!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Loei
27

  • Type Alfa: MiTo 1.4 MA 135
  • *
    - Startende Alfist
Re: MultiAir twijfels
« Reactie #15 Gepost op: 12 april 2017, 08:48:44 »
Dat klopt ook inderdaad over de T-Jet versies.

Gezien de berichten hier durf ik nu wel een MultiAir te kopen, nu nog eentje voor de juiste prijs vinden wat nog een redelijke opgave blijkt.  :017:
*

MysteryAngel
2.710

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: MultiAir twijfels
« Reactie #16 Gepost op: 18 april 2017, 21:29:44 »
Ja ze zijn lastig te vinden, zeker als je bepaalde eisen hebt.
In vergelijking tot vele vergelijkbare auto´s, blijven ze vrij duur.
De versies zonder turbo zijn wel te vinden voor redelijke prijzen.
Maar als je een T-jet of Multiair turbo wilt is het goed zoeken in Nederland althans.

*

gsta
2

  • Type Alfa: giulletta 1.4
  • *
    - Startende Alfist
Re: MultiAir twijfels
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2017, 17:01:28 »
Hallo,

Ik heb sinds kort een giulletta gekocht. Ik bemerk dat de motor met name in het lage toerenbereik soms bokt. Daarnaast merk ik dat het motorblok schud/trlt bij stationair draaien. Ik denk dat de oorzaak bij de MA module ligt. Ik las dat het mogelijk is om de module zelf te reviseren, zolang de schroefdraad nog in takt is. Wie kan mij tips geven, ik wil dit namelijk zelf ook gaan doen. Zijn er instructies hieromtrent op het web te vinden?

Ger

*

BMP
139

  • Type Alfa: Giulietta 170 PK
  • ***
    - Alfist
Re: MultiAir twijfels
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2017, 17:29:35 »
Ger, zolang je nog geen (MA gerelateerde) foutmeldingen hebt, zou ik niet direct de MA demonteren, voor bougies zijn de Multiair motoren gevoelig. dienen om de 30.000 vervangen te worden, daar zou ik eerst naar kijken bij een km stand van meer dan 100.000 km wil een bobine ook wel slechter worden.

Als de cilinderbusjes van de MA module los gaan krijg je vanzelf foutmeldingen, voor een drie tientjes heb je al een obd reader om dat zelf te controleren.

Edit: inmiddels 10.200 km gereden met gerepareerde MA module zonder problemen.
Alfa 33 1.5,  Alfa 33 1.3  155 1.8, TS  156 1.6 TS, 156 2.0 JTS,  Alfaromeo 2000 1971, 159 1.9 JTS, Mito 1.4 MA Giulietta  170 Pk .
*

MysteryAngel
2.710

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: MultiAir twijfels
« Reactie #19 Gepost op: 24 april 2017, 01:11:59 »
Hallo,

Ik heb sinds kort een giulletta gekocht. Ik bemerk dat de motor met name in het lage toerenbereik soms bokt. Daarnaast merk ik dat het motorblok schud/trlt bij stationair draaien. Ik denk dat de oorzaak bij de MA module ligt. Ik las dat het mogelijk is om de module zelf te reviseren, zolang de schroefdraad nog in takt is. Wie kan mij tips geven, ik wil dit namelijk zelf ook gaan doen. Zijn er instructies hieromtrent op het web te vinden?

Ger

Ik denk dat je dat beter even uit kunt laten lezen bij de dealer.
Dergelijke klachten kunnen veel verschillende oorzaken hebben.