!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Weet je zeker dat zij niet al verlaagd is? Bumper schaaft niet snel aan.....Nieuwe veren zijn niet gelijk nodig, zou ze wel goed controleren op breukjes, verflaag goed? niet roestig? dan is vervangen niet nodig.
Ik heb met mijn Mito hetzelfde gehad. Ging met elke hoge drempel met de bumper over het asfalt. Schokdempers laten vervangen met een set Koni's met Eibach veren en heb daarna het probleem niet meer gehad. Auto is daarmee 3cm verlaagd; dat is zover ik heb kunnen vinden online, ook wel het laagste dat je wil gaan. Denk dat het schaven vooral door de versleten dempers komt.Met zowel een nieuwe set originele dempers en veren of een aftermarket setje is het probleem wel opgelost.Veren zou ik inderdaad ook preventief vervangen als er ook maar iets van roest oid op zit. Kosten verder niks en het scheelt wat hoofdpijn mochten ze na het vervangen van de dempers toch breken. Toplagers zou ik wel meteen vervangen!