijn hoor ik die graag!
*

DanielH92
1.964

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Mito trilt bij hogere snelheden
« Reactie #4 Gepost op: 22 april 2024, 17:22:52 »
Motorsteun kan er haast niet mee te maken hebben. Die heeft invloed op iets dat toerental gerelateerd is, en jouw probleem is snelheid gerelateerd. Je moet het dus zoeken in de wielen of iets dat in de aandrijving nĂ  de versnellingsbak zit.