Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Mito club => Topic gestart door: Benoit op 3 april 2016, 19:23:08
-
hallo ik vertrek deze week naar duistland 740km ver
en wil graag er zo snel mogelijk zijn ;D
is het wel goed als ik bijna heel de tijd "volgas" geef ??
en wat moet ik nemen voor te tanken?? ben geen super98 tegengekomen
-
De hele tijd volgas ?
Ik weet niet op welk tijdstip je door duitsland maar daar heb je ook veel files en ook steeds meer waar je max 130 mag.
Er zijn nog weinig plekken waar je voluit kan rijden laat staan de hele tijd
-
Heb voor meer dan de helft 130 enzo moeten rijden
Maar het laatste stuk voorbij stuttgart was ongelimiteerd en weinig verkeer
Wat voor extra "schade" kan dit meenemen
Bv olie verbruik?
-
Heb voor meer dan de helft 130 enzo moeten rijden
Maar het laatste stuk voorbij stuttgart was ongelimiteerd en weinig verkeer
Wat voor extra "schade" kan dit meenemen
Bv olie verbruik?
Geen. Het kan juist goed zijn voor de motor om al het zwavel en opgehoopte vuil uit de motor te blazen. Vaak zul je merken dat na een autobahn rit je motor ook veel sneller en attenter aanvoelt. Zolang je niet in de toerenbegrenzer zit en alle vloeistoffen goed op niveau zijn kan het weinig kwaad.
-
Heb voor meer dan de helft 130 enzo moeten rijden
Maar het laatste stuk voorbij stuttgart was ongelimiteerd en weinig verkeer
Wat voor extra "schade" kan dit meenemen
Bv olie verbruik?
Geen. Het kan juist goed zijn voor de motor om al het zwavel en opgehoopte vuil uit de motor te blazen. Vaak zul je merken dat na een autobahn rit je motor ook veel sneller en attenter aanvoelt. Zolang je niet in de toerenbegrenzer zit en alle vloeistoffen goed op niveau zijn kan het weinig kwaad.
Dat wordt dus voor Zaterdag nog even vloeistoffen controleren? ;D
-
Heb voor meer dan de helft 130 enzo moeten rijden
Maar het laatste stuk voorbij stuttgart was ongelimiteerd en weinig verkeer
Wat voor extra "schade" kan dit meenemen
Bv olie verbruik?
Geen. Het kan juist goed zijn voor de motor om al het zwavel en opgehoopte vuil uit de motor te blazen. Vaak zul je merken dat na een autobahn rit je motor ook veel sneller en attenter aanvoelt. Zolang je niet in de toerenbegrenzer zit en alle vloeistoffen goed op niveau zijn kan het weinig kwaad.
Dat wordt dus voor Zaterdag nog even vloeistoffen controleren? ;D
Koeling is erg belangrijk. Goed het koelvloeistofpeil controleren dus. Olie uiteraard ook.
-
Zal van de week het koelvloeistof en oliepeil eens controleren en bijvullen waar nodig. :)
Bandenspanning ook meteen maar eens doen als ik ga tanken voordat ik richting het oosten vertrek, iemand enig idee of dit nog erg van belang is voor hoge snelheid? Hou je gewoon je standaard aan of zou het theoretisch iets lager of iets hoger moeten zijn?
-
Zal van de week het koelvloeistof en oliepeil eens controleren en bijvullen waar nodig. :)
Bandenspanning ook meteen maar eens doen als ik ga tanken voordat ik richting het oosten vertrek, iemand enig idee of dit nog erg van belang is voor hoge snelheid? Hou je gewoon je standaard aan of zou het theoretisch iets lager of iets hoger moeten zijn?
Jazeker, 0,5 bar tijdelijk verhogen is geen overbodige luxe, al ligt het er aan op hoeveel bar je doorgaan rijdt. Ik zet hem in ieder geval op 2.8 bar (18 inch). Dit doe ik wel na de tourrit: https://www.bandenleader.nl/advies-banden/aanpassen-van-bandenspanning-snelheid
-
Zal van de week het koelvloeistof en oliepeil eens controleren en bijvullen waar nodig. :)
Bandenspanning ook meteen maar eens doen als ik ga tanken voordat ik richting het oosten vertrek, iemand enig idee of dit nog erg van belang is voor hoge snelheid? Hou je gewoon je standaard aan of zou het theoretisch iets lager of iets hoger moeten zijn?
Jazeker, 0,5 bar tijdelijk verhogen is geen overbodige luxe, al ligt het er aan op hoeveel bar je doorgaan rijdt. Ik zet hem in ieder geval op 2.8 bar (18 inch). Dit doe ik wel na de tourrit: https://www.bandenleader.nl/advies-banden/aanpassen-van-bandenspanning-snelheid
Ik heb recent rondom 4 nieuwe banden laten monteren en volgens mij hebben zij ze op 2.4 gezet, zal ze ook maar wat hoger zetten voor de zekerheid.
-
hallo ik vertrek deze week naar duistland 740km ver
en wil graag er zo snel mogelijk zijn ;D
is het wel goed als ik bijna heel de tijd "volgas" geef ??
en wat moet ik nemen voor te tanken?? ben geen super98 tegengekomen
De tijdswinst is behoorlijk klein.
Als je continu 130 rijdt, ipv 180 en daarom zuiniger onderweg bent, en minder vaak hoeft de tanken.. Is dat tijdswinst.
Onlangs ritje zwitserland, terug gereden via Duitsland, echt lopen stampen.. gemiddeld verbruik heen en terug ( heenweg spits, druk ) was iets van 1: 12.5 met de 2.4 diesel. Voor je gevoel schiet je super op, tijdswinst is op de hele rit heel relatief. mrja, als ik zuinig wil rijden had ik wel een 1.3 gekocht.
Heb voor meer dan de helft 130 enzo moeten rijden
Maar het laatste stuk voorbij stuttgart was ongelimiteerd en weinig verkeer
Wat voor extra "schade" kan dit meenemen
Bv olie verbruik?
Geen. Het kan juist goed zijn voor de motor om al het zwavel en opgehoopte vuil uit de motor te blazen. Vaak zul je merken dat na een autobahn rit je motor ook veel sneller en attenter aanvoelt. Zolang je niet in de toerenbegrenzer zit en alle vloeistoffen goed op niveau zijn kan het weinig kwaad.
Dat wordt dus voor Zaterdag nog even vloeistoffen controleren? ;D
Koeling is erg belangrijk. Goed het koelvloeistofpeil controleren dus. Olie uiteraard ook.
Als je motor te warm wordt, komt er eerst een orange lampje, wordt het echt te gek dan wordt deze Rood, het vermogen wordt dan ook al geknepen door de electronica. Zelf bij mijn eerste auto (146 ) die een brakke radiateur had, zette ik de airco uit, kachel aan raampjes open, dan liep de motor temp al rap terug ;) dat was wel bij een buitentemperatuur van 34 graden ofzo..
-
Nou moet zeggen dat ik zeer tevreden ben
Ben net terug thuis en auto heeft het goed gedaan
195 gehaald met mijn auto die maar zo gezegd 160 kan (was mss een beetje bergaf) ;D
Ik ga 9 april mss naar zandvoort